Site icon מקומונט לוד

יאיר רביבו לשר התחבורה: חבר את הרכבת הקלה מלוד עד נתב”ג

ראש העיר לוד, יאיר רביבו, פנה לשר התחבורה ישראל כץ, בבקשה להורות לחברת נת”ע (נתיבי תחבורה עירוניים) להאריך את קו הנסיעה של הרכבת הקלה מתל אביב עד לנתב”ג, כדי להקל על מאות אלפי התושבים שיאכלסו בעתיד את לוד, רמלה והאזור, להגיע עד לנתב”ג ולמקומות העבודה באזור.

ראש העיר הבהיר כי בקשתו הינה חיונית וחשובה לזמן הזה, וכאמור גם לעתיד כאשר האוכלוסייה של לוד תוכפל, וכי הארכת הקו דרושה כדי להתגבר על פקקי התנועה הארוכים המתרחשים מדי בוקר בין לוד לנתב”ג. פקקי התנועה הכבדים גורמים לאיחורים בהגעת העובדים למקומות העבודה שבסביבת הנתב”ג, כמו קריית שדה התעופה והתעשייה האווירית. חברת נת”ע לעומת זאת, טוענת כי הארכת קו הנסיעה של הרכבת הקלה מראשל”צ ללוד תפגע ביעילותו ומציעים להשתמש באוטובוסים להמשך הנסיעה מלוד לנתב”ג.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<

להמשיך עד נתבג, שר התחבורה בביקורו בלוד עם ראש העיר. צילום: עיריית לוד

בעיריית לוד מתרעמים על הפתרון שהוצע ע”י חברת נת”ע, שיש להשתמש באוטובוסים בין התחנה האחרונה של הקו החום בלוד, לנתב”ג וקריית שדה התעופה. “קווי אוטובוס אינם נותנים את השירות הנכון, בעיקר לא למשתמשי הקו החום שמשרת עוד ערים מלבד לוד. התוספת הנדרשת היא של שלושה קילומטרים בלבד. זו תוספת של רבע שעה נסיעה שתשרת אזור תעסוקה בהיקף של מיליוני מטרים רבועים שמתוכננים להיבנות באזור”.

אדריכלית העיר, מיכל מאיר, מציינת שטחי התעסוקה החדשים שייבנו באזור ילוו ב-200 אלף מקומות חניה לרכבים פרטיים. “אפילו אם רק 30% מתוכם ישתמשו בתחבורה ציבורית, אם תהיה יעילה, זה אומר 120,000 נסיעות פחות בכלי רכב פרטיים. זה המון. תכנון תחבורה ציבורית אמור לצאת מתוך נקודת הנחה שצמצום השימוש ברכב הפרטי יתרחש רק אם התחבורה הציבורית תהיה איכותית”.