Site icon מקומונט לוד

כך תסייעו לילדים ללמוד לבחינות

הכנה למבחנים יכולה להיות תקופה מלחיצה עבור התלמידים וההורים כאחד. עם זאת, עם האסטרטגיות הנכונות והלך הרוח המתאים, הכנה למבחן יכולה להפוך לחוויה פרודוקטיבית ואפילו מהנה. בכתבה הבאה, נשתף שישה טיפים חיוניים להכנה למבחן שיעזרו לילדכם להצליח בבחינות הקרובות.

הכתבה בשיתוף עם אתר בהצלחה, שהוקם על מנת לעזור לילדים להצליח במבחנים המתקיימים בבית הספר. באתר, תוכלו למצוא מגוון מבחנים לתרגול כמו, מבחן במתמטיקה לכיתה ו, מבחנים בעברית, מבחנים במדעים ובעוד מקצועות לימוד.

קרדיט – FREEPIK

טיפ מס’ 1 – להתחיל מוקדם

אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל להתכונן למבחנים. עודדו את ילדכם להתחיל לעיין בחומר וללמוד מספר שבועות לפני הבחינה.

טיפ מס’ 2 – צרו תכנית לימודים

תעזרו לילדים שלכם ליצור תוכנית לימודים מפורטת ומסודרת שבה ירשמו נושאי הלימוד וכמה זמן יוקדש ללימוד כל נושא. תוכנית לימודים תעזור להם להישאר מאורגנים וממוקדים ותבטיח שהם יכסו את כל החומר הנדרש לבחינה. עודדו את הילדים לעקוב אחר התוכנית ולהתאים אותה לפי הצורך.

טיפ מס’ 3 – השתמשו במבחני תרגול

מבחני תרגול הם דרך מצוינת עבור הילדים לקבל תחושה למה לצפות בבחינה ולהעריך את הידע והכישורים שלהם. חפשו מבחני תרגול באינטרנט, בספרי לימוד או בקשו מהמורה שישלח לכם. עודדו את הילדים לגשת למבחני תרגול בתנאים מתוזמנים, תוך הדמיה של הבחינה בפועל ככל האפשר. סקירת תוצאות מבחני התרגול יכולה לסייע בזיהוי נושאי לימוד שבהם הילדים מתקשים ובהם עליהם להתמקד כמה שיותר.

טיפ מס’ 4 – ללמוד בכיף

הכנה למבחן לא חייבת להיות משעממת או מייגעת. מצאו דרכים להפוך את תהליך הלמידה למושך ומהנה יותר עבור הילדים. לדוגמה, השתמשו בכרטיסיות, צרו משחקים או חידונים, או שלבו כלי למידה מקוונים. הפכו את הלימוד לחלק מהשגרה של ילדכם, כך שזה יהפוך להרגל קבוע וחיובי.

טיפ מס’ 5 – הקפידו על מנוחה ופעילות גופנית

שינה נאותה ופעילות גופנית חיוניים לרווחה הכללית של הילדים ובכלל להצלחה שלהם בלימודים. וודאו שהילדים ישנים מספיק ועודדו אותם להתאמן באופן קבוע. פעילות גופנית הוכחה כמפחיתה מתח, מגבירה את המיקוד ומשפרת את הזיכרון. כל אלו יכולים לעזור לילדים להביא ביצועים טובים יותר במבחנים.

טיפ מס’ 6 – הישארו חיוביים

לגישה שלכם יכולה להיות השפעה משמעותית על הגישה של הילדים שלכם בכל הקשור להכנה למבחנים. הישארו חיוביים ותומכים והימנעו מהפעלת לחץ מופרז עליהם. עודדו אותם לעשות כמיטב יכולתם ולהתמקד בתהליך ולא רק בתוצאה. תחגגו הצלחות קטנות לאורך הדרך והזכירו לילדים שמבחנים הם רק חלק אחד מהמסע האקדמי שלהם.

כמה מילים לסיכום…

לסיכום, הכנה למבחנים יכולה להיות תקופה מאתגרת עבור התלמידים וההורים כאחד.
על ידי ביצוע הטיפים שהוזכרו לעיל, אתם תוכלו לעזור להם להצליח במבחנים וכל זאת תוך יצירת חוויה חיובית ומהנה. כפי שנאמר לאורך הכתבה, התחילו מוקדם, צרו תכנית לימודים, השתמשו במבחני תרגול, הפכו את תהליך הלימוד למהנה, הקפידו על מנוחה ופעילות גופנית והכי חשוב הישארו חיוביים. כך אנו משוכנעים שהילדים שלכם יוכלו להשיג בהצלחה את המטרות הלימודיות ולשגשג בלימודים.