Site icon מקומונט לוד

חשיבות ניקיון בתים בתקופת הקורונה

תקופת הקורונה משפיעה על חיינו במגוון דרכים, ועלינו להסתגל למציאות חדשה כמו כללי הריחוק החברתי, שמירה על היגיינה, עטיית מסיכות בכל יציאה מהבית, עבודה מהבית ועוד. בצל משבר הקורונה הישראלים מקפידים יותר על ניקיון בתים ודירות בגלל החשש מהידבקויות בנגיף הקורונה, ואחת הדרישות של בעלי הבתים מחברת הניקיון היא לבצע חיטוי יסודי ומקצועי המבטיח בית נקי מנגיפים וחיידקים.

המלצות לחיטוי כנגד נגיף הקורונה

חשוב להדגיש כי עיקר ההדבקה בנגיף הקורונה הוא בגלל מגע ישיר וקרבה בין אנשים מאחר וההדבקה נעשית בעיקר מרסס נשימתי. עם זאת, היום כבר ידוע כי נגיף הקורונה עשוי לשרוד על משטחים בבית במשך מספר שעות עד מספר ימים, וכדי לא לקחת סיכונים מיותרים מומלץ לבצע  חיטוי יסודי של המשטחים השונים.

כאשר מזמינים חברת ניקיון בתים כדאי לברר מראש כיצד עובדי הניקיון של החברה מבצעים חיטוי בבית או בדירה. באופן כללי, המומחים ממליצים על חיטוי המשטחים בהם נוגעים אנשים רבים, לדוגמה ידיות של דלתות, מתגים חשמליים, משטחי העבודה במטבח, שולחן מחשב, מקלדת, עכבר, שלטים, מסכי מגע וכו’.

אם חשבתם שמספיק לנקות את המשטחים השונים בבית באמצעות מטלית לחה או מגבון חיטוי שמזמינים בקניות מהסופר, זו תהיה טעות מאחר ויש לבצע חיטוי יסודי באמצעות חומרים ייעודים שנבחנו ונמצאו כיעילים נגד סכנת ההידבקות בנגיף הקורונה. למעשה, הדרך הנכונה לחיטוי המשטחים הנגועים בבית היא באמצעות קרצוף המשטח בעזרת סקוטש נקי טבול במים וסבון, ולאחר הניקוי הראשוני יש לייבש את המשטח בעזרת מטלית יבשה. את החיטוי מתחילים רק לאחר שהמשטח יבש לגמרי, יש לפזר בנדיבות חומר חיטוי איכותי, להמתין לפחות 30 שניות ולנגב בעזרת מטלית נקייה ויבשה.

חיטוי הכיור וסביבתו

חברת ניקיון בתים מבצעת חיטוי משטחים וכלים סניטריים כחלק בלתי נפרד מהשירות שלה. בתקופת הקורונה עובדי הניקיון של החברה מבצעים חיטוי יסודי יותר מהרגיל, ובמיוחד יש להקפיד על חיטוי המשטחים סביב הכיור בו שוטפים ידיים. רוב הישראלים מקפידים על שטיפת ידיים לאחר כל יציאה מהבית, וכאשר שוטפים ידיים בכיור רסיסי מים נגועים עלולים להתפזר מסביב לכיור. לכן, מומלץ לפנות את כל הפריטים שיש מסביב לכיור ולנקות היטב לפחות פעם ביום.

צילום: יחצ

כאשר חברת הניקיון תגיע לביתכם העובדים יבצעו חיטוי יסודי של הכיור, הברז והמשטח מסביב לכיור. יש לציין כי חיטוי מקצועי ונכון בתקופת הקורונה מבוסס על חומר המכיל אלכוהול בריכוז 70% או יותר, או באמצעות חומר חיטוי המבוסס על תמיסת כלור (Hypochloride Sodium) בריכוז של 0.1%.

כאשר מבצעים חיטוי לבד אפשר להכין תערובת ממים ואקונומיקה, וגם חברות הניקיון משתמשות באקונומיקה חזקה לצורך חיטוי משטחים שונים. את חומר החיטוי יש לפזר ישירות על המשטחים השונים, מומלץ להימנע מריסוס חומרי חיטוי מאחר והאפקטיביות נמוכה יותר בהשוואה לחיטוי ישיר. חשוב להדגיש כי את חומרי החיטוי מפזרים רק על משטח נקי ויבש.

מנקים ודואגים לבריאות

הביקוש לשירותי ניקיון בתים גובר בתקופת הקורונה בגלל החשש מהידבקויות והרצון לשמור על בית נקי וסטרילי מחיידקים ונגיפים. ישראלים רבים נמצאים בבית בגלל המגבלות עליהן החליטו במשרד הבריאות ובגלל המעבר לעבודה מהבית או יציאה לחל”ת. כדי לשמור על ניקיון הבית או הדירה אין תחליף לשירות הניתן על ידי חברת ניקיון בתים מומלצת, וכדאי להזמין את השירות רק מחברה מומלצת ובעלת ותק רב בענף.