Site icon מקומונט לוד

כיצד להיזהר מזיופים ונוכלים?

קרדיט - Canva

אחת הבעיות הקשות ביותר בימינו היא העובדה שקל להציג מסמכים שונים ולטעון שהם שייכים לכם או שאתם אלה שחתמתם עליהם, כאשר מדובר לפעמים בזיופים. נוכלים מוכנים להשקיע זמן ומאמץ על מנת לחולל זיופים. ככל שהמעבר בין מסמכים פיזיים למסמכים דיגיטליים עוזר להקל על חיינו הוא גם לא פעם גורם להקל על חיי זייפנים שמצליחים להעתיק את החתימות של אנשים ולהעביר אותם בדרכים דיגיטליות למסמכים אחרים. הטכנולוגיה שמאפשרת זיוף חתימה על הסכם היא גם טכנולוגיה שעוזרת לזהות זאת על ידי גרפולוגים מומחים שמשתמשים באמצעים מתוחכמים כדי לחשוף זיוף שכזה. הם נעזרים בתוכנות מחשב, אמצעי תאורה באורכי גל שונים ובמיקרוסקופים דיגיטליים כדי לזהות את הזיופים ולמנוע מנוכלים להשתלט על רכוש, נכסים וכספים שלא שלהם. בכך הגרפולוגים מסוגלים לעזור לכם להוכיח שאתם בעלי הרכוש או שלא חתמתם מעולם על מסמכים שנטען שאתם חתומים על גביהם. זה בדיוק מה שעושה גם בר עמית למענכם, כגרפולוג מומחה שמגיש חוות דעות מומחה רבות לגורמים שונים ובהם לבתי המשפט שמתפקידם לעשות צדק.

השוואת כתבי יד למטרות שונות

יש לא מעט מקומות ואירועים שבהם חייבים להוכיח שכתב היד הוא שלכם, או להבדיל – לא שלכם ואתם לא ביצעתם מעשה פלילי כלשהו שמיוחס לכם. האמצעים לכך מגוונים והם משמשים כל מומחה להשוואת כתב יד שיתבקש להגיש חוות דעת לבית המשפט או לגופי חקירה שונים. זה נכון במסמכים משפטיים כמו גם מסמכי חוזים למיניהם, הסכמי מכר, צוואות, המחאות וכד’. לא פעם נדרש להוכיח מי הוא האדם שבאמת חתם את החתימה הנחזית על גבי מסמכים אלו. על מנת לעשות כן, הגרפולוג המשפטי, המומחה להשוואת כתב יד, זקוק למסמכים להשוואה שבאופן וודאי האדם אשר לו מיוחסת החתימה הנחזית על גבי המסמך שבמחלוקת אכן חתם על גביהם, בדגש על מסמכים מתקופה קרובה. זאת, מכיוון שכתב היד שלנו נוטה להשתנות לאורך השנים  ומושפע ממצבי בריאות, מחלות, מצבים רגשיים ונפשיים, תרופות וסמים.

לכל אדם כתב יד משלו

כתב היד שלנו מגלה לא רק מי אנחנו אלא גם מה היה מצבנו הרגשי והנפשי באותה העת בה הותרנו את הכתוב על דף הנייר. לכן על מנת להבין אדם לעומקו, לא פעם, יבקש הגרפולוג מנועץ להביא לו לבדיקה גם כתבי יד מתקופות אחרות בחייו. כך הגרפולוג יוכל לצייר עבור האדם הבא להיוועץ בו תמונה גרפולוגית אישיותית יותר רחבה. הגרפולוג בר עמית ישמח לעזור לכם בדוח מפורט ומעמיק עליכם ועל כתב היד שלכם וכל מידע שתרצו להפיק ממנו.