Site icon מקומונט לוד

“טסט לרכב עושים רק במקום אמין, מקצועי ומסודר” – צפו במהפך שעבר מכון רישוי פליקס לוד המחודש

מכון רישוי פליקס לוד פועל כבר עשרות שנים בעיר, אבל מאז המהפכה שעבר המכון כשעבר לפעול תחת הנהלתו של עורך הדין הנמרץ חנן חדד, אי אפשר לזהות את המקום || ממכון רישוי עם קירות מתקלפים וכתמי שמן על הרצפה הפך חדד את המקום למכון טכנולוגי בסגנון היי-טקי נעים לעין, והכי חשוב – מפוקח, מצולם ומתועד להגברת תחושת הבטחון של הלקוחות ולמניעת “פוילשטיקים” וקומבינות, בלשון העם.

לפני שנה עבר מכון רישוי פליקס לוד ״זעזוע״ חיובי. הנהלת המכון התחלפה ואל נעליו של המפעיל הקודם נכנס עו”ד חנן חדד, בחור צעיר ונמרץ אשר ראה את המקום שאליו הגיע המכון והחליט להפוך את המכון לפנינה ולדוגמא, אליה שואפים היום כל מכוני הרישוי בארץ ועליה מצביעים בגאווה גם אנשי משרד התחבורה ואגף הרישוי.

את המהפך המדהים הזה עשה חנן, בעל משרד עורכי דין מצליח, המשמש גם כמנהל מיוחד מטעם כונס הנכסים הרשמי, באמצעות השקעה של סכומים נכבדים, תכנון מקיף, פרפקציוניזם, דמיון רב – ובעיקר אכפתיות וראייה של טובת הלקוחות, בעלי הרכבים.

מבחן רישוי (טסט) שנתי לרכב הוא הליך המתקיים כחובה במדינות רבות בעולם וכמובן גם בישראל, מבחן המיועד לוודא כי כלי הרכב הנעים בכבישי הארץ נמצאים במצב כשירות גבוה מבחינה בטיחותית, ואינם פולטים פליטות יתר המזהמות את הסביבה. כחלק מהליך זה, נדרשים הבעלים של הרכב לעבור בדיקה של כלי הרכב אחת לתקופה המוגדרת בחוק, לרוב פעם בשנה עד פעמיים.

הבדיקות המבוצעות בטסט כוללות את תאורת הרכב, מגבים, האיתות, הבלמים, ההגה והציריות של הרכב. כמו כן נבדק מצב צמיגי הרכב, תחתית הרכב, כיוון הגלגלים, היגוי ובדיקת זיהום אוויר הנפלט מהרכב.

מכון רישוי פליקס לוד המחודש. עיצוב וטכנולוגיה המתאימה יותר למשרדי הייטק ופחות נראית כמו מוסך

לצערנו, יצא לרבים ממכוני הרישוי שם רע מאוד, עד שרבים, דווקא האזרחים הישרים וההגונים, מעדיפים להוציא מראש כמה מאות שקלים על מנת לתת למוסך בו מטופל רכבם את “הזכות” להעביר את הרכב טסט – וזאת בשל החשש שדווקא במכון הרישוי “ידפקו” אותם.

ופה מתגלה ההפתעה המרכזית במכון רישוי החדש פליקס לוד. כל מי שיגיע למכון הרישוי המחודש באזור התעשייה הצפוני בלוד יופתע דבר ראשון מהשינוי הדראסטי שעבר המקום. מהניקיון, מהסדר ומהשרות שכמוהו עוד לא פגשנו במכוני רישוי אחרים, אבל מעל הכל, חשוב לציין כי בראש המכון עומד בשנה האחרונה עו”ד ונוטריון חנן חדד – עורך דין בעל מוניטין של 21 שנות ליטיגציה מסחרית בצמרת המשפטית עם פסקי דין משמעותיים שזכו להד תקשורתי נרחב. עו”ד חדד משמש גם כנוטריון ומתמנה כמנהל מיוחד מטעם הכנ”ר (כונס הנכסים הרשמי). בשל אופיו הוא חרט על דגלו יושר, שקיפות, אדיבות, אמינות ואפס סובלנות ל”קומבינות”.

חנן, כמו אמו עליזה, בחר לפעול בהתנדבות למען הקהילה בלוד כמתנדב במשטרת לוד ובמשרדו המרווח שבמכון הרישוי, תלוי בגאווה סט מדים המוכנים לכל קריאה – ואולי יש בהם גם כדי לרמז למי שעלול היה לטעות – כאן אין קומבינות! זהו מקום לאנשים ישרים שרוצים לעבור בדיקה אמינה.

 

בנוסף לזוג המדים, מחזיק חנן גם חליפה מחוייטת עם גלימה, אליה הוא נכנס בכל עת שהוא נקרא בית המשפט כדי לפעול למען לקוחותיו בבית המשפט, עד לגמר הטיפול בהליך פשיטת הרגל והסדר התשלומים.

רק אחרי שחנן מציג בפנינו את שני ה”מדים” הללו, הוא מתפנה לשוחח גם על הכובע הנוסף, או בעצם סט מדים, אותם הוא לובש ולשמם התכנסנו – מדים בהם זכה לאחר שסיים בהצלחה את קורס בוחני הרכב של משרד התחבורה.

חנן משתדל לעבוד על מסלול הטסטים לפחות בימי שישי, כדי להרגיש את הלקוחות בזמן העבודה כמו שעושים אותה כל עובדי המכון בכל ימות השבוע. חנן דאג לגייס את כל עובדי המכון אחרי בדיקה מדוקדקת, כדי להימנע מאותן “קומבינות” שהיו נהוגות בעבר הרחוק תוך העדפת תושבי העיר לוד על מגזריה השונים.

מהפכת השרות – טסט לרכב גם בשמונה בערב

עו”ד חנן חדד שם דגש לכל אורך השיחה עם כתבנו, על כך שהמכון שינה ושיפר את דרכי הכניסה והעמידה בתור לטסט או לבדיקה לקראת קניה / מכירת הרכב. אין יותר כניסה מהצד ללא המתנה בתור, גם לא לחברים של המנהל או של הבוחנים.

מביקור במקום לא ניתן שלא להתרשם מהשקט, הסדר המופתי, הניקיון במקום,אדיבות הבוחנים ומתחושת הביטחון האישי.
בנקודה זו עו”ד חדד מבקש לציין לטובה ולתודה, את שוטרי ומפקדי משטרת לוד שמסייעים בידיו רבות.

לדברי חנן, המקום עבר שיפוץ מהיסוד, והכל בסטנדרטים אירופאיים מחמירים: נבנו משרדים חדשים מפוארים וממוזגים, מסדרון המתנה חדש וממוזג ובו שתייה חמה וקרה בחינם לרווחת הלקוחות.

כל התשתיות הוחלפו. נרכשו מחשבים וציוד חדיש, המקום מצולם ומוקלט (קול ותמונה) 24 שעות ביממה באמצעות מצלמות גלויות וסמויות לביטחון הציבור ולפיקוח על אדיבות שירות והעובדים.

במקום הוחלפו נקודות החשמל והתאורה, הוכפלו עמדות הבדיקה, נרכשו עמדות זיהוי חדשות לקיצור זמני המתנה, נבנו שירותים חדש כולל שירותי נכים ועוד..

אף לקוח לא יוכל לומר דבר מה כדי להאשים את הבוחן במעידה בעת ביצוע הטסט או כל בדיקה אחרת ולאחרונה נחנך מסלול חדש, ממוחשב ומודרני בהשקעה כספית אדירה לבדיקת רכבים לפני קנייה או מכירה, ובקרוב ייפתח מסלול שלישי לטסטים, דבר אשר יקצר מאוד את ההמתנה בתור.

בשל מגבלות משרד התחבורה, שעות הפעילות הינן בשעות האור בלבד, דבר שלעיתים רבות מחייב הגעה למכון על חשבון שעות העבודה או בימי שישי העמוסים, אך בשיחה איתנו הבטיח חנן שכחלק מהמפכה המתוכננת, לקראת הקיץ הבא ייפתח המכון בחלק מהימים עד שעות הערב המוקדמות, כך שניתן יהיה להגיע ולהשלים את חובת הרישוי השנתית לרכב בזמן שהכי נוח ללקוחות.

מכון רישוי חדש פליקס לוד | רחוב הצורפים 18 לוד | טל’ 08-9248859