Site icon מקומונט לוד

כל מה שחשוב לדעת על מתקני מים

גופנו מורכב ברובו ממים, ולכן נדרשת לנו שתית מים באופן יום יומי בכמות של כ-1.5-2 ליטרים מים ביום. גם שתיה של משקאות אחרים כגון קפה או תה מזינה את הגוף במים, אך מבחינה בריאותית ישנה חשיבות רבה בשתיה מרובה של מים צלולים ובצריכה מוגבלת של משקאות ממותקים, משקאות מוגזים, קפה ותה. בשנים האחרונות כחלק מהטרנד לאורח חיים בריא ויחד עם המהפכה הטכנולוגית, מגוון חברות מייצרות מתקני מים לצריכה ביתית, עסקית או משרדית.

שתיה מרובה של מים משפיעה באופן חיובי על כל פלח באוכלוסיה, מתקני מים חשובים הן בסביבה הביתית ללמד את הילדים כבר בגילאים הצעירים לצרוך מים צלולים ולהפחית בשתית משקאות ממותקים, והן בסביבה המשרדית, כאשר שתית מים מרובה מסייעת לשמור על עירנות, על יכולת הריכוז ומשפיעה על מצב הרוח כך שאנשים שמרבים בשתיה הם רגועים יותר וסביבתם נעימה יותר. כאשר אורח החיים בריא יותר ורגוע יותר בסביבת העבודה, כך העובדים בריאים יותר, יוצאים פחות לחופשות מחלה וישנו איזון נכון במקום העבודה, אשר מביא לטובת כלל העובדים והחברה.

צילום: Pixabay

קיים מגוון רחב של מתקני מים, מתקני מיני בר, בר מים, מתקנים עם כדי מים המכילים כ-11-19 ליטר לכל כד מים, ומתקנים חכמים המאפשרים מגוון רחב של אפשרויות. מתקני מים עם כדים, מכילים מים מינרלים באספקה שוטפת, ישנם מתקנים עם יכולת להוצאת מים בלבד ומתקנים מתקדמים יותר עם מערכת קירור/חימום להוצאת מים צוננים או חמים לשתיה.

מתקן מים דיגיטלי
לעומתם מתקני מים אחרים מתחברים לצנרת המים של הבית או המשרד וכוללים מספר רכיבים בהם מסנן מטהר מים שתפקידו להביא למים צלילות טעם וריח, לסנן מזהמים מיקרוביולוגיים, לסנן מתכות כבדות שעלולות להמצא במים, לסנן מזהמים ממקורות חקלאים או תעשייתיים שעלולים להיות במי הברז וכן לסנן מזהמים משימוש ביתי. רכיב נוסף הוא מנורת UV המסייעת לעקר את החידקים שמקורם במי הברז ומונעת התרבות חידקים במיכל המים.

במכשירים מסויימים ישנה אפשרות להתקנת מיכלי הגזה לצורך הכנת מים מוגזים, כמו כן ישנן חברות המספקות ערכות ניקוי.

מתקני המים החדשניים כוללים מערכת דיגיטלית המאפשרת מגוון כיוונונים למכשיר, למשל טמפרטורת מים חמים מועדפת, טמפרטורת מים קרים מועדפת, אפשרות נעילה והגנה על ילדים קטנים מפני אפשרות להפעלת מים חמים דבר אשר יכול להוביל לכוויה שלהם. קיימת אפשרות לקבוע שעות פעילות נהוגות בבית או במשרד, מתקני מים מסויימים לומדים באופן עצמאי את שעות הפעילות בהן נעשה שימוש במתקן המים ומתאימים עצמם, כך שבשעות בהן אין פעילות המכשיר נכנס למצב חיסכון באנרגיה ובשעות הפעילות כבר ממתינים למשתמשים מים חמים או קרים, ללא צורך להמתין. יש לציין כי כל המתקנים החדשים מאפשרים צריכת מים בהתאמה אישית בלחיצת כפתור אחת.