Site icon מקומונט לוד

ט”ו בשבט בלוד: אירועי “השבת הבינלאומית” בפעילות טו בשבט – הפנינג קיימות ומחזור בגינה הקהילתית

קרן קיימת לישראל ו’המכון הלאומי לשבת, חברה וכלכלה’ בשותפות עם מיזם שבת UNPLUGGED יקיימו את אירועי השבת הבינלאומית בלוד במקביל במעל ל-40 מדינות.

אירועי השבת הבינלאומית של קק”ל ומיזם שבת UNPLUGGED, בשותפות עם המכון הלאומי, יתקיימו ביום שבת, 15.1 וימשכו בימים ראשון עד שלישי (16-18.1) לפני ואחרי ט”ו בשבט. שיתוף הפעולה הייחודי בין קק”ל למיזם שבת UNPLUGGED מתקיים זו השנה השנייה, כשמטרת השבת הבינלאומית היא חיבור יהודים בכל העולם אחד לשני, ולקשר בין משבר האקלים, קיימות וערכי השבת.

“השבת היא ‘זכר למעשה בראשית’ ומטבעה מהווה ‘יום ירוק’ התורם להגנה על הסביבה”, אומרת מנכ”לית מיזם שבת ,UNPLUGGED ד”ר רות קבסה אברמזון. “השנה ישנה הזדמנות ייחודית לעסוק בערכים אלו, בחיבור לשנת השמיטה.”

כמדי שנה, את אירועי השבת הבינלאומית יחגגו עשרות אלפי משפחות יהודיות מכל רחבי העולם, בחמש שפות שונות, וביותר מ-40 מדינות, ביניהן: ארה”ב, אוסטרליה, קנדה, צרפת, דרום אמריקה, רוסיה, דרום אפריקה, מרוקו ועוד. בישראל יתקיימו עשרות אירועים שונים ביותר מ-30 ערים ברחבי הארץ.

במסגרת הפעילות המשותפת, פיתחה החטיבה לחינוך ולקהילה בקרן קימת לישראל יחד עם מיזם שבת UNPLUGGED, ערכת פעילות ייחודית לכל המשפחה (ראנר שולחני) שתונח על מפת שולחן השבת. לקראת אירועי השבת הבינלאומית, נשלחו בשבועות האחרונים יותר 10,000 ערכות פעילות ל-41 יעדים ברחבי העולם בחמש שפות שונות. הראנר השולחני הוא מוצר חינוכי ייחודי שמטרתו למנף את הארוחה המשפחתית לטובת שיחה והקניית ערכים ותוכן, באופן משחקי והומוריסטי המייצר נקודות ושיח ולמחשבה. כל ראנר מודפס על בד ומאפשר שימוש רב פעמי כאשר חומרי האריזה כולם ממוחזרים.

ניתן להדפיס את הראנר באופן עצמאי בלינק כאן.

בעיר לוד תתקיים פעילות “השבת הבינלאומית” מיוחדת לט”ו בשבט בשיתוף ‘קהילוד’ ומתנ”ס נווה זית. הפעילות כוללת הפנינג קיימות ומחזור (סדנאות יצירה ממוחזרות, פינות סדר טו בשבט ועמדות משחק)  בגינה הקהילתית בחצר מרכז הגישור בסוף רחוב נרקיס, יום שלישי, 18.1 בשעה 16:00.

שר-שלום ג’רבי, מנהל החטיבה לחינוך וקהילה בקק”ל: “ט”ו בשבט והשבת הינם סמלים לאומיים המוסכמים במדינת ישראל ובעם היהודי כולו, השנה העולם עובר טלטלה בצל מגפת הקורונה, לכן ישנה חשיבות רבה לקירוב לבבות ולחיזוק הקשר בין העם היהודי בישראל ובתפוצות. אני מזמין את כולם להוריד את ערכת הפעילות העשירה שיצרנו, להתכנס עם המשפחה הגרעינית סביב שולחן השבת, להנות וללמוד בצורה יצירתית וחווייתית על חג ט”ו בשבט, ערכי השבת, ערכי קק”ל, הציונות, איכות סביבה ועוד. זאת הזדמנות מצוינת להתנתק מהמתח היומיומי שהביאה איתה הקורונה ולהתמקד בחג ובשבת המבורכים”.

ד”ר רות קבסה-אברמזון, מייסדת מיזם שבת UNPLUGGED: “המכון הלאומי לשבת חברה וכלכלה מקדם את השבת כסמל לאומי, ומגבש את הזהות היהודית בארץ ובעולם סביב השבת כערך יהודי. אנו שמחים על שילוב הידיים הפורה עם קק”ל, שמלמד על הקשר הישיר בין ערכי השבת לערכי קיימות והמאבק במשבר האקלים”.