Site icon מקומונט לוד

יאיר רביבו מתחייב:לא נעלה מיסים ב2017

תעריפי הארנונה למגורים יישארו כמו ב-2016, למעט עדכון שנקבע ע”י משרד הפנים בשיעור של 1.77% בהתאם לחוק ההסדרים. ראש העיר, יאיר רביבו : “בשיתוף מרכז השלטון המקומי הגענו להבנות לפיהן כל מטלה ממשלתית חדשה שתוטל על הרשויות המקומיות תשופה בתקציב ממשלתי תוספתי, ולפיכך התייתר הצורך בהעלאת הארנונה לשנה הבאה.

ישיבת מועצת העיר לוד שהתכנסה לאישור צו היטל המסים לשנת 2017, הייתה ארגועה באופן מפתיע ובסיומה הצביעו כל חברי המועצה בעד הצעת ראש העיר, פה אחד.זאת בעקבות הודעתו המוקדמת של יאיר רביבו כי לא יועלו מיסים בשנת 2017 ותשלום הארנונה הנוכחי יישאר.

בשבועות האחרונים, קיים ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, דיונים קדחתניים עם יו”ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, במטרה למצוא פתרון שימנע את הצורך להעלות ארנונה בצו המיסים, שחייב להתאשר בכל הארץ עד סוף החודש בהתאם לחוק.

ראש העיר יאיר רביבו ב-2017 לא נעלה את המסים בלוד.צילום דוברות עיריית לוד

בהודעה שהעביר ראש העיר לחברי המועצה, ערב הישיבה, עדכן על פגישתו האחרונה בנושא עם יו”ר מרכז השלטון המקומי, ערב הדיון במועצת העיר: “אף אחד וכמובן גם לא אני, לא אוהב להעלות מיסים, הדבר מתבקש רק בשל מטלות ממשלתיות המחייבות את העיריות לתקצב פרויקטים חדשים כמו הנגשת מוסדות ציבור או העלאת שכר מינימום מבלי לקבל שיפוי ממשלתי על כך”.

רביבו הוסיף כי במפגשים משתתפים ראשי ערים נוספים המבקשים גם הם למצוא פתרון שימנע את הצורך להעלות ארנונה. “התנאי שלנו ראשי הערים הוא שכל משימה נשמח לבצע, אך הממשלה תדאג להעביר את התקציב התוספתי כמו שנעשה בסייעת שנייה, בתוספת האבטחה במצב הביטחוני או כמו בסבסוד הקייטנות שנעשה אתמול”, ציין ראש העיר והבטיח לעדכן עוד לפני ישיבת המועצה באם נמצא הפתרון המיוחל, “בכל מקרה כפי שהוכחנו בשנתיים האחרונות, נמשיך להעלות את איכות החיים של תושבי העיר לוד, וכל זאת עם אחריות ציבורית ומבלי שקל גירעון”, הוסיף.

ואכן המאבק שהוביל ראש העיר לוד יחד עם ראשי עיר נוספים ויו”ר מרכז השלטון המקומי, נשא פרי. “אני שמח לעדכן כי הושגו ההבנות בהנהלת השלטון המקומי, ולפיהן כל מטלה ממשלתית חדשה שתוטל על הרשויות המקומיות תשופה בתקציב ממשלתי תוספתי, ואם לא כן אנו נעתור לבג”צ…” הודיע יאיר רביבו, “לפיכך, אני שמח שהערב בישיבת המועצה התייתר הצורך בהעלאת הארנונה לשנה הבאה”.

בדברי הפתיחה למועצה הודיע ראש העיר: “אני שמח לבשר שב-2017 לא נעלה את המסים בלוד, למעט עדכון שנקבע ע”י משרד הפנים בשיעור של 1.77% בהתאם לחוק ההסדרים”.

השינויים היחידים בצו היטל המיסים, מתייחסים לבקשות שתעביר העירייה למשרד הפנים בדבר הוזלה בשיעור הארנונה למעונות סטודנטים ולדירות המשמשות למגורי סטודנטים במטרה לעודד ולהרחיב את האחיזה הסטודנטיאלית בעיר, הוספת סיווג נכס חדש של “תחנת רדיו צבאית או ממשלתית” בהתאם לסיכום לקראת המעבר של גלי צה”ל ללוד, הפחתה לתעשייה ומפעלים חדשים שיבנו על שטחים חדשים (לאחר 1.1.2017)  וזאת לנוכח התחרות הגדולה עם איזור התעשייה באיירפורט סיטי וכדי לעודד מפעלים ועסקים חדשים להגיע ללוד, וביטול החיוב בארנונה לחניונים מקורים הפתוחים לציבור הרחב שלא בתשלום.

“נמשיך בע”ה לפתח את העיר תוך שמירה אחראית על הקופה הציבורית” סיכם ראש העיר.