Site icon מקומונט לוד

יזמים צעירים בלוד: “גלאיכוהול” – המיזם שזכה בתחרות הארצית ליזמות עסקית

עשרות נערים ונערות ממגוון קבוצות מרחבי הארץ, בהם קבוצות מלוד, השתתפו בתחרות היזמות העסקית בקורס “אקוטק” של “מחשבה טובה”, הפועלת במסגרת תכנית NFTE (ניפטי), תכנית בינלאומית ליזמות עסקית לנוער המופעלת בארץ על ידי ג’וינט אשלים.

במסגרת התכנית הייחודית, לומדים הנערים טכנאות מחשבים או בניית אתרים ולצד זה, למידה והתנסות בכלי יזמות עסקית. התכנית כוללת לימוד תכנים של שיווק, פרסום, החזר השקעה ועוד. במהלך השנה עבדו הנערים על מיזמים עסקיים שהם יזמו מתוך עולם התוכן שלהם.

צוות “גלאיכוהול” מקבוצת אקוטק לוד, תלמידי הישיבה התיכונית צביה אלישיב, הציגו מיזם לפיתוח גלאי אלכוהול המותקן ברכב ומונע התנעת הרכב במקרה של נהג שתוי, ובמקביל שולח הודעה אודות מיקום לגורם מוגדר מראש (כגון הורה). המוצר הייחודי עתיד להציל את חייהם של נהגים צעירים המתפתים לנהוג גם במצב של שכרות. הרעיון נולד על ידי אחד הנערים, שאחיו נדרס לפני כמה שנים על ידי נהג שיכור.

בצוות חברים ישראל מנגיסטו, דוד דסה, איתן שטראוס ויעקב רביבו, מהישיבה התיכונית צביה אלישיב בלוד. יעקב רביבו, הוא בנו בכורו של ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו.

צוות גלאיכוהול מלוד, בהם יעקב רביבו, בנו של ראש העיר (שני משמאל). צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

הפרויקט נעשה בשיתוף בנק לאומי ואגף החינוך בעיריית לוד  המוצר של בני הנוער מלוד – “גלאיכוהול”, גרף שבחים בקרב השופטים והם גברו על מאות קבוצות מכל הארץ ב-3 שלבים שונים בהם זכו בכל פעם במקום הראשון. היוזמה, ההשקעה והפרזנטציה של דוד, ישראל, איתן ויעקב הם אלה שהביאום לניצחון הגדול

חברי הצוות מלוד יזכו לייצג את ישראל בתחרות ניפטי הבינ”ל, שתתקיים בחודש אפריל בניו יורק.

אורנית בן ישר, מנכ”לית מחשבה טובה: “תכנית אקוטק קיימת מעל 7 שנים ובני הנוער שלוקחים בה חלק ממשיכים להפתיע ולרגש אותנו בכל פעם מחדש. זו השנה הרביעית בה אנו מעורבים בתכנית היזמות של ניפטי ובכל שנה מחדש נוכחנו לדעת כי הנערים הפגינו חשיבה יצירתית ויזמית והציגו פרויקטים מעניינים, שחלקם אף קשור לסיפור אישי שלהם. השנה בלטה בחירתם של הנערים להציג מיזמים מצילי חיים, שרגשו את כולנו בחשיבה היצירתית שלהם בנושא”.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, שיבח את בני הנוער הנפלאים על ההישג המרשים ומסר את תודתו ל”מחשבה טובה”, לבנק לאומי, לסגנו יוסי הרוש מחזיק תיק החינוך, למנהל אגף החינוך שלום עזרן ולמנהלת מח’ פרויקטים שרה אריש, לראש הישיבה ולצוות החינוכי הנפלא, ולעשרות אנשי המקצוע שליוו את הנערים. “גאווה לודאית עם המון נחת אישי”, אמר ראש העיר “הנוער שלנו חכם, יוזם ושואף להצלחות. שיהיה להם בע”ה בהצלחה, עכשיו אני צריך למהר להוציא לקובי ויזה”!