Site icon מקומונט לוד

לא מה שחשבתם: מדוע הוחלפו מנכ”ל העירייה ובכיריה?

בניין עיריית לוד. צילום: אביחי טבק

לא, לא מדובר בהפיכה, אלא בשיאם של אירועי חודש הנוער בלוד. במסגרת האירועים, התקיים בשבוע שעבר יום חילופי שלטון המסורתי, במהלכו החליפו מנהיגי העתיד – חברי מועצת התלמידים והנוער העירונית בלוד, את מנהיגי ההווה – בכירי העירייה ובעלי התפקידים בעיריית לוד, כדי לאפשר להם להתנסות בתפקידי מנהיגות ובתפקידי מפתח ברשות המקומית.

“יום חילופי שלטון” נוצר על מנת לבצע היכרות של מועצת הנוער העירונית עם בעלי התפקידים השונים בעירייה וכן לחשוף את מבנה הרשות בפני חברי מועצת הנוער העירונית. יום זה מהווה שיא של תהליך חינוכי ערכי ודמוקרטי, במהלכו התקיימו פגישות היכרות בין חברי המועצה לבין בעלי תפקידים בעירייה על מנת ליצור קרקע משותפת לפעילות עתידית בכל הנוגע לקידום תחום הנוער בעיר.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<

היום המיוחד התחיל כאשר חברי מועצת הנוער נפגשו עם ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו ועם בעלי התפקידים בעירייה, לישיבת היערכות שהתקיימה בחדר הישיבות, בסיומה “השתלטו” בני הנוער על משרדי הנהלת העירייה ונכנסו לתפקידים ללא כל בעיה. גרשון פנקר, יו”ר מועצת הנוער הפך ליום אחד לראש העיר לאחר שקיבל את מפתח העיר מידי עו”ד יאיר רביבו. סתיו רביע תפסה את כיסא המנכ”ל אהרון אטיאס והשתתפה בישיבות עבודה. וכך, כל אחד מחברי מועצת הנוער החליף את בעלי התפקידים השונים בעירייה. את התיאום הובילו שיר יצחקי, רכזת מנהיגות עירונית, ורננה וייס, מנהלת יחידת הנוער.

ראש העיר והמנכ”ל מוסרים את מפתח העירייה ליו”ר מועצת הנוער ולמנכ”לית הצעירה. צילום: דוברות עיריית לוד

בני הנוער התנסו עם בעלי התפקידים שאותם החליפו, השתתפו בישיבותיהם, גילו סקרנו רבה ולמדו על הדברים הנעשים מדי יום בעבודת העירייה. בכירי העירייה שיתפו פעולה עם מנהיגי העתיד, לוו אותם בתפקיד שקיבלו על עצמם, והדריכו אותם כיצד לפעול ולהפיק לקחים.

בישיבה המסכמת שבה הוחזר השלטון לידי ראש העיר, שיבחו בכירי העירייה שיבחו את המנהיגים הצעירים ואת חשיבותו של היום לחיזוק הפעילות משותפת בין נציגי הנוער הנבחרים לבין בעלי התפקידים המובילים בעירייה, בכל הקשור לקידום תחום הנוער בעיר.

בני הנוער סיפרו על ההתנסות החווייתית. “בעתיד אני רוצה לשבת בכיסא הזה של מנכ”ל העירייה” אמרה סתיו רביע.

ראשי העירייה ומועצת התלמידים והנוער בסיום יום חילופי השלטון. צילום: דוברות עיריית לוד

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<