Site icon מקומונט לוד

כמה מילים על מחאה אפקטיבית / טובה אבן חן

תושבי גני אביב זועמים. ירי, הטרדות, מפגעי רעש ואיכות סביבה ואכיפה בררנית של נהיגה פרועה הם מנת חלקם של תושבי השכונה הגדולה ביותר בלוד כבר שנים רבות. עתה, עם התגברות המקרים ואוזלת היד של המשטרה לטענתם, הם החליטו לרדת לכבישים (עד כמה שהמשטרה איפשרה להם) ולמחות עדש שהמצב ישתפר. טובה אבן חן היא אחת ממנהיגות המחאה.

חברים יקרים, אתמול בערב התייצבנו, עם מספר לא מבוטל של מכוניות – לאורך רחוב מיכה רייסר כדי שסוף סוף יהיה לנו ביטחון בשכונה.

נגד מי אנחנו מפגינים?
האחראי על היחסים בין המגזרים במדינה הוא לא פחות מאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו זה מה שהיה כל השנים, וזה מה שיהיה.. נכון, תחתיו יש שר לבטחון פנים חדש, ומפכ”ל, ומפקדי מחוז ומרחב ומת”ח .. אבל בסוף בסוף ? מי שמחליט איזה סוג של סדר יהיה כאן הוא ראש הממשלה.

ואם תשאלו: מה תפקידו של ראש העיר בסיפור הזה?
אז ככה, ראש העיר הוא לא שריף, לא מנכ”ל העירייה, לא מחזיק תיק הביטחון בעיר וגם לא האחראי מטעם חברת החשמל…
ראש העיר, לתפיסתי – הוא שליח ציבור של התושבים, וכאשר יש להם מחאה צודקת (!!) יש לו תפקיד אחד בלבד, וכך למדתי ממאיר ניצן – ראש העיר של ראשון לציון במשך 25 שנה, ומי שהיה כאן יו”ר וועדה קרואה… לבוא לתושבים, ולומר להם ארבע מילים בלבד: אני תומך במאבק שלכם!

טובה אבן חן ופעילי המחאה בגני אביב. צילום: באדיבות המצולמים

ואם התושבים, אחרי עשרות שנים שמתמודדים עם ירי, וזיקוקים, והטרדות, והפרות של חוק הרעש – מנסים להגיע עם המחאה שלהם לביתו של ראש העיר ? הכי מתאים ? לרדת אליהם ולומר להם : אני אתכם, ואז – לפנות לכל שדרת השלטון – מראש הממשלה ועד המת”ח (מפקד התחנה בלוד) ולומר להם: ת-ע-ז-ר-ו לי עם הביטחון!!!

ראש העיר עושה המון, וטורח, וזמין 24/7 – אבל כדי שיהיו תוצאות – משרד ראש הממשלה וכל מי שתחתיו צריכים לרצות את זה.

לא מדובר בתכנית המאה של טארמפ, לא מדובר על הגרעין האיראני, לא מדובר על אמנות בינלאומיות ובעיות גיאופוליטיות. כולה לשים את הביטחון האישי של האזרחים במקום הראשון וללכת כל מרחק כדי להשיג אותו.