Site icon מקומונט לוד

לוד אומרת לא לאלימות כלפי נשים ולא לסמים ואלכוהול

ערב מרגש ומעורר השראה עם צופית גרנט – לוד ציינה את חודש המאבק באלימות כלפי נשים ומניעת סמים ואלכוהול, במגוון פעילויות ואירועים.

צילום: באדיבות דוברות לוד

בבתי הספר התיכוניים התקיימו סדנאות בנושא הסכנות של אלימות במשפחה ומניעת השימוש בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער, בהובלת יחידת הנוער והמרכז למניעת אלימות במשפחה. לבתי הספר היסודיים התקיימו הרצאות ושיעורים בנושא מניעת אלימות באינטרנט וברשתות החברתיות בהובלת “עיר ללא אלימות” והספרייה הציבורית לדורות.

האירוע המרכזי שהתקיים בהיכל התרבות העירוני בהשתתפות כ-500 מתושבות העיר, הפגיש את נשות לוד עם צופית גרנט, שחקנית ויוצרת, אשת טלוויזיה ותיאטרון, אישה בעלת כובעים רבים שכל אחד מהם הינו מופע יצירתי ומרענן של המוטו שמלווה את חייה: לחיות בחמלה ואהבת הזולת ולא לוותר על הגשמת חלומות.

מגיל צעיר נאלצה צופית גרנט לבחור את דרך ההישרדות שלה, והיא בחרה להיצמד לאנשים הטובים שפגשה ולראות את דרכה באור שהם הציפו. מתוך תחושת כישלון מוחלט הצליחה לצמוח, דרך הנתינה נפרדה מהקורבן המושפע והפכה לאדם משפיע. היא גילתה את “כוחה” של הקהילה, ובעשייה למען האחר היא צומחת בכל יום מחדש.

דרך סיפור חייה האישי, בפשטות, הומור, ישירות והרבה חום ואהבה, הגיעה צופית הישר ללב ולשכל הישר של מאות תושבות לוד שהגיעו להיכל התרבות . היה זה מפגש מדהים, מרתק, מרגש עד דמעות ומעורר השראה, שבו אפשרה צופית דרך סיפורה האישי, לראות את החיים מזווית של קבלה ומנהיגות, ולהבין כי ביכולתן של נשים לשנות ולפרוץ את הגבולות האישיים.

על הפקת האירוע עמלו וטרחו אפרת אברהם – יועצת ראש העיר למעמד האישה ושולי יחיאל – רכזת תחום נשים באגף לשילוב חברתי, בסיוע חברותיה לפורום נשות לוד אשר ביקשו להודות לכל השותפים להצלחת הערב, לחברת המועצה אלווירה קוליחמן ומחזיקת תיק מעמד האישה, אורלי דהן מנהלת האגף לשילוב חברתי, רון גלבוע מנהל מח’ שרותי קהילה, איתן לוי מנהל תוכנית עיר ללא אלימות, אורית עופר סמנכ”לית ברשת המתנסים, ועליזה שקד רכזת התנדבות.

את האירוע כיבדו בהשתתפותם, ראש העיר עו”ד יאיר רביבו ורעייתו יקירה ששיגרו בתום ההופעה תודה מיוחדת לצופית גרנט. “יקירה ואני רוצים להודות לך בשם תושבות העיר שהיו הערב במופע על חיזוק אמונה יוצא מן הכלל, אמונה בכח הנשי, אמונה בלהיות מי שאתה, אמונה לא לפחד כי מי שמאמין לא מפחד. את אישה קסומה, חכמה, ייחודית ונדירה. המשיכי להפיץ ב”ה את התורה שלך ואת האמונה שלך באנשים. אוהבים אותך, יקירה ויאיר רביבו”.