Site icon מקומונט לוד

כנס התנועה לאיכות השלטון, בשיתוף מקומונט לוד: “די לשחיתות!”

אתר וואלה מסקר את פעילות התנועה לאיכות השלטון בישראל, הנאבקת בין היתר למען מינהל תקין ברשויות המקומיות. אמש, קיימה התנועה לאיכות השלטון את הכנס בלוד, בשיתוף מערכת אתר מקומונט לוד, לאחר כנסים דומים שבוצעו ברחבי הארץ. בכנס השתתפו ראשי רוב הסיעות המתמודדות למועצת העיר – וכמובן שלושת המתמודדים על ראשות העיר.

לא מצביעים שחיתות: המאבק למנהל תקין בזירה המקומית הגיע ללוד. פחות מחודש לפני שתושבי לוד ילכו לקלפיות, עשרה מתמודדים למועצה, מתוכם שלושה המתמודדים על ראשות העיר, השתתפו ביום שני בכנס “לא מצביעים שחיתות” של התנועה לאיכות השלטון בשיתוף וואלה! NEWS שנערך כחלק מהקמפיין הארצי למאבק בשחיתות בשלטון המקומי ולקידום שלטון נקי ואיכותי. הכנס המקומי נערך בשיתוף פעולה עם מערכת מקומונט לוד.

במהלך הכנס אמר ראש העיר המכהן עו”ד יאיר רביבו כי “לפני 5 שנים עמדתי והבטחתי לתושבים שהם לא יפתחו טלוויזיה ויראו את ראש העיר שלהם נחקר. ובגלל זה אני מקדם את כל נושא המנהל התקין”.

ראשון הנואמים היה המתמודד הצעיר והחדש במירוץ, שימי אדיאזשוילי (“לוקחים אחריות”), אשר הציג נתונים אודות חלוקת התקציב והצורך בבקרה על אופן חלוקתו תוך שמירה על שקיפות ונקיון כפיים.

אחריו, הציגה מיכל חן-סופיר מרשימת “קן” את עיקר מצעה בנושא השחיתות וגרפה תשואות על דבריה.

המשתתפים בכנס חתמו על “אמנה למאבק בשחיתות”. צילום: התנועה לאיכות השלטון

בהמשך הערב עלו בזה אחר זה חברי הרשימות השונות, כששיא האירוע היה הופעותיהם של המתמודדים על ראשות המועצה – משה בונפיל, פרחלאדין שרעייה וראש העיר המכהן עו”ד יאיר רביבו.

רביבו, אשר הגיע לזירה הפוליטית בלוד לאחר שמונה על ידי ניצן להיות מנכ”ל העירייה בתקופת הוועדה הקרואה ובבחירות 2013 היה לראש העיר הנבחר הראשון לאחר שנים ארוכות שלועדות קרואות הזכיר את העובדה כי אחרי שנה בתפקידו זכתה לוד בפרס הניהול התקין של משרד הפנים – לראשונה בתולדותיה, ומאז היא זוכה בו מדי שנה.

מתמודד נוסף שנחשף לרוב המשתתפים לראשונה היה פרחלאדין שרעייה מרשימת “אללד בלדנה”, מהנדס בנייה וקבלן עצמאי הפעיל בחברה הערבית. לטענתו, הוא הקים את הרשימה בחודש ספטמבר השנה בעקבות תחושה של אכזבה, היעדר ייצוג וחוסר שקיפות מצד הרשימה הערבית המאוחדת, “אל נדא אל ערבי”.

משתתפים נוספים באירוע היו: עמיחי לנגפלד (“הבית היהודי”), שהגיע היישר מכנס בחירות גדול לחברי הקהילה האתיופית בעיר, יחד עם מספר 2 ברשימת הבית היהודי – אלמז זרו-יאלה, רפי יקותיאל (“יש עתיד” ו”כולנו”) שהגיע גם הוא באיחור קל היישר מפגישה שערך בנושא העיר לוד עם שר האוצר ויו”ר כולנו משה כחלון, ועו”ד מאיר אסולין (“ש”ס”).

בכל עיר שבה מתקיים הכנס המתמודדים גם מציגים את תפיסתם בנושא טוהר המידות והשקיפות השלטונית ברשויות המקומיות. כחלק מהאמנה שעליה הם חותמים, הם מתחייבים להצטרף למאבק בשחיתות, להתחייב לפעול בשקיפות, לשמור על טוהר המידות, להימנע מניגוד עניינים ולא למעול באמון שהציבור נתן בהם. עוד הם מתחייבים לאמץ עקרונות ליישום המאבק בשחיתות, לפעול במלוא העוצמה למיגורה ולהימנע מניגוד עניינים, מקבלת טובות הנאה וממינויים פוליטיים.