Site icon מקומונט לוד

יאיר רביבו: “נהפוך כל אבן כדי להביא שקט וביטחון אישי לתושבי לוד-יהודים וערבים כאחד”

אין כמעט מקום אחד בארץ שלא סובל מאירועי הפשיעה והאלימות הערבית, אולם בעוד ראשי ערים טומנים את ראשם בחול, ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו מציף את הנושא ללא משוא פנים, הן בתקשורת והן מול גורמי הממשלה הבכירים ביותר, וקורא בקול גדול כנגד חוסר המשילות בערים המעורבות המובילה לאירועי ירי רבים ולפשיעה ואלימות קשה.

בחודש יוני האחרון ניסה ראש העיר יאיר רביבו, לגשר והוביל הודנה (הפסקת האש) במשפחת אבו קטיפאן לאחר שהסכסוך במשפחה חרג בהיקף אירועי הירי ובחומרתם. השקט נשמר למשך 3 חודשים אך הצדדים לא השכילו להבשיל את זה לסולחה, ולפני כחודש הם חזרו לירות כמו מטורפים.

כלי נשק שנמצאו בחיפושים בדירה בלוד (ארכיון). צילום: דוברות המשטרה

מפקד משטרת לוד שהגיעה לזירה באמצע החופשה, מצא 140 תרמילים בחצר הבית. על פי הצעת החוק שמוביל יאיר רביבו, בעל הבית צריך לשבת 10 שנים בכלא. הצעת החוק קובעת שבית שממנו ירו רואים את בעל הנכס כמי שירה. אולם על פי החוק הנוכחי, אותו בעל בית שממנו בוצע הירי ובחצרו נמצאו התרמילים, לא יישב אפילו דקה כי לא ראו אותו יורה ובית המשפט מחר בבוקר ישחרר אותו.

“הפרקליטות ומשרד המשפטים כמובן מתנגדים לכך אבל אנו נלחץ בכל הכח, בדיוק כפי שאני עושה עם חוק השב”כ שכבר מתחילים ליישם ורק הוא ימנע את הזוועות כפי שראינו הערב באבו סנאן” אמר יאיר רביבו.

יאיר רביבו. צילום: דוברות עיריית לוד

ראש העיר מותח ביקורת קשה על מערכת המשפט, אך מחזק את ידי המשטרה שעושה מאמצים למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. “בלוד יש משטרה טובה מאוד שבראשה עומד הטוב והמצטיין במפקדי התחנות בישראל, סנ”צ ששי שלמה, ולצידו שוטרים מצוינים ונחושים שלא חוששים להיכנס ולהתעמת, לבצע מעצרים ולתפוס אמל”ח” אמר רביבו, “אך בשל הרפיסות של מערכת החוק ובתי המשפט, התמונה שמצטיירת היא של היעדר הרתעה, זלזול בחוקי מדינת ישראל, חולשה משוועת והיעדר משילות בעיר הנמצאת במרכז הארץ!”

בתוך כך קורא ראש העיר להעלות את הטיפול באלימות ובפשיעה הערבית הגואה לראש סדר היום הלאומי, לקדם פעילות נחושה ומהלכי חקיקה, לטיוב פעולות האכיפה, חיזוק המשילות וההתרעה ולחיזוק המענה של כנסת ישראל וממשלת ישראל במאבק בתופעות הפשיעה והאלימות בחברה הערבית ולקדם בין היתר את החוקים והנושאים הבאים:

עיריית לוד. צילום: דוברות

ראש העיר קורא למשפחת אבו קטיפאן לחדול מיד מהירי המטורף והמסוכן הזה. “אנחנו לא מוכנים שתהרסו לנו עיר שלמה ומקסימה שבה יהודים וערבים חיים ביחד ורוצים להמשיך לפתח את העיר. לוד מתפתחת וצומחת בצעדי ענק, ולא נאפשר לאף פורע חוק לחבל במהלך היסטורי זה, לא נירתע ונפעל להגברת המשילות ואכיפת החוק ללא פשרות. נהפוך כל אבן כדי להביא שקט וביטחון אישי לתושבי לוד – יהודים וערבים כאחד. אני מבטיח לעשות הכל יחד עם המשטרה שלא נאפשר לכם לירות ואם תעשו כן אתם תחטפו חזק כל כך שתצטערו על המעשים הרעים שעושה המיעוט שבכם”.

“נמאס לכולנו מהירי. אין פה מאבק בין יהודים וערבים. יש פה מאבק בין האזרחים הטובים שרוצים לחיות בשקט ובין מיעוט של פושעים שיורים ולא אכפת להם מהזולת”.