Site icon מקומונט לוד

לוד מציגה מגמת שיפור עם עלייה כוללת של כ-30% בשיעור בוגרי 5 יחידות מתמטיקה 

בית ספר בעיר לוד. צילום: עמיעד טאוב

 על פי נתוני “מפת המצוינות של ישראל”, לוד מציגה מגמת עלייה עם 12.9% בוגרים ב-5 יחידות מתמטיקה • רמלה רושמת זינוק של למעלה מ-45% בשנת 2017 . אלי הורביץ, מנכ”ל קרן טראמפ: “יש ראשי ערים שלקחו את הנושא מאוד ברצינות, הם הגדירו יעדים ומדדים, השקיעו במורים ובתלמידים, והתוצאות לא איחרו להגיע. עכשיו, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, הגיע הזמן לשים לב למספרים בעיר שלכם ולבוא חשבון, לטובה ולשיפור”.

“מפת המצוינות של ישראל” מציגה את שיעור התלמידים אשר נבחנו בחמש יחידות במתמטיקה בין השנים 2010-2017. הנתונים במפה מתבססים על נתוני משרד החינוך שאוגדו על-ידי קרן טראמפ.

בשנת 2010 שיעור בוגרי 5 היחידות במתמטיקה בעיר לוד היה גבוה מזה של ערים חזקות כמו תל אביב, הוד השרון, כפר סבא ואחרות, אך בין 2010 ל-2014 נרשמה ירידה של למעלה מ-30% בשיעור בוגרי 5 היחידות במתמטיקה. מאז שנת 2014 נרשמת בלוד מגמת שיפור עם עלייה כוללת של כ-30% מאז שנת 2014. אם המגמה החיובית תימשך, שיעור בוגרי 5 היחידות בעיר יוכל לחזור בקרוב מאוד לזה שהיה טרם הירידה, ואף להביא את לוד אל הממוצע הארצי.

כ-130 בוגרי מערכת החינוך בלוד (כ-12.9% מסך כל הבוגרים) ניגשו בשנת 2017 לבגרות ברמת 5 יחידות מתמטיקה, בעוד הממוצע הארצי עומד על 14.3%.

רמלה שוברת שיא עירוני חדש

בין השנים 2010 ל-2013 ירד שיעור בוגרי 5 היחידות במתמטיקה ברמלה ב-100%. מאז ועד שנת 2017 נרשמה בעיר עלייה כוללת של למעלה מ-120%, שמביאה את העיר לשיא עירוני חדש. למרות מגמת השיפור, רמלה נותרת עדיין מתחת לממוצע הישראלי.

כ-40 בוגרי מערכת החינוך ברמלה (כ-4.1% מסך כל הבוגרים) ניגשו בשנת 2017 לבגרות ברמת 5 יחידות מתמטיקה, בעוד הממוצע הארצי עומד על 14.3%.  

רוצים לצפות בנתונים הארציים? היכנסו למפה האינטראקטיבית:

https://story.mapme.com/israel-math-cities/overview

מהנתונים המתפרסמים כעת ברור שראשי ערים שמשקיעים בקידום המצוינות בחינוך בעיר מצליחים להביא להישגים בלימודים ולהעניק לדור הצעיר יתרון בבחירת עתידם.

ב-30 באוקטובר תתקיימנה הבחירות לרשויות המקומיות. במפת המצוינות של ישראל ניתן לבדוק האם העיר שלכם לקחה ברצינות את המצוינות בחינוך או שהיא עדיין מתמקדת רק בהעלאת אחוז הזכאות לבגרות. כיום, יותר ויותר תושבים יודעים לבחון את העשייה של ראש העיר שלהם בקידום תעודת בגרות איכותית. תעודת בגרות איכותית, שבליבה חמש יחידות במתמטיקה, המקנה יתרון בקבלה לפקולטות הנחשבות באקדמיה, ליחידות הצבאיות היוקרתיות ולמשרות הנחשקות במשק.

אלי הורביץ, מנכ”ל קרן טראמפ: “מדינת ישראל הכפילה את מספר בוגרי חמש היחידות במתמטיקה, וזה הישג מרשים ביותר. יש ראשי ערים שלקחו את הנושא מאוד ברצינות, הם הגדירו יעדים ומדדים, השקיעו במורים ובתלמידים, והתוצאות לא איחרו להגיע. עכשיו, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, הגיע הזמן לשים לב למספרים בעיר שלכם ולבוא חשבון, לטובה ולשיפור”.