Site icon מקומונט לוד

לוד נאבקת באלימות נגד נשים

 לוד  קיימה ערב מיוחד במינו, במסגרת חודש המאבק באלימות נגד נשים שמציינים זו השנה הרביעית בעיר. הערב התקיים במעמד ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, ויו”ר נעמ”ת במרחב שפלה, יהודית מנדה.

ראש העיר ציין בדברי ברכתו כי הדרך הטובה ביותר להילחם בתופעת האלימות נגד נשים, היא בהעצמתן ובעידודן להרחיב השכלה ולצאת ללימודים אקדמיים, וכן שילובן בתכניות שהעירייה מעמידה לרשותן. כדוגמא ציין ראש העיר כי בצוות הבכיר של העירייה שולבו מס’ נשים שעושות עבודתן במסירות ובהצלחה רבה. בסיום דבריו הודה ראש העיר לכל השותפים שארגנו את הערב והוסיף כי גם בעתיד יתקיימו פעילויות למיגור התופעה וקידום הנשים בלוד.

בהמשך הערב עלו הבמה הופיעו שתי נשים מתיאטרון “פלטפורמא” שסיפרו את סיפורן חייהן האישי המטלטל כנפגעות אלימות, אחת מהן חיה עם בעל אלים שנים רבות והשנייה נפגעת אלימות מינית.

בסיום ההצגה שתי ברירות המציגה את סיפורן האישי של שתי נשים נפגעות אלימות. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

סיפור חייהן של הנשים נפרש בפני הצופים באמצעות מונולוגים ושירים המוכרים לכולנו שקיבלו משמעות חדשה בערב הזה, בהצגה “שתי ברירות”. לאחר ההצגה נערכה שיחה אישית עם הנשים שהופיעו המנהלות האומנותית דנה דבורין וקרן כהן ישראלי.

תיאטרון “פלטפורמא” עובד עם קבוצת נשים נפגעות אלימות, בשיתוף תיאטרון “הבימה” כפלטפורמה להכשרה מקצועית ושילוב תעסוקתי של הנשים במקצועות הבמה.

הערב הוא פרי שיתוף פעולה בין מספר גורמים מקצועיים בעיר על מנת לאחד כוחות ולהרחיב את הפעילות בתחום האלימות נגד נשים.

אפרת אברהם, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה שהובילה את הערב, מסרה כי נתוני האלימות בישראל נגד נשים, עולים משנה לשנה וכי קיימת חשיבות רבה לאגם כוחות ומשאבים כדי להילחם בתופעה הקשה שגובה קורבנות בנפש וגובה מחיר נפשי כבד מכל מי שמעורב במערכת האלימה והקשה. אפרת ביקשה להודות לראש העיר, עו”ד יאיר רביבו על התמיכה בעשייה הנשית בעיר והפניית משאבים להעצמת נשים.

כן הודתה לשותפים בארגון ערב זה, אורלי דהן – מנהלת  האגף לשילוב חברתי, יהודית מנדה – יו”ר נעמ”ת במרחב שפלה, שולי יחיאל – רכזת תחום נשים עירונית, איתן לוי – מנהל עיר ללא אלימות, חני מוצפי – מנהלת היחידה  למניעת אלימות, ליאור סמאי – עו”ק ביחידה למניעת אלימות, ולפורום הנשים שמלווה את כל הפעילות שנעשית בעיר למען נשים.