Site icon מקומונט לוד

טקס למען נפגעי האיבה במתנ”ס גני אביב

בטקס חגיגי ציינה העיר לוד את סיפורם של נפגעי פעולות האיבה.דב קלמנוביץ  הפצוע הראשון של האינתיפאדה הראשונה, המשנה לראש העיר ירושלים ויושב ראש ארגון נפגעי פעולות איבה ריגש את הנוכחים בסיפור פציעתו וסיפר איך נקם במחבל שפצע אותו.

צילום: כתב מקומונט לוד

יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, נקבע לי”ז בכסלו – התאריך העברי של 29.11.1947 (כ”ט בנובמבר), יום החלטת עצרת האומות המאוחדות על סיום המנדט הבריטי והקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, מה שמדגיש את החיבור הנצחי בין פעילותם של פצועי המלחמות ופעולות האיבה לתקומתה של מדינת ישראל ולמאבק על קיומה, גם כיום, נוכח גל הטרור הבלתי נפסק שפוקד אותנו.

בישראל למעלה מ-100,000 אזרחים נמנים על אוכלוסיית פצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, מהם כ-200 תושבי לוד. אלו הם אזרחים וחברים ששילמו מחיר יקר, וביום המיוחד הזה כולנו מבקשים לחבק את אלה שהיה כפסע בין זה שהם עמנו, לבין חלילה מותם, את אלה שהיו מוכנים להקריב את חייהם למעננו.בעיר לוד נערך טקס חגיגי בהשתתפות דב קלמנוביץ’ המשנה לראש העיר ירושלים ויושב ראש ארגון נפגעי פעולות איבה ריגש את הנוכחים בסיפור פציעתו ודיבר על הכוחות והיכולת לתרום למען הכלל ולעסוק בנתינה לאחרים אחרי פציעה כל כך קשה.

קלמנוביץ שיתף בסיפור ערבי הזיכרון שהוא מארגן ואמר:”הסיפור המרכזי בפציעה שלי הינה ההחלטה לחיות חיים של נתינה ולא של קבלה. הנקמה שלי באותו נער מחבל שפגע היא שלושת הילדים הנוספים שהבאתי לעולם ושביום שישי האחרון זכיתי להיות הסנדק של אחד מילדיהם”.

הטקס התקיים  במתנ”ס גני אביב בהשתתפות ראש העיר, יאיר רביבו סגן רה”ע יוסי הרוש, סגן ראש העיר, אביב וסרמן, חבר מועצת העיר עמיחי לנגפלד ומנהל הגרעין בני פרינץ.בתום דבריו העניק ראש העיר לדב קלמנוביץ מגן הוקרה, ומסר את תודתו לתלמידי תיכון דרכא על הפקת הטקס המרשים.

צילום: מירי חסון

ראש העיר יאיר רביבו אמר-“היום קיימנו לראשונה בלוד, טקס בעל חשיבות ערכית רבה מאוד, אשר מכבד את תרומתם האדירה של פצועי מלחמות ישראל ופעולות האיבה לביטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה.  יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, הוא הזדמנות עבורנו לעצור ולהגיד להם תודה על ההקרבה והמסירות, להצדיע להם, לחבק אותם באהבה רבה, ולהכיר את האנשים מאחורי סיפורי הגבורה המרגשים. תודתי לתלמידי תיכון דרכא בגני אביב על הפקת הטקס המרשים”.

 

 

 

 

צילום: כתב מקומונט לוד