Site icon מקומונט לוד

יש! יש ספורט בלוד!

 

בלוד מעריכים אלופים: טקס הוקרה מרשים לספורטאים המצטיינים לשנת 2023/4

במעמד מרשים ומכובד, נערך ביום שני השבוע טקס הוקרה לספורטאים המצטיינים של לוד בשנה החולפת. לבמה באולם מתנ”ס דנוור עלו בזה אחר זה הספורטאים שהביאו גאווה וכבוד לעיר ולתושביה, בהשתתפותם בתחרויות ואליפויות, בארץ ובעולם, בשנת 2023/4. הטקס הוא אחד מאירועי השיא של אגף הספורט. הוא התקיים בתום השנה הספורטיבית הטובה בתולדות העיר לוד. למרות מלחמת “חרבות ברזל” שנכפתה עלינו ואותה אנו חווים בתשעת החודשים האחרונים, שנת 2023/4 הייתה ברוכה בהישגים ספורטיביים, במגוון ענפים. שנה שנותנת תקווה לחזון ראש העיר ומנהלי אגף הספורט: לחזות בקרוב באלוף אולימפי מתוצרת מקומית.

נבחרות ענפי הספורט השונים. קרדיט: דוברות

בפעם השנייה בהיסטוריה של לוד, נערך השבוע טקס הוקרה לספורטאים המצטיינים שהביאו לעיר כבוד רב בזירה הספורטיבית הלאומית והבינלאומית. הטקס נערך במעמד ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הספורט, אריה לוי, סגני ראש העיר – אלווירה קוליכמן ויוסי הרוש, חברי מועצת העיר, מנהל אגף הספורט, מאיר אליהו, עובדי אגף הספורט, משפחות הספורטאים, ראשי עמותות הספורט העירוניות ומכובדים נוספים. 

אות הוקרה מיוחד קיבלו שושנה ורותם מיכאלי, אלמנתו ובתו של ניקי מיכאלי ז”ל, שהלך בשנה שעברה לעולמו, ובמשך עשורים רבים כיהן כראש אגף הספורט. כמו כן, קיבל אות הוקרה מיוחד ברוך אקפלד, מר ספורט של לוד, אלוף אופניים וראש אגף הספורט בעברו. מגני הוקרה ניתנו גם לשלישיית הכדורגלנים האגדית של הפועל לוד: יעקב בנודיס, ישראל בן ממס ובני סמדג’ה, על תרומתם המכרעת בהבאת גביע המדינה ללוד לפני 40 שנים.

ראש העיר מעניק מגן הוקרה לאלמנתו ולבתו של ניקי מיכאלי ז”ל. קרדיט: דוברות

הטקס הופק ע”י מנהל מחלקת הספורט ירון זרד, שנכנס לתפקידו לפני כ-3 שנים. לספורטאים המצטיינים שעמדו בקריטריונים, הוענקו גביעי הוקרה ומענק כספי. הענפים מהם מגיעים הספורטאים המצטיינים היו מגוונים מאוד: אגרוף, בדמינטון, היאבקות, טניס שדה, טניס שולחן, פטאנק, קטלבל וטאקוונדו. לפני הטקס, שנערך במתנ”ס דנוור, הוגש כיבוד עשיר וטעים, עליו הייתה אמונה עובדת האגף, מזל קוקה  טייב. את המוזמנים קיבלה תערוכת ספורט של העיר, שהכין אגף הספורט. לאחריו נכנס הקהל הרב לאולם ומילא אותו מפה לפה. בתחילת הערב הוצג לקהל הרב שהגיע לכבד את הספורטאים סרטון מרגש שסקר את כל ענפי הספורט הפועלים בעיר. בלוד פועלים ענפי ספורט רבים ומגוונים, גם ענפים נדירים, כגון: פטאנק וקאטלבל ספורט, שכמעט ואינם מוכרים בערים אחרות.

מגן הוקרה ליעקב בנודיס, ישראל בן ממס ובני סמדג’ה. קרדיט: דוברות

ראשון המברכים היה ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, שאמר בין היתר: “בלוד אוהבים מקצוענים, מעריכים אלופים ומוקירים מצטיינים, זהו מעמד מרשים ומכובד, שבו אנו מכירים תודה לספורטאים המצטיינים של העיר לוד, שהביאו גאווה וכבוד לעיר ולתושביה. הודות לעבודה מקצוענית ומסורה, אגף הספורט מביא לעיר הישגים גדולים, המשיכו לעשות חיל, ואשמח להעניק כבר בעתיד הקרוב גביע לאלוף האולימפי הלודאי הראשון. הצלחתכם, הצלחתנו!”. ראש העיר הדגיש, שחלומו לראות אלוף אולימפי מלוד, קרוב מתמיד. הוא הזכיר את ההשקעה הגדולה בענפי הספורט בעיר, את המתקנים המודרניים שבה, כגון מרכז הטניס שולחן, שהנו מרכז ייחודי, משוכלל ומתקדם, המתפקד הלכה למעשה, כאקדמיה לטניס שולחן, בה מכשירים ספורטאים ומאמנים מכל הארץ. הוא הודה לראש האגף, מאיר אליהו, למנהל מחלקת הספורט, ירון זרד ולכל עובדי האגף המסורים.

מגן הוקרה לברוך אקפלד. קרדיט: דוברות

אריה לוי, מחזיק תיק הספורט, העלה על נס את ההישגים הרבים של ספורטאי לוד בעשור האחרון. הישגים שהופכים את העיר למעצמה ספורטיבית. הוא ציין לשבח את העבודה המצוינת שעושה אגף הספורט בראשות מאיר אליהו. “הערב הזה הוא ההוכחה לכך, שהשקעתכם משתלמת ונושאת פירות”.

מנהל אגף הספורט, מאיר אליהו, הודה לראש העיר על תמיכתו בספורט. מאיר הודה באופן מיוחד גם לאריה לוי ולמנכ”ל העירייה על הרוח הגבית. “אין ספק ששנת 2024 הייתה השנה הספורטיבית-הישגית הטובה ביותר שחוותה העיר לוד בשנים האחרונות. אגף הספורט ממשיך וימשיך להוביל תהליכים משמעותיים לקידום ופיתוח תשתיות הספורט, קידום ופיתוח ההון האנושי וקידום הספורטאים שלנו, על מנת שיוכלו להמשיך ולהביא הישגים רבים נוספים בזירה הלאומית והבינלאומית ומי יודע, אולי כאן, מתוך הספורטאים היושבים באולם זה, יצמח לנו הספורטאי האולימפי הראשון”. אליהו, הודה לאגודות הספורט על תרומתם לקידום הספורט בלוד. אליהו שיבח את ירון זרד, שהוביל והפיק את הטקס המרשים, לקול תשואות הקהל הרב שנכח באולם. הוא הזכיר את העובדה שבעוד בערים אחרות מחלקים לכל היותר גביעי הוקרה לספורטאים מצטיינים, בלוד מעניקים מלגות כספיות משמעותיות, הודות למאמצים הכבירים שעושה עיריית לוד להטיב עם הספורטאים ולקדם את הספורט בעיר. והכל בזכות הנהלת העירייה וראש העיר, שדוחף, מקדם ותומך בספורט.

ראש העיר משתעשע עם כוכב טאקוונדו מקומי, איתן בוטבינקין. קרדיט: דוברות

בתום פרק הברכות, הזכיר מנחה הערב בזכות מי התאפשר לקיים את הטקס: בזכות כל הגיבורים שחירפו את נפשם ובמותם ציוו לנו את החיים. “אנחנו זוכרים גם את כל החטופים, שמשוועים לחזור הביתה אל עמם ומשפחותיהם. אנחנו זוכרים את התושבים שנעקרו מבתיהם, בדרום ובצפון הארץ. מי ייתן, שנחזור לחיות חיים נורמליים, ובמקום במלחמות, נעסוק רק בספורט ובדברים שאנחנו אוהבים, חולמים ורוצים. בע”ה, נעשה ונצליח!”.

אופק מחפוד, ספורטאי מצטיין, מקבל תשורה מראש העיר, לכבוד גיוסו לצה”ל. קרדיט: דוברות

המנחה ציין את העובדה שקבוצת הנשים של הפועל לוד זכתה באליפות הליגה הארצית לנשים, תוך שהיא מסיימת את העונה ללא הפסד. בטניס שולחן, כל קבוצות העיר התברגו במקומות הראשונים בליגות השונות. קבוצת הנשים זכתה באליפות הליגה הלאומית והעפילה לליגת העל. הגברים זכו במקום ראשון בליגה הארצית ושלוש קבוצות הקאדטים זכו בגביעי המדינה. ברכות מאליפות לקבוצות האלופות.

מצטייני הקטלבל ספורט עם המאמנת, אלופת העולם, נטליה מאייגר. קרדיט: דוברות

ואז הגיע הפרק החשוב של הערב, בו נקראו בזה אחר זה ראשי העמותות, הספורטאים והמאמנים הגאים, לקבלת התשורות, המגינים והמענקים. בהמשך נביא את שמות כל הספורטאים המצטיינים, על פי הענפים בהם הם מתאמנים. יישר כוח לאלופים וברכת הצלחה לספורטאי לוד גם בשנת 2025.

 בדמינטון: דותן שרגא ממשיך לנצח באליפויות ולצבור גביעים, בדרך לאליפות אירופה

דותן שרגא בן ה-13 ממכבי לוד, השתתף בשבוע בעבר בתחרות השנתית של גביע שגרירות סין – בוגרים, דרג ב’, לשנת 2024. יש לציין, כי זו התחרות הראשונה של דותן בבוגרים. בתחרות השתתפו שחקנים ממספר רב של מועדונים בארץ – ללא הגבלת גיל. ואלו הישגיו של הכוכב העולה מלוד. ביחידים: שלב הבתים, דותן, שאינו מדורג בבוגרים, ניצח שחקנים מבוגרים ומנוסים ממנו, בתוצאות שלא השאירו ספק ביכולותיו. בדרך הוא הדיח את ארקדי טישמן, המדורג מס’ 2 בתחרות, בלי להפסיד ולו מערכה אחת! בשלב חצי הגמר, התמודד דותן מול אלדד כהן, המדורג מס’ 3, ממועדון יהוד, וניצח בתוצאה 11:1 ; 11:7 ; 7:11 ; 12:10, תוך הפגנת משחק ורסטילי ויכולות מגוונות, שהלהיבו את קהל הצופים.

בגמר, פגש דותן את עידן אשכנזי בן ה-14 מיהוד, לגמר שני מולו השנה. לאחר קרב מרתק, לא היה ספק בזהות האלוף, כאשר דותן מנצח ב-3 מערכות ברצף (מתוך 5) בתוצאה: 11:7 ; 11:6 ; 11:6. יישר כוח!

בזוגות: דותן שיתף פעולה עם עידן אשכנזי מיהוד. למרות היותם הצעירים בתחרות, הצליחו להגיע לגמר, שם הפסידו לזוג בוגר ומנוסה יותר מיהוד. טקס חלוקת הגביעים התקיים במעמד נציג שגרירות סין ונציג חברת התעופה הסינית HAINAN AIRLINES. דותן, אשר סיפק מהלכים ונקודות מרהיבות, זכה במחיאות כפיים מצד הקהל ומצד הנציגות הסינית, אשר חבריה הביעו בו עניין ושוחחו עמו בסיום התחרות. בסיוע צמוד של אגף הספורט, המאפשר שימוש במתקנים גם בתקופת החופש הגדול, יתמקד דותן בהכנה לקראת ספטמבר הקרוב, חודש בו תתקיים לראשונה אליפות אירופה לנוער עד גיל 15, בעיר סובלקי שבפולין. 

הנהלת מועדון הבדמינטון של מכבי לוד, מבקשת כל עזרה אפשרית, למימון דותן בדרכו לאליפות אירופה ולתחרויות עתידיות בחו”ל. לפרטים, נא לפנות ליו”ר ומאמן ראשי של מכבי לוד, דיוויד ורולקר, דרך אגף הספורט.

דותן שרגא, אלוף גביע שגרירות סין. קרדיט: דוברות

כדורסל: מועדון אליצור לוד נערך לעונה הקרובה

כפי שדיווחנו לכם לאחרונה, מועדון הכדורסל אליצור לוד, שקבוצותיו הצליחו להביא הישגים מעולים וכבוד גדול לעיר לוד, כולל אליפויות והגעה למקומות הראשונים בליגות בהן קבוצותיו משתתפות, נערך לעונה הקרובה ומקווה שההישגים בה יהיו טובים לא פחות מאשר בעונה הקודמת. במסגרת ההכנות, עורך המועדון מספר מחנות קיץ על פי קבוצות גיל. המחנה הראשון הסתיים באופן מוצלח, לאחר שנוהל באופן מקצועי מאוד. הילדים למדו לעבוד כקבוצה וכיחידים.

בשבוע שעבר, החל מחנה אליצור לילדי החוגים. אבי גולדברג, יו״ר האגודה, אמר בתום מחנה הקיץ הראשון: “ב”ה, היו לנו הישגים מדהימים בעונה החולפת, אבל האגודה כבר עם הפנים לעונה החדשה, עונת 2024-5. ב״ה, יש גידול במספר הקבוצות. אני מודה למנהל מקצועי – יובל ולצוות המאמנים, וכמובן לקברניטי העירייה ועובדי אגף הספורט, הנותנים לנו את התנאים האופטימליים, ומסייעים להגיע להישגים ולהביא כבוד לעיר לוד.”

 

בוגרי כיתות א-ב בפתיחת חוגי אליצור לוד בכדורסל. קרדיט: דוברות

טניס שולחן: גבי פנחסוב מלוד נבחר להנהלת איגוד הטניס של ישראל

ברכות לגבי פינחסוב, אחד מסמלי מועדון הפועל לוד, על בחירתו השבוע להנהלת איגוד הטניס  שולחן בישראל. אין ספק, שמדובר בכבוד גדול למועדון הפועל לוד ולעיר לוד, והוקרה והערכה לפנחסוב, על פועלו בענף בישראל, בכלל ובלוד בפרט, לאורך עשרות שנים בהן הוא פעיל, הן כשחקן והן כאיש מקצועי במועדון . כזכור, גבי פנחסוב היה קפטן קבוצת הבוגרים בשנות ה80, אז זכתה הפועל לוד בשתי אליפויות המדינה, ומספר רב של פעמים בגביע המדינה. גבי עדיין שומר על כושר, משתתף בתחרויות סניורים (ותיקים), עשרות שנים אחרי שהניף את גביע המדינה, כשחקן פעיל של הפועל לוד. יישר כוח ובהצלחה בתפקיד, גבי!

גבי פנחסוב עם שלמה ואיציק אברמוביץ. קרדיט: דוברות