Site icon מקומונט לוד

חניון מגדלי הזוהר: נצחון לתושבי גני אביב. בינתיים.

נצחון גדול לתושבי גני אביב לאחר שמשטרת ישראל ביטלה את זכייתה של חברת מגדלי הזוהר במכרז אחסנת הרכבים שאמורים היו לעמוד למכירה בחניון המרכז המסחרי בגני אביב.

אחרי מאבק עיקש ולא מתפשר, שאף זכה לקיתונות רבים של בוז לעיתים, ושכלל החתמת עצומה של למעלה מאלף ומאתיים תושבים והגשת עתירה מנהלתית על ידי עו”ד שרי סלע הצליחו לעת עתה תושבי שכונת גני אביב להביא לביטול זכייתה של חברת מגדלי הזוהר במכרז המשטרתי לאחסנת כלי רכב בחניון הציבורי שבמרכז השכונה.

ראשיתו של הסיפור בחודש אוקטובר שעבר עת פרסמה משטרת ישראל מכרז להשכרת שטח לפעילות חניון הוצאה לפועל עבור רכבי משטרה, רכבים חלוטים וכדו’. במכרז היוקרתי, השווה מאות רבות של אלפי ש”ח זכתה חברת משפחת דיין הבעלים של מתחם המרכז המסחרי שברחוב ארבע העונות בגני אביב.

לא נעים לראות חניון ציבורי סגור. צילום: אדלה לוקאץ’

במשך חודשים רבים זעקו תושבי גני אביב ובעלי העסקים במתחם לכל מי שרק הסכים לשמוע, ולא כולם הסכימו, בתקווה שיסייעו לשנות את רוע הגזירה ולמנוע אחסנת מאות כלי רכב בלב שכונת המגורים הצפופה, דבר שמלבד מטרדי רעש בימים ובלילות של פריקת מכוניות ובימי המכירות בהם צפויים היו להשתתף מאות קונים מחוץ לעיר, אף היה מהווה סכנה בטיחותית מהמעלה הראשונה.

אך התושבים זעקו ובינתיים העבודות לביצוע המכרז המשיכו להתנהל כרגיל. החניון הציבורי ששירת עד אז את אלפי תושבי השכונה ננעל, עבודות בינוי מאסיביות בוצעו במקום – וכל זאת ללא אישור לשימוש חורג או היתרי בניה.

מגרש החול אותו מייעדת מגדלי הזוהר להשמיש כחניה במקום החניון הסמוך למרכז המסחרי. צילום: מקומונט לוד

לאחר שמובילי המאבק החתימו למעלה מ-1,200 תושבים כנגד ביצוע המכרז, בסוף השבוע שעבר, כך נודע למקומונט לוד, התכנסה ועדת המכרז במשטרת ישראל והחליטה כי “לאור אי הצגת האישורים הדרושים לצורך הפעלת המגרש, החליטה ועדת המכרזים על פסילת הצעתה של חברת מגדל הזוהר במכרז זה.”.

בשלב זה, שערי הכניסה החדשים שהותקנו לחניון לפני כחודשיים עדיין נותרו נעולים ולתושבים נודע כי חברת מגדלי הזוהר עדיין מתכוונת לעשות שימוש פרטי בחניון עבור צרכיה, בניגוד ללכאורה להיתר שניתן להם עם קבלת היתרי הבניה למתחם לפני למעלה מעשרים שנה. התושבים כבר הודיעו שגם הפעם – הם לא יוותרו.