Site icon מקומונט לוד

לוד חגגה עצמאות בענק!!!

לוד שוברים שיאים, יותר מבכל שנה אחרת. העיר לוד חגגה בגדול את חגיגות העצמאות ה-69 למדינת ישראל  עשרות אלפים תושבי לוד, אמנים מהשורה הראשונה והופעות לכל המשפחה. 

שוברים שיאים משנה לשנה. חגיגות העצמאות ה-69 למדינת ישראל שהתקיימו בלוד, היו השנה הגדולות ביותר שידעה לוד. 24 שעות אינטנסיביות ומהנות בבמות העצמאות בלוד, מהמרשימות בישראל. עשרות אלפי תושבים מלוד, מהערים הסמוכות ומכל אזור המרכז, הגיעו לטעום מהחוויה הבלתי נשכחת. האלפים הציפו את רחבת החגיגות מול הבמה המרכזית בשד’ ירושלים, משפחות, ילדים, נוער, מבוגרים, באווירה שמחה וססגונית.

כמידי שנה נפתחות החגיגות בטקס המסורתי של הדלקת המשואות בלוד, בהנחיית דובר העירייה יהורם בן ארוש. שישה אישים הבולטים בתרומתם לעיר בתחומם, נבחרים על-די ועדה מיוחדת, להדליק את אש המשואה, אש המסמלת את יכולתם להאיר את הדרך לאחרים ולהיות מופת עבורם.  ראש העיר עו”ד יאיר רביבו ברך את מדליקי המשואות והעניק לכל אחד ואחת מהם תעודת הוקרה מיוחד, בהם הרצל לוי – משואת הקהילה, איציק אלימלך-משואת החסד וההתנדבות, יעקב וולך – משואת הנוער והספורט, בלומה בן צור – משואת הנשים, רויטל קנינו – משואת הגבורה והחינוך, והרב חיים נזרי – משואת המורשת.

עשרות אלפי תושבים בחגיגות.
צילום: באדיבות דוברות העיר לוד

את אירועי יום העצמאות בבמה המרכזית, פתח ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, בקול תרועה, שלמעשה הכריז על מתן האות לפתיחת החגיגות המרכזיות של העצמאות בעיר, חגיגות שנפתחו במופע זיקוקים יוצא דופן, ולאחר מכן שפע ומגוון עצום של אמנים, אירועים ואטרקציות על הבמה המרכזית עם עדן בן זקן, אדיר גץ, אביאור מלסה, דודי בוזגלו, ועוד. את החגיגות בערב העצמאות בבמה המרכזית הנחה הכוריאוגרף והמנחה קלוד דדיה.

את אחד המופעים המרכזיים של הערב, הובילה הזמרת עדן בן-זקן, הכוכבת המצליחה של השנים האחרונות בישראל. לצד הביצוע המרשים לשירה “מלכת השושנים”, סיפקה בן-זקן שלל להיטים נוספים שהצליחו להקפיץ ממקומם את האלפים ולהעניק הנאה רצופה לאורך כל המופע.

הכוחות המקומיים ניפקו אף הם הופעות מחשמלות, מלאות צבעים, צורות ואורות. להקות מחול, להקות ריקוד ותלמידי חוגים בעיר, בהן ספקטור דנסינג של אלזה ספקטור, סטודיו רותם סולטן, הסטודיו של מורן מרי, אסתר דאנס, ו- T.M. DANCE, רובן ככולן ייצוגיות – הציגו כישרון רב ובעיקר טעם של עוד. גם בוגר תוכנית הטלוויזיה דה וויס, ותושב העיר- דודי בוזגלו, הוכיח כי בלוד ישנם כישרונות לא מעטים.  מפגן מרהיב של זיקוקין די-נור האירו את שמי לוד להנאתם של החוגגים במהלך כל הערב.

קודם לכן, נפתחו החגיגות גם בבמה לציבור הדתי, הבמה הדתית הכי גדולה שנראתה בלוד, עם אלפי תושבים שקיימו תפילה חגיגית ליום העצמאות ורקדו במעגלים ושמחו ללא הפוגה.  הבמה הדתית סיפקה רגעים מרגשים ומהנים ללא הפסקה. אמנים, להקות, ומופעים מן השורה הראשונה, המותאמים לציבור הדתי, בהם חנן בן ארי וחיים משה, הובאו לאורך כל הערב והלילה, להנעים ולרגש את הקהל. “החיים שלנו תותים” ו”עינייך החומות” הם חלק מהלהיטים שביצעו אומנים מוכרים על הבמה. לצד אלה, הלהיבו מקהלות הילדים ומעגלי התיפוף האפריקאים, את האלפים שחגגו בריקודים ושירה.

את היום הראשון של החגיגות בבמה המרכזית, נעל הזמר אביב גפן, שהגיע להופעה בהתנדבות לתושבי לוד, הופעה אותה הבטיח כמנטור בתוכנית הטלוויזיה “דה ווייס”, לבן טיפוחיו תושב העיר, אלי חולי, אם זה יגיע לגמר בתוכנית. חולי, כזכור הגיע לגמר, ואביב גפן השמיע עד השעות הקטנות של הלילה, להמונים השואגים בלוד, שאנחנו דור מצוין.

למחרת ביום העצמאות, חגגו אלפי תושבי העיר בהפנינג ענק שהתקיים באיזור הבמה המרכזית בשד’ ירושלים, ביום גדוש אירועים ואומנים. תוכנית בידור בלתי מתפשרת לכל אורך היום, הכוללת אומנים לכל המשפחה בהם מיכל הקטנה, שימי רון, איב אנד ליר, דקלון וסגיב כהן בהנחיית מיקי גודשטיין, בשילוב המנגלים המסורתיים והישיבה במחצלות רחבות הידיים הפזורות במדשאות לאורך הבמה, נוסף על סככות הצללה שהציבה העירייה- הסבו לאלפי החוגגים נחת, הנאה ותנאים מושלמים לחגיגה של פעם בשנה!

“כל עצמאות והשיא עולה לגבהים חדשים. כמו לוד!” אמר ראש העיר עו”ד יאיר רביבו ומסר את תודתו לכל השותפים אשר תרמו להצלחת החגיגות, בראשם למנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, לאורית עופר – מ”מ מנהלת רשת המתנ”סים ומנהלת תחום תרבות, לעובדי עיריית לוד מאגף התפעול, הלוגיסטיקה, התחזוקה, דוברות, תרבות, ביטחון, פיקוח, וכן למשטרת לוד. “אם היו מספרים לפני כמה שנים שאביב גפן יופיע לפני אלפיים איש בשעה 2 לפנות בוקר ברחובה של העיר לוד זה אפילו לא היה יכול להיחשב כמתיחה. והנה זה קרה השנה! יחד עם עוד המון שיאים נוספים שנשברו פה, שממשיכים למתג אותנו כמעצמת תרבות ארצית, וכל זה הודות לארגון מושלם והפקה מקומית ברמות הגבוהות ביותר, יכולת להקצות משאבים רבים שהיו פעם בגדר חלום, עובדים מסורים ומצטיינים, חברי מועצה שנותנים כתף כמו כל עובד, משטרה תומכת ומסייעת ותושבים שלא מפסיקים לפרגן ולחזק”, הוסיף ראש העיר, “זוהי עצמאות אמיתית לעירנו המיוחדת, שנזכה בע”ה להמשיך ולהאיר את העיר, תודה לכם על האהבה, אני אוהב אתכם!”

כך נמשכה המסורת המרשימה בלוד, השמה את חג העצמאות במוקד החגיגות השנתיות של העיר, חגיגות המושכות גם קהל אלפים מכל האזור. מגוון אמנים והאטרקציות הם המשך ישיר לקביעתה של לוד כמעצמת תרבות הרואה חשיבות רבה לספק לתושבי העיר והסביבה חוויות תרבויות בלתי נשכחות והכל קרוב לבית. נתראה בחגיגות העצמאות גם בשנה הבאה!