Site icon מקומונט לוד

טיולים במדינת ישראל

 

המילה “טיול” מגיעה מהמילה הצרפתית “excursionner”, שפירושה לצאת לטייל או לחקור. המילה העברית לטיול היא “עצרת” שפירושה טיול.

במדינת ישראל יש שפע של מקומות לצאת לטיול ולחקור. דוגמה אחת ליעד טיולים הוא נחל כזיב, השוכן באזור הגליל בצפון הארץ, בו תוכלו ליהנות מטיול בטבע היפה תוך שמיעת ההיסטוריה שלו מהמדריך שלכם.

ישראל היא מדינה קטנה עם נוף מגוון.

ארץ ישראל היא מולדתו של העם היהודי. הוא קיים למעלה מ-3,000 שנה והיווה את ערש התרבות והציוויליזציה היהודית.

ארץ ישראל נבראה על ידי אלוהים וניתנה לאברהם (בראשית ט”ו, יח-כא).

התנ”ך מספר לנו שאלוהים הבטיח לאברהם שצאצאיו יירשו את הארץ הזו לנצח (בראשית י”ב:1-3, 13:14-17, 15:7-21).

הבטחתו של אלוהים לאברהם מתגשמת בשיבה לישראל כאומה ב-14 במאי 1948.

הספר מציע סדרת טיולים במדינת ישראל. זהו חקירה של הנוף הפיזי, התרבותי והפוליטי תוך התחשבות כיצד גיאוגרפיה זו עיצבה את ההיסטוריה והזהות היהודית.

טיולים במדינת ישראל הוא ספר החוקר את ההיסטוריה והתרבות של ישראל. המחבר לוקח את הקוראים לסדרה של טיולים ברחבי ישראל, תוך דיון בגיאוגרפיה הישראלית והשפעתה על ההיסטוריה והזהות היהודית.

מדינת ישראל מכונה לרוב “הסטארט-אפ ניישן” בהתייחס לשיעור הגבוה של חברות הייטק וחדשנות במדינה. ישראל דורגה במקום הראשון בין המדינות עם הכי הרבה מאמרים מדעיים לנפש ואחוז כוח העבודה המוקדש למחקר ופיתוח. לישראל יש יותר חברות רשומות בנאסד”ק מאשר לכל מדינה אחרת מחוץ לצפון אמריקה. למידע נוסף היכנסו לבלוג הטיולים שלנו

מדינת ישראל היא מרכז לחדשנות, יזמות וטכנולוגיה.

מדינת ישראל היא מדינה קטנה במזרח התיכון. יש בה אוכלוסייה של כ-8 מיליון איש. המדינה מורכבת מקבוצות אתניות ודתיות רבות ושונות, כאשר היהודים הם הקבוצה הגדולה ביותר. היישוב הראשון נוסד בשנת 1881 והוא נמצא במלחמה במשך חלק ניכר מקיומו.

ישראל מוקפת במדינות עוינות כלפיה, ביניהן סוריה, לבנון, ירדן ומצרים. היא גם גובלת בשטחים הפלסטיניים המנוהלים על ידי הרשות הפלסטינית.

לממשלת ישראל יש הרבה כוח על מה שקורה במדינה, שכן היא שולטת בכל היבטי החיים, משירותי בריאות, חינוך ועד ביטחון.

על פי אתר סקייסקנר מדינת ישראל היא דמוקרטיה פרלמנטרית ומדינה יהודית. מדינת ישראל קמה ב-1948, אבל היא קיימת הרבה יותר מזה. היא גובלת בלבנון בצפון, בסוריה בצפון מזרח, בירדן ובערב הסעודית במזרח, במצרים וברצועת עזה בדרום מערב, ובים התיכון במערבה.

ישראל היא ביתם של קבוצות אתניות רבות ושונות, כולל יהודים (75%), ערבים (20%), דרוזים (2%), צ’רקסים (1%), ארמנים (1%) ומיעוטים אחרים. השפות הרשמיות הן עברית וערבית.

ממשלת ישראל פועלת תחת מערכת פרלמנטרית עם זכות בחירה אוניברסלית, כלומר כל האזרחים מעל גיל 18 יכולים להצביע בבחירות ללא הבדל גזע ומין.