Site icon מקומונט לוד

כעת בירושלים: מחאת תושבי לוד מול ישיבת הממשלה על הפגיעה בביטחון האישי

צילום: דוברות עיריית לוד

למעלה מ-1,000 איש מתושבי לוד ועובדי העירייה מביעים זעקה ומחאה מול ישיבת הממשלה בירושלים, בהובלת ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו וחברי המועצה.

מטרת המחאה היא להעלות את המודעות על מצב הביטחון האישי ממנו סובלים כ-90,000 תושבים בלוד מול שרי הממשלה השוהים בישיבה השבועית שלהם יחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

כאות הזדהות עם עשרות אלפי התושבים, בניין עיריית לוד נשאר סגור הבוקר (ראשון) ולא יינתן שירות במשרדיו.

צילום: דוברות עיריית לוד

את הצעד על קיום המחאה יזם ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו לאחר שב-10 ימים האחרונים נרצחו 5 בני אדם בעיר, יהודים וערבים – מה שהפך את המחאה למשותפת בין כלל האוכלוסיות בעיר.

רביבו דורש מהממשלה בדחיפות את חקיקת רפורמת המשילות, ומיידית להקים ועדת משנה לביטחון לאומי כדי לקדם את החקיקה בלו”ז מהיר, לחזק את לוד ב-500 שוטרים באופן קבוע, להעביר את הטיפול בפשיעה בלוד ללהב 433, ליחב”ל, ולשב”כ ולהעביר החלטת ממשלה לחיזוק העיר ותושביה.

“דיי, הגיע הזמן שייקחו את לוד ברצינות, באנו לירושלים להשמיע קול זעקה – כי הבעיה של לוד היום, תהיה הבעיה של תל אביב, ראשון לציון, טבריה ובאר שבע מחר”, אמר רביבו.

צילום: דוברות עיריית לוד

“הפעם לא נעצור במחאה עד שהממשלה תסייע לנו. המחאה היא ההתחלה, אם נצטרך נשבית את התחבורה בלב ישראל”, הודיע ראש העיר והוסיף, כי “לראשונה, זוהי מחאה משותפת של כלל האוכלוסיות בלוד – יהודים וערבים יחדיו. אני סומך על ראש הממשלה ושריו שישמעו את זעקתנו ויושיטו יד להחזיר את תחושת הבטחון ללוד”.