מנתוני עמותת ‘אור ירוק’ עולה כי עד חודש אוקטובר 2015 נפגעו 69 אזרחים בתאונות דרכים בעיר לוד.המספרים כוללים שני הרוגים בלוד ומספר גבוה במיוחד של הרוגים בחברה הערבית כאשר קרוב ל-60% מהילדים והנהגים הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים השנה היו מהחברה הערבית.בעמותת ‘אור ירוק’ מזהירים:” זוהי תוצאה ישירה של אי הצבת נושא בטיחות בדרכים בראש סדר העדיפות של משרד התחבורה”.
69 איש נפגעו נכון לחודש אוקטובר 2015 בתאונות דרכים בעיר לוד.המספר כולל שני הרוגים ושלושה פצועים קשה.לשם השוואה בשנת 2014 נהרג אדם אחד וששה נפצעו קשה במהלך תאונות בעיר לוד.
יצוין כי מדובר במגמה ארצית וכי מתחילת השנה נהרגו 349 בני אדם בתאונות דרכים, 49 בני אדם יותר מאשר היעד שקבעה המדינה, 300 וכמו כן, 30 בני אדם יותר מאשר בכל שנת 2014 (נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נכון ל – 27.12.2015).בשנת 2014 נהרגו 319 בני אדם בתאונות דרכים. משרד התחבורה הציב לעצמו יעד ירידה של כ-5% במספר ההרוגים השנה, במטרה לא להגיע אל מעבר ל-300 הרוגים מתאונות דרכים.
יצויין כי מספר גבוה של הרוגים בתאונות דרכים בקרב החברה הערבית:למרות שהאוכלוסייה הערבית בישראל מהווה כחמישית מכלל האוכלוסייה, קרוב לשליש מההרוגים בתאונות דרכים הם בני החברה הערבית.קרוב ל-60% מהילדים שנהרגו בתאונות דרכים השנה (16 ילדים בגילאי 0-14) היו מהחברה הערבית.כ-60% מהנהגים הצעירים שנהרגו השנה בתאונות דרכים (עד גיל 24) היו מהחברה הערבית.
שמואל אבואב מנכ”ל עמותת אור ירוק: “מדינת ישראל מפקירה אותנו בכל הקשור לבטיחות בדרכים ומהמרת על החיים שלנו. העלייה במספר ההרוגים בכבישים היא תוצאה ישירה של סדר עדיפות שגוי וחסר אחריות. המדינה מזלזלת בחיי האזרחים ולכן, הפחיתה את הכסף לתיקון הכבישים האדומים והישנים, צמצמה את תקציב המשטרה ולא מעניקה חינוך לילדינו בבטיחות בדרכים. אני קורא לשר התחבורה: שנה את סדרי העדיפויות ושים את הצלת החיים כיעד המרכזי, כך נוכל לחסוך ממשפחות רבות שכול וכאב וגם נחסוך למדינת ישראל כסף רב”.