Site icon מקומונט לוד

לבקשת הרב ביטון בפסח תופסק אספקת המים לעיר מהכנרת

לראשונה בתולדות לוד הוחלט לבצע שינוי באספקת המים הסדירה לעיר, שבימים כתיקונם מתבססת על מי שתיה מהכנרת, ובימי הפסח הקרובים לעבור ולהשתמש במי תהום ומים מותפלים, בהם החשש להימצאות חמץ נמוך יותר.

המקור לשינוי היא בקשתו של הרב שמעון מאיר ביטון שנבחר לפני כשנה לרב הראשי של לוד אל מנכ”לית מי לוד פזית נויברגר לפעול בעניין. “כידוע גודל הזכות ורמת הזהירות בחמץ כלשהו בימי חג הפסח, וההקפדה היתרה שתורתנו הקדושה ציוותה על כך”, כתב הרב ביטון במכתב אישי למנכ”לית, לאחר התייעצות שקיים גם עם ראש העיר יאיר רביבו, “לכן אודה לבדיקתך ולאישורך האם ניתן שכל ימי חג הפסח יבוצע שימוש במי תהום עבור תושבי לוד על מנת שיוכלו לקיום מצוות החג כהלכתו ובזה נהיה שותפים בזיכוי הרבים העירוני”.

מנכ”לית תאגיד מי לוד אישרה את הבקשה. במכתב לרב ביטון כתבה כי “הריני לאשר, בהתאם להודעת חברת מקורות המספקת מים לעיר לוד, כי החל ביום ד’, י”ב בניסן תשפ”ב ועד ליום ראשון כ”ג’ בניסן תשפ”ב, תופסק אספקת מי הכנרת לעיר לוד. כך במהלך כל ימי החג אספקת המים לעיר תתבסס על מיהול של מי קידוחים ברובם ומים מותפלים”.

לאור חששם של תושבים אודות איכות המים שעלולה להיפגע בימי הפסח ענו ב”מי לוד” כי “אין לדברים שום קשר לאיכות המים או לעלות. המים המגיעים אל תושבי לוד הינם איכותיים ועומדים בכל הסטנדרטים לאורך כל ימות השנה. הפנייה לחברת מקורות נעשתה בעקבות בקשתו של רב העיר, בכפוף לשיקולי חברת מקורות”.

באשר לשאלה האם השינוי יהיה תקף גם לשני םהבאות ענו במי לוד כי “ניתן להניח כי מעתה והלאה זו תהיה שיטת האספקה בימי חג הפסח.”