Site icon מקומונט לוד

“יד לאישה” בקריאה לציבור: שתפו את המודעה והרחיקו את יוחאי כהן (תושב לוד) עד שיפסיק לעגן את אישתו!

סרבן הגט יוחאי כהן. צילום: צילום מסך פייסבוק

ארגון יד לאישה המסייע בעזרה למסורבות גט ועגונות פרסם את תמונתו של תושב לוד יוחאי כהן אשר בית הדין הרבני פסק כי הוא מחוייב לתת גט לאשתו ומבקש מהציבור להוקיע אותו עד שיחזור בו. “אסור לדבר עמו כלל, אסור לאפשר לו לומר קדיש או להושיב אותו בבית הכנסת ויש להתרחק ממנו”.

הכירו את סרבן הגט יוחאי כהן מהעיר לוד. כאשר בית הדין פוסק חיוב גט והבעל אינו נותן גט למרות החיוב, לבית הדין יש כלים שנתנה לו המדינה כדי לשכנע את הסרבן. כידוע, זה לא תמיד עוזר.

גם כאן פסק בית הדין סנקציות שונות על הסרבן, בעקבות בקשתה של הטוענת הרבנית ועו”ד דינה רייטשיק מארגון “יד לאישה” המייצגת את האישה, כמו אי יציאה מהארץ, איסור על נהיגה, החזקת חשבון בנק ועוד.

כאשר בית הדין נוכח שהסנקציות לא מסייעות והסרבן עומד בסירובו, הוא הוסיף עתה את ה”שיימניג”, צעד חריג שנועד על מנת להפעיל לחץ חברתי של הסובבים את הסרבן על מנת שישחרר את אשתו מעגינותה.

המטרה של שיימינג היא לשכנע את הסרבן להוציא את אשתו לחופשי. בעצם בית הדין בא ואומר – זה האיש, זו תמונתו, ויש כאן כעת קריאה לציבור לעזור לאישה בכך שתוקיעו אותו, כפי שראוי לסרבני גט.

ברשימת הדברים: אסור להשקותו ולהאכילו, אסור לדבר עמו כלל, אסור לאפשר לו לומר קדיש או להושיב אותו בבית הכנסת, צריך להתרחק ממנו ועוד. יש כאן מסר חזק וברור כלפי סרבני גט. גט הוא לא קלף מיקוח.

בהודעתם מבקשים בית הדין מהתושבים בלוד ומכלל האזרחים להפיץ את תמונתו ושמו ברבים, אולי זה מה שיביא אותו לשחרר את אשתו.