Site icon מקומונט לוד

כל חנות פיזית חייבת חנות וירטואלית

המרחב הווירטואלי הולך והופך למקום העיקרי בו אנחנו מבלים את זמננו. אם זה ברשתות החברתיות, בשירותי הטלוויזיה והוידאו, בשימוש באמצעי ניווט כמו מפות או פשוט בחיפוש מידע בגוגל, אין אלמנט בחיים המודרניים שלא נעזר בפונקציה מן העולם הווירטואלי.

המשמעות של הקיום העסקי במרחב הווירטואלי 

על אחת כמה וכמה, עולם הקמעונאות והמסחר אשר עבר תמורות משמעותיות בשנים האחרונות. ענקיות מסחר כמו עלי אקספרס ואמאזון השתלטו על ורטיקלים עסקיים רבים בעוד צרכנים בוחרים מה לקנות דרך פרסומים גלויים או סמויים ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם ופייסבוק. הסיכוי של צרכן למצוא את המוצר שמתאים לו בשיטוט אקראי ברחוב או במרכז מסחרי הולך וקטן, כאשר הרשת מספקת לו כלים נוחים ומהירים להשוואת מחירים, מגוון עצום של מוצרים וכן משלוח מהיר עד דלת הבית.

אז איך לוקחים את הגלולה האדומה?

כדי לצאת מהאשליה של סחר פיזי ולהגיע לעולם האמיתי של מסחר אינטרנטי, צריך לפתוח חנות וירטואלית. נוכחות של העסק ברשת הופכת אותו מייד מחנות מקומית לעסק גלובלי ומאפשרת ללקוחות מכל רחבי העולם לרכוש מוצרים ולהשתמש בשירותים של העסק. בנוסף, היכולת לנתח נתונים דיגיטליים היא קריטית על מנת להפוך חנות וירטואלית ליעילה ומוכרת. המסחר ברשת שונה מהמסחר הפיזי ולקוחות מצפים לפיצוי על היחס הבין אישי בחנות הפיזית באתר אשר מותאם לצרכיהם, יודע להציע להם את המוצרים המתאימים, להפנות את תשומת ליבם למבצעים מיוחדים שעשויים להתאים להם וכן לזכור את הרכישות האחרונות שלהם ולעדכן אותם בעת הצורך. אלו דברים שלא ניתן לעשות באופן ידני ורק שימוש באלגוריתמים ותוכנות מתקדמות יכול לספק את הפונקציות האלו.

צילום: FreePik

מה חשוב לזכור לפני שקופצים על העגלה?

אכן, ברור כי חנות וירטואלית תספק יתרונות רבים עבור כל עסק, קטן כגדול. אך איך ניתן לעשות זאת נכון בלי להוציא סכומים גדולים לשווא? ראשית, מילת המפתח בקניין וירטואלי היא זמינות. בעולם הווירטואלי, הצרכן רגיל לקבל הכל ומיד. לכן, חנות וירטואלית טובה תהיה כזו שתוכל לספק לו מוצרים במהירות וכן תהיה בעלת מסד נתונים מעודכן ומלא.

עבור עסקים מסוימים המשמעות היא מעבר לקטלוג ממוחשב של המוצרים בעסק וכן שינוי שיטת העבודה כך שישמר מעודכן בכל עת. כמו כן, עסקים רבים לא יכולים להרשות לעצמם לשלוח את המוצרים בעצמם ונאלצים לעבוד עם חברות שליחויות שונות או עם דואר ישראל. במקרים כאלו, חשוב לגלם לצרכן את עלות המשלוח באופן ברור בתהליך הרכישה וכן לוודא שהחברה שאתם עובדים איתה מסוגלת לעמוד בדרישות השילוח – קביעת זמנים מוגדרים מראש, שמירה על איכות המוצר ותמחור שלא יפגע בכדאיות הקנייה עבור הלקוח. 

אולי עדיף כבר לסגור הכל ולעבור לאינטרנט?

חנות וירטואלית יכולה אמנם לתרום רבות לעסקים רבים אך חשוב לזכור גם את היתרונות בקיומה של חנות פיזית. במקרים של פגם במוצר או בתחומים כמו אופנה, בהם עדיף למדוד את המוצר לפני הקניה, שילוב של חנות פיזית יחד עם חנות וירטואלית יכול להיות מושלם עבור הלקוח. המסחר הווירטואלי אמנם נמצא בצמיחה מתמדת אך האמינות שלו במקרים רבים מוטלת בספק.

העובדה כי מאחורי האתר המעוצב עומדת חנות אמיתית שניתן להגיע אליה ולהתרשם מהמוצרים באופן בלתי אמצעי, משדרת לצרכן כי מדובר בעסק אמין ולא בתרמית לגניבת כסף. כמו כן, האפשרות להגיע לחנות כדי להחליף את המוצר או לקבל תמיכה במקרה של מוצר אלקטרוני בעל תעודת אחריות יוצרת אצל הצרכן תחושת ביטחון והרגשה של ״יש עם מי לדבר״.