Site icon מקומונט לוד

אורלי יאיר וגיא מקדמים פרוייקט חברתי בלוד

אורלי וילנאי וגיא מרוז מתוכנית הבוקר היומית המשודרת בערוץ 10, הגיעו השבוע לפגישה עם ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, כדי לקדם בלוד שיתוף פעולה בפרויקט עירוני חברתי ראשון מסוגו בארץ.רביבו נענה בחיוב והפרוייקט יתחיל בשכונת רמת אשכול.

כבר חמש שנים שאורלי וגיא מפעילים בהתנדבות את ״קו הידידות״ – פרויקט ייחודי לעזרה וליווי אישית למי שהולכים לאיבוד בתוך סבך הביורוקרטיה שיכולה לייאש את כולנו.

“כל מי שפנה אלינו עד היום ידע שהוא יכול לפנות, ידע לאן לפנות ויכול היה לעשות את זה. אנחנו מאמינים שלא צריך רק לחכות למי שיודעים לאן הם צריכים לפנות אלא להציע את שירותיו של קו הידידות גם למי שלא יודע כיצד לממש את זכויותיו”, אמרו אורלי וגיא, “אנחנו רוצים לנסות לעשות את זה הפוך- להגיע עד הבית ולהציע עזרה בתחומי הביורוקרטיה, הצרכנות, מיצוי הזכויות הסוציאליות ועוד…”

אורלי וילנאי וגיא מרוז עם ראש העיר יאיר רביבו.צילום דוברות העירייה.

עפ”י הפורמט, יגיע לאחת השכונות בלוד צוות תחקיר מנוסה מטעמם לתקופה של מס’ חודשים, אשר יקיים פעילות אינטנסיבית המלווה בפרסום, לרבות איתור מבית לבית, שבה התושבים יוזמנו לפנות בכל דבר ועניין. הצוות של אורלי וגיא יעניקו ליווי אישי הכולל טיפול בתהליכי פתרונות בעיות פרטניות בכל תחומי מיצוי הזכויות, רווחה, סעד, צרכנות ונגישות לאינפורמציה, יבצעו חיבור ישיר בין מי שרוצה לתת ומי שרוצה לקבל (ציוד, ריהוט וכד’), ויעניקו פלטפורמה אינטרנטית חברתית  בעמוד הפייסבוק שלהם המציג שלל יוזמות, פעילויות ואינטראקציות בקהילה.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו ברך על שיתוף הפעולה ועל הפרויקט הייחודי אשר יסייע לבניית חוסנן הכלכלי והחברתי של משפחות ויקל עליהן לתפקד ולמצות את זכויותיהן ביעילות תוך חיבוק חם ואוהב של אורלי וגיא ושל עיריית לוד. ראש העיר הציע את שכונת רמת אשכול בשל החתך הדמוגרפי בשכונה המאפיין את העיר, ורתם למשימה את מנהלת המתנ”ס היהודי-ערבי פאתן אל זינאתי.