Site icon מקומונט לוד

ח”כ אלי כהן:”אם היה מותר לי הייתי משקיע בלוד”

ח”כ אלי כהן, יו”ר הועדה הממשלתית להתחדשות עירונית ביקר בלוד במטרה לקדם פתרונות ולהאיץ מימושם של מיזמי פינוי בינוי ותמ”א 38 ואמר: “אם היה מותר לי הייתי משקיע בלוד. יש כאן את כל הפוטנציאל

חבר הכנסת אלי כהן, יו”ר הועדה הממשלתית להתחדשות עירונית, ביקר ביום ראשון השבוע בלוד לפגישת עבודה עם ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, וצוותו המקצועי מאגף ההנדסה ומפרויקט משיקום שכונות, במטרה לטפל בהגדלת היצע הדיור במרקמים העירוניים ובשדרוג ופיתוח השכונות הותיקות.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, ציין כי בלוד קיים פוטנציאל של תוספת 5,301 יחידות דיור בפרויקטי בינוי פינוי, ועוד 182 יח”ד בפרויקטי תמ”א, וכי קידומם של פרויקטים אלו ייתן מענה למחסור האדיר של דירות במרכז העיר. בתוך כך ציין כי עיריית לוד עתרה לבג”צ נגד משרד הפנים אשר אינם מוכנים לאשר את התיקון לחוק העזר שיאפשר ללוד לעודד ולתמרץ יזמים באמצעות הפחתת היטלי הפיתוח, כדי לקדם את ביצועם של הפרויקטים בעיר. “מדובר בפרויקטים שאני מאוד מעוניין לקדם בלוד, שיתנו מענה לחיזוק מבנים ישנים מפני רעידות אדמה ולמצוקת הדיור בעיר, וכן יביאו לשיפור מערך הבינוי והמגורים הקיים, לתוספת משמעותית של יחידות דיור ולשיפור איכות החיים של אלפי משפחות בשכונות הותיקות”.

חכ אלי כהן וראש העיר יאיר רביבו בדיון לקידום התחדשות עירונית בלוד.צילום באדיבות דוברות העירייה

בפני ח”כ כהן הוצגו החסמים וכן הצרכים והפתרונות המוצעים, לרבות הקמת מנהלת בתקצוב ממשלתי לליווי והכנת תכנית אסטרטגית להתחדשות עירונית בלוד, קידום הסכם גג להתחדשות עירונית תוך הכללת לוד בין הערים הראשונות בהן יקודם הסכם גג, סיוע ממשלתי לפרויקטי דגל אשר ישנו את הדימוי הנמוך בשכונות הותיקות במרכז העיר, ומימוש פרויקט פיילוט ברמת אשכול.

“אני שמח להיות כאן ואני רואה את המאמצים האדירים של ראש העיר להזניק את לוד קדימה” אמר ח”כ כהן, “אם היה מותר לי הייתי עושה השקעה גדולה בלוד, אין לי ספק שיש ללוד את כל הפוטנציאל להצליח, בזכות האנשים שכאן, מיקומה במרכז המדינה והנהגה צעירה ואיכותית. לוד טומנת בחובה את הפוטנציאל האדיר הגלום בהתחדשות עירונית”.

ח”כ כהן הבטיח לבחון את החסמים ולקדם את הפתרונות שהוצגו ע”י ראש העיר, ואת כל הסיוע האפשרי כדי להאיץ את מיזמי הפינוי בינוי ותמ”א 38 לסוגיהן בלוד, כדי לייצר בלוד אפשרויות דיור חדשות המהוות הזדמנות חברתית לשדרוג ופיתוח השכונות הותיקות בלוד. “אני משוכנע כי בשיתוף פעולה נצליח לקדם נושאים חשובים אלה”, סיכם.