Site icon מקומונט לוד

לוד זוכרת את ששת המיליונים

מספר רב של אירועים לציון יום השואה הוקדשו במערכת החינוך בלוד ובמרכזים הקהילתיים, לזכרם של למעלה משש מיליון היהודים שנרצחו בשואה. יהי זכרם ברוך.

בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה התקיים הטקס המסורתי של בית הספר “זבולון המר” באולם הפייס הקהילתי של גני אביב, כשבאופן מכובד ביותר, האולם היה מלא עד אפס מקום בתלמידי ובוגרי בית הספר והוריהם.

את הטקס כיבדו בנוכחותם כתריסר ווטרנים וניצולי שואה, ומכובדי העיר – ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, סגני ראש העיר גיל חדד ויוסי הרוש, חברי המועצה אלווירה קוליחמן ורפי יקותיאל, ומנהלות בתי הספר משכונת גני אביב.

תלמידי שכבת ז’ בבית הספר “זבולון המר” גוללו את סיפורו של חיים ברכיהו ז”ל כילד צעיר במהלך שנות המלחמה. הם המחישו את האקציות שחיים ומשפחתו עברו, את ההתלבטויות הקשות כיצד לפעול ואת האסונות והאובדן של בני המשפחה האהובים. לקראת סיום המחזה עלתה לבמה אחת ממחנכות שכבת ז’ – רעות צדקני וריגשה את הקהל כאשר שיתפה שהיא נכדתו של חיים ברכיהו. לא נותרה עין יבשה באולם, הדמעות עלו מעצמן. הטקס נחתם בהזמנה של קרובי המשפחה של חיים ברכיהו, ילדיו, נכדיו וניניו לעלות לבמה ולשיר יחד עם התלמידים והקהל את המנון “התקווה”.

לדבריו, “זהו הניצחון של העם היהודי על הגרמנים. אנו זוכרים את אשר נעשה, אנו מספרים זאת בכל שנה לילדינו והקמנו משפחות ודורות.”

את הטקס הפיקה וביימה אלזה ספקטור. אחראיות הביצוע היו מנהלת בית הספר איריס נעים ומחנכות שכבת ז’ נאדרה אבו ריזק, אליזבט קטשווילי, סיגל ויצמן, רחלי חסון ורעות צדקני. רונית אדרי סייעה רבות ואת התפאורה המקצועית הכינו מור סוקולובסקי ורחלי חסון.

סגן ראש העיר גיל חדד שכיבד בנוכחותו את הארוע, שיתף בתחושותיו : “זו דרך ייחודית ומרגשת להעביר לדורות הבאים את אשר נעשה בשואה לעם היהודי. הדעת לא תופסת את מימדי הזוועה ובזכות הצגת הדברים, אנו מבינים קצת יותר את אשר עבר עליהם. הטקס היה מרגש מאוד ואני מעריך עד מאוד את עבודת הצוות החינוכי של זבולון המר.”