Site icon מקומונט לוד

כיצד לארגן סביבת עבודה נעימה במשרד?

רבים יודעים שכדי שיהיה רצון לקום כל בוקר וללכת לעבודה יש צורך שסביבת העבודה בה תהיה נעימה ומזמינה. משרד צפוף ומבולגן לא רק שלא יגרום לעובדים לבוא לעבודה בחשק אלא גם יוריד את תפוקת העבודה ושביעות רצונם ממקום העבודה. לכן, שווה להשקיע וליצור סביבת עבודה נעימה ומסודרת, בין אם אתם העובד כך שסביבת עבודה נעימה תפיק לכם הנאה רבה, ובין אם אתם המעסיק שמחפש כיצד להגביר את תפוקת העובדים.

ארגון הסביבה והחלל המשרדי

לעיצוב החלל יש השפעה מכריעה על התחושה הכללית במשרד. חשוב שהמשרד יהיה מעוצב ויפה אך גם פרקטי ושיהיה נוח לתפעל בו דברים. חשוב להקפיד על אוורור, תאורה חזקה ומקום אישי ומרווח יחסית לכל עובד, כך שיהיה לו שולחן משרדי משלו עליו יוכל לעבוד ולהניח את הניירת שלו. כדאי להקדיש תכנון לאיך להשתמש בחלל בצורה הכי חסכונית ונכונה, כדי למקסם את המרחב שכל עובד יקבל. יצירת חללים גדולים תתרום לתחושת אוורור ומרחב, מאשר שולחנות שלא מסודרים באופן אחיד ונותנים תחושה של חוסר סדר ועיצוב.

עיצוב

כאשר המקום מרווח ומאוורר לא חייבים לרכוש את פריטי העיצוב הכי יוקרתיים כדי שהמשרד ייראה טוב- הוא כבר יהפך לכזה. הדבר ייצור במשרד אווירה נעימה ופרודוקטיבית. מעבר לכך, כדי שהעיצוב ישפיע לטובה על האווירה במשרד מומלץ ליצור עיצוב בקווים רכים, ללא משחקי אור וצל וללא פריטים שאולי ישדרו יוקרה אך הם גם יעמיסו על המראה ויכבידו על תחושות העובדים. שימוש בצבעים בהירים יחסית עם זריקות של צבע בולט או כהה יתנו מראה נקי ואלגנטי. שווה להשקיע ולדאוג לקו עיצובי אחיד לכל המשרד, שיראה מקצועי ולא חובבני.

ארגון הניירת והציוד

לא בכל משרד יש יכולת לספק לעובדים מרחב עבודה גדול מספיק. לכן, חשוב מאוד לדאוג לאמצעים לארגון הניירת והציוד המשרדי באופן שלא ייצור בלאגן ותחושת עומס ויאפשר למצוא את המידע שצריך בפשטות ונוחות. מגירות שולחניות, ארוניות מעל השולחן או מתחתיו יוכלו לענות על הצורך זה, גם אם מרחב העבודה קטן. אם הארונית מתחת לשולחן תבוא על חשבון מקום לרגליים ותגרור רטינות מצד העובדים וחוסר שביעות רצון – עדיף לוותר עליה.

איך ליצר סביבת עבודה נעימה. צילום: pixabay

נתינת מקום אישי

משרד שנעים לעבוד בו הוא משרד משפחתי שהעובדים בו מרגישים אינטימיות ושותפות אחד עם השני. לכן, שווה להשקיע וליצור מרחבים אישיים. מרחבים כאלו יכולים להיות פינת מנוחה, פינת קפה או חדר אוכל. תמונות על הקיר מחוויות משותפות של יושבי המשרד יכולות גם כן להנעים את האווירה. עוגיות, קפה וחלב שמסופקים על ידי המקום יכולים להראות לצוות שהם רצויים ושמשקיעים בהם.

סדר, ניקיון וטיפוח

הקפדה על סדר וניקיון והשקעה בעובדי ניקיון יכולים לעשות את ההבדל בין משרד שנעים לשהות בו למשרד חנוק ומלוכלך. אם אין מספיק תקציב לכך, אפשר לעשות תורנות בין העובדים השונים. כדי שהסדר והניקיון יישמרו חשוב להחזיק במשרד תמיד ציוד ניקיון איכותי. חשוב גם להקפיד על ניקיון השירותים, אפשר לשים בהם אביזרי בישום. ישנם פריטים קטנים שיכולים לתת למקום תחושה נקייה ומטופחת יותר, כמו מגבות ידיים, מגבונים ומבשמי אוויר.