Site icon מקומונט לוד

טיפולי שיניים – בעיות השיניים הנפוצות ביותר

צילום: עמיעד טאוב

בעיות שיניים הן אף פעם לא כיף. אבל החדשות הטובות הן שאת רובן ניתן למנוע בקלות. צחצוח שיניים פעמיים ביום, שימוש בחוט דנטלי מדי יום, תזונה נכונה ובדיקות שיניים סדירות אצל רופא השיניים, הם צעדים חיוניים במניעת בעיות שיניים.

הכרת בעיות השיניים הנפוצות והגורמים להן, יכולה לעזור לכם במניעתן. הנה רשימת בעיות השיניים הנפוצות ביותר:

ריח רע מהפה. אם אתם סובלים מריח רע מהפה, אתם לא לבד. לפי מחקרים ל-85% מהאנשים עם ריח רע קבוע מהפה יש בעיות בשיניים. מחלת חניכיים, עששת, סרטן הפה, יובש בפה וחיידקים על הלשון הם חלק מבעיות השיניים שיכולות לגרום לריח רע מהפה. שימוש במי פה כדי לחפות על ריח רע מהפה היא רק מסכה שלא תרפא את הבעיה. אם אתם סובלים מריח רע כרוני, בקרו אצל רופא השיניים כדי לשלול את כל הבעיות הללו.

עששת בשיניים. זוהי המחלה השנייה הכי נפוצה בארצות הברית, כשהצטננות היא הראשונה. העששת מתרחשת כאשר הפלאק, החומר הדביק שנוצר על השיניים, משתלב עם סוכרים ו/או עמילנים של המזון שאנחנו אוכלים. שילוב זה מייצר חומצות שתוקפות את אמייל השן. הדרך הטובה ביותר למנוע עששת היא לשמור על היגיינת פה ראויה ולהיבדק באופן סדיר. אכילת מזונות בריאים והימנעות מחטיפים וממשקאות עשירים בסוכר תעזור גם היא למנוע עששת.

מחלות חניכיים. מחקרים הראו שמחלת חניכיים קשורה גם למחלות לב ולשבץ. מחלת חניכיים היא אחד הגורמים העיקריים לאובדן שיניים בקרב מבוגרים. למזלנו, היום מי שמאבד שן יכול לעבור השתלת שיניים ולהרגיש כאילו השן לא אבדה לו מעולם. גם כאן, שמירה על הגיינת פה – צחצוח פעמיים ביום ושימוש בחוט דנטלי – עשויה למנוע התפתחות של מחלת חניכיים.

סרטן הפה. סרטן הפה הוא מחלה קשה וקטלנית שמשפיעה על אנשים רבים. אם מאבחנים את המחלה בשלבים המוקדמים, היא לעתים קרובות ניתנת לריפוי. לכן, חשוב להיבדק באופן סדיר על ידי רופא השיניים.

פצעים בפה. ישנם סוגים שונים של פצעים בפה והם יכולים להיות מציקים ובלתי נסבלים. בדרך כלל הפצע ייעלם מעצמו, אבל אם הוא נמשך יותר משבועיים, יש סיבה לדאגה וחשוב לגשת לבדיקה אצל הרופא.

שיניים שחוקות. זהו מצב שבו חלה פגיעה במבנה השן שנגרמת על ידי חומצה שתוקפת את האמייל. חומרת שחיקת השיניים נעה בין רגישות לבין בעייה חמורה יותר שגורמת לסדקים בשיניים. גם כאן, שמירה על היגיינת פה יומיומית תסייע למנוע מצב של שיניים שחוקות.

רגישות בשיניים. רגישות בשיניים פירושה שחווים כאב או אי נוחות בשיניים בעקבות אוכל מתוק, אוויר קר, משקה חם, משקה קר או גלידה. יש אנשים עם שיניים רגישות שחווים אי נוחות גם מצחצוח שיניים או שימוש בחוט דנטלי. למרבה המזל, רופא השיניים יכול לעזור לכם.

בדרך כלל רוב טיפולי השיניים ניתנים בהרדמה מקומית. טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מקובלים יותר במקרים רפואיים מורכבים במיוחד או כאשר המטופל חרד באופן קיצוני מטיפול השיניים ובלתי אפשרי לטפל בו באמצעות הרדמה מקומית.