Site icon מקומונט לוד

ירוק בעיניים: שבוע אחרי פתיחה מלאה של מוסדות החינוך בלוד – ירידה בהיקף התחלואה

ראש העיר יאיר רביבו: “זהו הישג אדיר. אנחנו העיר היחידה שעשתה את הקפיצה הגדולה ביותר בפרק זמן של 5 שבועות מאדום בוהק לירוק… זה נכון שכעסתי, גערתי, דחפתי, לעתים גם התחננתי על מנת שתשמרו על ההנחיות ובעיקר תתחסנו, ובסופו של דבר, ברוך השם זה הצליח”.

בשורה משמחת לעיר לוד ולתושביה. עפ”י נתוני משרד הבריאות, לוד מוגדרת החל מיום ב’ השבוע כעיר ירוקה בתחלואה בקורונה.

אין ספק שהפעילות הנחושה שהוביל ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, במלחמה נגד התפשטות הנגיף, יחד עם מנכ”ל העירייה וחברי מועצת העיר שנרתמו למשימה, תרמה להשטחת עקומת הנדבקים בעיר. בתוך כך המשיכה עיריית לוד כל העת לרכז את הפעילות באמצעות המשל”ט העירוני (מרכז שליטה) בשיתוף פיקוד העורף ומשרד הבריאות, במטרה להביא לתיאום וסנכרון של כל המערכות העוסקות בצמצום התחלואה ושרשרת ההדבקה בקרב תושבי העיר, תוך גיבוש תמונת מצב מהימנה ורציפה.

במקביל הפיצה העירייה הנחיות ומסרים שוטפים בתיאום גורמי משרד הבריאות ופיקוד העורף, וכן ביצעה פעולות הסברה יזומות, והפיצה מסרים שוטפים בעברית, רוסית, ערבית ואמהרית, לשמירה על ההנחיות.

כאמור, מאמצים אלה שהוביל ראש העיר, הביאו לירידה בתחלואה בלוד ולעלייה ניכרת באחוז המתחסנים. רביבו לא הפסיק ממאמציו לקרוא לתושבי העיר להתחסן.  מיד לאחר פרסום הודעת משרד הבריאות כי גם אנשים אשר החלימו מהקורונה ועברו שלושה חודשים מאז שהחלימו, יכולים לקבל את מנת החיסון, הגיע ראש העיר להיכל התרבות העירוני, שם הפשיל שרוול והתחסן נגד נגיף הקורונה המסוכן, על אף שפיתח נוגדנים לאחר שהחלים מקורונה.

בעת הגעתו להיכל התרבות וכן ברגעים בו קיבל את החיסון, תיעד עצמו ראש העיר בשידור חי בחשבון הפייסבוק שלו – שם פנה לציבור תושבי העיר לנהוג כמוהו ולצאת להתחסן נגד הקורונה.

נכון ליום שני השבוע התחסנו בלוד 39,562 תושבים במנה ראשונה המהווים 49% מכלל האוכלוסייה, ו-30,892 שמהווים 38%.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “תושבים יקרים, בשורה משמחת: לוד ירוקה!!! זהו הישג אדיר. אנחנו העיר היחידה שעשתה את הקפיצה הגדולה ביותר בפרק זמן של 5 שבועות מאדום בוהק לירוק. זה לא מובן מאליו ואני רוצה להודות לכם על שיתוף הפעולה ובעיקר מבקש מכם, להמשיך לשמור על ההנחיות ולהתחסן.

רביבו, שהחלים מקורונה, מקבל חיסון בשבוע שעבר. צילום: דוברות לוד

“זה נכון שכעסתי, גערתי, דחפתי, לעתים גם התחננתי על מנת שתשמרו על ההנחיות ובעיקר תתחסנו, ובסופו של דבר, ברוך השם זה הצליח.

ראש העיר מסר את תודתו לכל השותפים למאבק בקורונה בלוד. “אני רוצה להודות למנהלים ולעובדי העירייה בהובלת המנכ”ל אהרון אטיאס, על המסירות והעשייה היומיומית בשמירה על ביטחונכם ובהמשך מתן השירות, לחבר המועצה אקרם סאקאללה – מחזיק תיק הבריאות, לשירן בוקרה ג’רבי שריכזה את הפעילות מול משרד הבריאות, לדוברות העירייה על ההסברה השוטפת, לשיטור העירוני על האכיפה ברחבי העיר, לפיקוד העורף שמלווים אותנו בכל רגע בנחישות ובדבקות,  ומעל לכל, כאמור, לכם תושבים יקרים על עמידתכם האיתנה, על ההתחסנות ועל יכולת ההכלה וההקפדה על ביצוע הנחיות משרד הבריאות.

“אני מבקש לנהוג באחריות ולא לזלזל, שאננות תוביל אותנו בחזרה למחוזות האדומים.  קל מאוד להפוך לאדום, קשה מאוד לצאת! נמשיך כולנו יחד, לגלות אחריות לשמור על הכללים. זה תלוי רק בנו. נשמור על הבריאות שלנו, של בני המשפחות שלנו, של החברים והסובבים אותנו, ונשמור בע”ה על לוד ירוקה ובריאה”.