Site icon מקומונט לוד

טיפול בהשמנת יתר

עד לשנות ה90 נחשבה השמנה לעניין התנהגותי לחלוטין. הגישה הרווחת דאז הייתה שאם אתם סובלים מעודף משקל, הבעיה היא כנראה בכם, בחשקים שאינכם יכולים לשלוט בהם, באכילה הלא מבוקרת שלכם ועוד. גם בימינו לא מעט אנשים בטוחים שבכדי להתמודד עם השמנת יתר כל שיש לעשות זה פשוט לסגור את הפה.

יחד עם זאת, לפני עשרים שנה החלו רופאים בכירים בארצות הברית לשנות את הגישה מתוך הבנה כי לא מדובר פה בעניין טריוויאלי. השמנה היא בעיה שנובעת מלא מעט סיבות החל מגנטיקה, דרך תיעוש יתר של המזון ועד לאורח חיים מודרני שהרגיל לשעות עבודה סטטית רבות ולחוסר בפעילות גופנית ועל כן, טיפול בהשמנת יתר חייב להיות ממוקד, ספציפי לכל אדם ובהתאם לכל הגורמים להשמנה שלו.

למה דיאטה לא תעזור לכם?

חשוב מאוד להבין שמרבית הדיאטות לא עוזרות. על פי מחקרים בין 65 ל95 אחוז מאנשים שיורדים במשקל חוזרים אליו ואף מוסיפים עליו. בישראל, 50 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת חולה בהמשנה, 70 אחוזים מהחולים בהשמנה חולים גם במחלות נלוות כגון: סוכרת, מחלות לב, סרטן, יתר לחץ דם ועוד. 4000 איש מתים בכל שנה בישראל כתוצאה ממחלות הנלוות להשמנה.

חשוב להבין כי השמנה היא מחלה אשר מהווה את גורם המוות החמישי בעולם ובשל העובדה שהשמנה נגרמת אצל כל אדם כתוצאה מגורמים אחרים, דיאטה ספציפית היא לא דבר שיעזור לו לטווח הרחוק. לכן  טיפול בהשמנת יתר חייב להתבצע בצורה הטובה ביותר בהתאם לכל אדם, כאשר כל אדם מקבל את הליווי המתאים.

טיפול בהשמנת יתר. תמונה: freepik

תרופות קיימות לטיפול בהשמנה

בשל ההבנה העמוקה יותר של פעילות מנגנוני השובע והרעב בגוף, רשויות הבריאות בארץ ובעולם אישרו בשנים באחרונות מספר תרופות יעילות הפועלות לאיזון המנגנונים האחראיים על אזורי השובע במוח וכן גם על הקיבה. יש תרופות שפועלות על מנגנון הרכב והשובע במוח, אחרות פועלות על פירוק השומן מהמזון בקיבה. חלק מהתרופות רלוונטיות לטיפול קבוע וחלקן מוגבלות בזמן. יעילות התרופות משתנה בהתאם לתרופה לתרופה ובהתאם לכך גם תופעות הלוואי של התרופות. חשוב מאוד להתאים את הטיפול התרופתי לכל מטופל באופן אישי לאחר הבנת ההיסטוריה הרפואית שלו הכוללת התייחסות לנטילת תרופות קבועות והכרה במגנון הבעיה אצלו. לאחר שהמטופל מפחית משמעותית במשקלו באמצעות הטיפול התרופתי והוא איננו עוסק באופן עקבי במחשבות על אוכל, הוא מסוגל להתחיל בטיפול היקפי רב תחומי שמסייע לו בירידה מבוקרת והדרגתית במשקל, תוך הרגלת הגוף בהמשך למינונים נמוכים יותר של התרופה. שיטת טיפול זאת יעילה ועוזרת לשמירה על המשקל גם לאחר ההרזיה ומניעת השמנה נגדית.

האם טיפול בהשמנת יתר מתאים לכם?

אם הבנתם כי דיאטות כאלה ואחרות לא באמת עוזרות לכם, אך בד בבד אתם חייבים לבצע פעולה כלשהי על מנת לסייע לעצמכם לחיות בגוף בריא יותר ובצורה נוחה וטובה יותר ואם אתם מעל BMI 30, כדאי שתדעו שכיום אתם יכולים לבחור טיפול בהשמנת יתר אשר מציע ד”ר רז הגואל. הטיפול מוכח כיעיל ואיכותי בקרב לא מעט אנשים שסובלים מהשמנת יתר. הבחירה בטיפול יכולה ללא ספק לסייע לכם לרזות בצורה מבוקרת ולשמור על משקל גוף תקין לאחר ירידה במשקל לאורך שנים רבות.

מאמר זה נכתב על ידי המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה – ד”ר רז  – המרכז מתמחה בהענקת טיפול תרופתי רפואי מותאם אישית בהשמנת יתר. מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 9637*