ככל שעובר הזמן, גוגל מנסה להפוך את מנוע החיפוש שלה ל”אנושי” יותר ומותאם לגולשים בשר ודם. כך למשל, אם בעבר היא הסתפקה בתכנים אוטומטיים לאתר שכללו כמה שיותר מילות קידום פוטנציאליות לאתר, הרי שכיום קיימת דרישה לתכנים איכותיים שנותנים ערך מוסף למשתמשים. כך, גוגל מנסה להתאים את מנוע החיפוש לגולשים, ולכן חשוב שנכיר את העדכון האחרון שלה – ברט.
הכירו את ברט
BERT הוא אלגוריתם שמטרתו לנתח ולעבד את השפה האנושית. למעשה הוא חלק מתחום נרחב של ה-NLP (Natural Language Processing). ברט משתמש בטכנולוגיות בינה מלאכותית על מנת להבין אותנו טוב יותר, כגולשים. הוא מסייע למנוע החיפוש להבין בדרך טובה יותר למה אנו מתכוונים כאשר אנו משתמשים במילות חיפוש X או Y. חשוב להבין כי ברט אינו מנסה להבין את משמעות המשפט שאנו מקלידים מילה במילה, אלא מקשר בין המילים למשפט השלם. כך, מנסה גוגל להתאים את תוצאת החיפוש הטובה ביותר עבור הגולשים שלה.
איך עושים אופטימיזציה לעדכון ברט?
זוהי שאלה ששואל כל מי שעוסק בתחום של קידום אתרים, כי הוא יודע שכדי לקדם אתר מסוים, יש צורך להתאים את עמוד התוכן למנוע החיפוש של גוגל. נכון לעכשיו, גוגל טוענת שלא ניתן לבצע אופטימיזציה לברט. כל מה שאפשר לעשות הוא להקפיד על תוכן איכותי יותר מבעבר שנועד לתת מענה לגולשים.
זורמים עם ברט: כך תהפכו את תוכן האתר לאיכותי יותר
אחרי שהבנו את פעילותו של האלגוריתם החדש, נעבור לשאלת השאלות: איך הופכים את התוכן שלנו לתוכן איכותי שיתאים לגולשים שלנו? הנה כמה טיפים שיכולים לעזור:
- זכרו עבור מי אתם כותבים את התוכן – כאשר אתם כותבים תכנים לאתר שלכם, דמיינו שאתם מדברים עם הגולשים. מה הייתם רוצים להגיד להם? כשלקוח פוטנציאלי נכנס לאתר, הוא רוצה להרגיש שמדברים אליו במיוחד. לדוגמה, אם יש לכם אתר לעורכי דין, כדאי למקם בו סיפורי הצלחה ומקרים שעמם יכול הגולש להזדהות.
- למדו את הגולשים משהו חדש – או במילים אחרות, תנו להם טיפים. הגולש הממוצע הוא סקרן מטבעו, ואם הוא מתעניין בתחום מסויים שבמקרה אתם גם עוסקים בו, כדאי לספק את סקרנותו. לדוגמה, אם יש לכם אתר של חוקר פרטי, תוכלו לפרסם טיפים שיעזרו לגולש להיזהר מפני מתחזים.
- שימרו על רמת כתיבה גבוהה – מצד אחד, אינכם נדרשים להיות אבשלום קור. בסופו של דבר, התכנים שלכם צריכים להיות מובנים ונגישים לכולם. מצד שני, מאמרים הכוללים שגיאות כתיב או משפטים ארוכים ומסורבלים פשוט נראים רע. הקפידו על ניסוח תקין ומכבד.
- השתמשו בכותרות מסקרנות שמציעות פתרון לבעיה שלהם – כך תוכלו למשוך את תשומת לב הגולשים, להשאיר אותם זמן רב יותר באתר ולגרום להם להמשיך לקרוא את המאמר. דוגמה לכותרת מסקרנת יכולה להיות: “לא מצליחים לגרד את הכתם מהשטיח? נסו את השיטה הזאת”.
- התאימו את התוכן לאדם ולא למנוע חיפוש – אמנם חשוב לשלב בתוכן שלכם מילות מפתח שברצונכם לקדם, אך שימו לב שגם את זה אתם צריכים לעשות בצורה טבעית. זכרו, אתם כותבים לגולשים כמוכם ולא למכונה. כיתבו את מה שהייתם רוצים לקרוא בעצמכם. אחרי הכול, לשם כך נוצר האלגוריתם ברט – כדי ללמוד את השפה הטבעית שלנו.
עזר כנגדו
ברט מזכיר אלגוריתם נוסף של גוגל – רנקבריין (RankBrain). אלגוריתם זה משתמש בלמידת מכונה (למידה על סמך נתונים המוכנסים אליה) על מנת להתאים את תוצאות החיפוש המתאימות ביותר לגולש. יש הנוטים לחשוב כי ברט נועד להחליף את רנקבריין, אך הדבר אינו נכון. שני האלגוריתמים פועלים זה לצד זה כדי להפוך את מנוע החיפוש של גוגל לטבעי יותר ומותאם לגולשים.