Site icon מקומונט לוד

לימודים או משחקים? כך למדו תלמידי ביה”ס בלוד על חגי תשרי

בדרך מקורית ואטרקטיבית: בנות המרכז ‘זהות יהודית לוד’ קיימו השבוע בבתי הספר בלוד – המעפילים, גני יער, גני אביב, זבולון המר, ונטעים – פעילות ייחודית ללימוד על חגי תשרי והמסורת בהן לכ-600 תלמידים. במקום לשבת בכיתה עם לוח, התלמידים למדו על המורשת היהודית באמצעות פעילות “חדר בריחה”, פעילות תחרותית, מקורית וחווייתית.

צילום: איגוד המרכזים לזהות יהודית

במשחק, תלמידי הכיתה נכנסו לתוך חדר “נעול” בקוד ועל התלמידים מוטל היה לפענח את קוד המנעול באמצעות הרמזים שבחדר הקשורים לחגים ומהותם. התלמידים נחשפו לטעימות מחגי תשרי ע”י החידות המגוונות והרמזים, בהם: התקיעות בשופר, תפילת כל נדרי, סימני החג, אושפיזין, נטילת ארבעת המינים, שמחת תורה ועוד, וכך חושפים סיפרה אחר סיפרה מקוד המנעול.

כדי להגביר את המתח וההתרגשות, כתבו בנות זהות בתוך חדר הבריחה: “האם תצליחו לפצח את הקוד או שמא תמצאו את עצמכם בתוך כותלי בית הספר בזמן חופשת החגים?”. “התלמידים נהנו בעוד הם מנסים יחדיו לפתור את חידות החדר ומתחרים כיתה מול כיתה מי יפתור את חדר הבריחה מהר יותר ויצא ראשון” מספרת מנחת המרכז לזהות יהודית, גילה שיינברג. “היה כל כך משמח לראות כיצד הילדים יוצאים משגרת הלימוד ל’עולם מקביל’ של משחק, הנאה לצד הלימוד והמסורת”.

צילום: איגוד המרכזים לזהות יהודית

מנהל הגרעין התורני, נועם דרייפוס הוסיף: “ישנה חשיבות גדולה לפעילות של זהות יהודית בלוד, יש צמא גדול וציבור רחב בעיר לוד שכמהה למסורת יהודית. בנות המרכז באות ממקום אמיתי שרוצה להפגיש את התלמידים עם מקום שלא תמיד יוצא להם לפגוש. לפעילות של מרכז זהות בלוד יש המון השפעה חיובית בעיר וכולם נהנים ממנה”.

מנכ”ל ארגון ‘זהות’ באגף לתרבות יהודית במשרד למשימות לאומיות, אלי ליפשיץ, ציין: “במשך כל שנות נדודינו, ישנם מספר סמלים ושורשים שהותירו בנו את הרושם היהודי שבנו – חגי תשרי הם בראש הרשימה בממדים רבים. השופר מהווה אחד מהצלילים הלאומיים שלנו, יום הכיפורים הוא יום חשבון הנפש של האומה והסוכה היא הבית הייחודי של עם ישראל. בכל הדורות כולם, אלו הדברים שהיו תמיד בקונצנזוס רחב בציבור וכך כיום. תפקידנו הוא להמשיך להעביר את המורשת והקונצנזוס הזהותי שלנו הלאה לדורות הבאים גם כן. מרגש לראות את ההשקעה של בנות השירות והדרכים היצירתיות שהן בוחרות להנגיש את המסורת היהודית לעם כולו”.