Site icon מקומונט לוד

לאחר חצי שנה שהיה סגור בשל ה’קורונה’: היכל התרבות בלוד נפתח מחדש

כ-150 איש השתתפו אמש, בהופעה של היוצר, המלחין, הקומיקאי והשחקן ננסי ברנדס, בהיכל התרבות בלוד, שנפתח מחדש בתמיכת אגף התרבות העירוני ומשרד התרבות, לאחר חצי שנה בו היה סגור, בשל ההנחיות של הממשלה, עקב התפרצות והתפשטות מגפת הקורונה. ההופעה נערכה עפ”י הנחיות משרד הבריאות וממשלת ישראל, כאשר הקהל שומר מרחק האחד מהשני.

“התרגשתי מאוד להיות חלק מהדלקת האורות בהיכל התרבות המשופץ והמשודרג בעיר, לאחר חצי שנה שהיה מושבת, ללא קהל – שנהנה מתרבות חווייתית ואיכותית כבשגרה,” סיפרה אורית עופר, מנהלת אגף התרבות בעיריית לוד. “שמחתי לראות את התושבים שהגיעו לצפות בהופעתו של האחד והיחיד ננסי ברנדס – שהתרגש אף הוא לחזור ולהופיע אחרי חצי שנה ללא הופעות, כשהם נהנים וצוחקים”.

היא מוסיפה ואומרת, כי “בחצי שנה האחרונה נגיף הקורונה גדע לנו את התרבות בישראל. הובלת ראש העיר למלחמה בקורונה הוכיחה את עצמה ואפשרה לנו להצליח לפתוח מחדש את האולם במסגרת מתווה הרמזור למופעי תרבות אשר הובילה הנהלת איגוד מנהלי התרבות בה אני חברה ביחד עם השר החדש חילי טרופר. תקוותי כי נמשיך כך ואף נחלוף את התקופה הזאת ונחזור לימים בהן היינו ממלאים את האולם עד אפס מקום, לטובת צריכת התרבות של תושבי לוד”.

נעמי מיוחס, מנהלת היכל התרבות ב’רשת המתנסים’: “התרגשתי ברמה שלא שיערתי כלל. כבר היו בהיכל הפקות גדולות, אך להצליח לחזור אחרי תקופה לא פשוטה זו ואף למלא אולם ולראות את צימאון הקהל היה אחד מהרגעים המרגשים ביותר שלי ושל צוות ההיכל”.

ננסי ברנדס בלוד. צילום: עיריית לוד
למרות החשש, הקהל הלודאי שוחר התרבות הגיע להופעה והקפיד על ההנחיות. צילום: עיריית לוד

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “אירועי התרבות בארץ בכלל ובלוד בפרט חוזרים בשעה טובה, לאחר חצי שנה של סגרים, תחת מגבלות הקורנה. לא שעידן הקורונה חלפה לנו לגמרי, אך את המעט שניתן להעניק לאזרחים בימים אלו – בתחום התרבות, החזירו.

“ראיתי את הקהל היושב השבוע בהיכל התרבות בלוד ונהנה מהופעה נהדרת, וזה שימח אותי. חודשים שהיכל התרבות היה סגור ללא הופעות וב”ה חזרנו. אני קורא לתושבי לוד – אנא, המשיכו לשמור על הנחיות משרד הבריאות, השאירו את לוד עיר ‘ירוקה’ ונמשיך ליהנות משגרה בריאה, בטוחה ועם תרבות איכותית ללא הפוגה”.