Site icon מקומונט לוד

ליקויי בניה בדירות חדשות

כאשר רוכשים דירה חדשה קשה להעלות על הדעת שייתכן ויתגלו בה ליקויים שונים. באופן אוטומטי, המוח משייך את המילה “חדש” למילה “טוב” ולכן כאשר מגלים בדירות חדשות שנקנו עוד ועוד ליקויים קשה לקבל זאת. אולם, רוכשי דירות חדשות רבים מגלים להפתעתם כי בדירה שרכשו נמצאים אי – אלו ליקויים שמאוד קשה לעבור עליהם לסדר היום. לעיתים מדובר בליקויים קלים שניתנים לתיקון תוך זמן קצר, אך לא אחת מדובר בליקויים קשים וכבדים, אשר עלולים לעכב את הכניסה לדירה החדשה, או להפוך אותה לסיוט.

ליקויי בניה בדירות חדשות יכולים להיגרם כתוצאה מחיסכון בעלויות, עבודה רשלנית, חוסר תשומת לב לאסתטיקה ועוד. דברים אלו יכולים לגרום לכך שיופיעו הליקויים שלהלן:

חומרי גלם לא איכותיים

פעמים רבות קבלנים מנסים לחסוך בעלויות ולכן משתמשים בחומרי גלם חליפיים זולים. שימוש בחומרים אלו יכול לבוא לידי ביטוי כמה אופנים- אם בליקויים חיצוניים דוגמת רצפות שנסדקות בקלות או נשחקות, סדקים בקירות וכד’, או ליקויים שאי אפשר לראותם בזמן אמת דוגמת צנרת חלשה ועם רכיבים שלא לגמרי מתאימים אחד לשני, דבר העלול לגרום לנזק רב תוך פרק זמן קצר יחסית.

איטום לקוי

פעמים רבות הקבלן או עובדיו לא עושים את האיטום באופן מקצועי, דבר המוביל ברוב המקרים לנזילות מים ורטיבות. אלו יכולים להיגרם הן מנזילה בצנרת הפנימית של הבית והן מאיטום לקוי שנעשה במעטפת החיצונית שלו.

מדידות לא מדויקות

כדי לחסוך בזמן או עלויות, הקבלן עלול לוותר על מדידות מדויקות או לשכור שירותי מודדים זולים שאינם מקצועיים מספיק, אם מדובר בבית שנבנה מאפס. ההבדלים יכולים להיות מינוריים, כך שהבעלים לא ישימו לב לכך עד שיהיה מאוחר מידי, במקרה בו ניתן לזהות זאת חיצונית, ובמקרה שלא- רק לאחר שצצות להן בעיות חשמל, אינסטלציה וכדומה.

רטיבות חוזרת בבית חדש.

ליקויים אסתטיים

פעמים רבות הקבלן עלול לשכנע את הבעלים שעדיף לשנות במעט את העיצוב שבחרו או את המיקום של חלקים מסוימים בבית, כמו שינוי מיקום אסלות וכיורים, דלתות ועוד. לעיתים הדבר נעשה מתוך ניסיון לחפות על תקלה  במדידות ו/או משום שהדבר יחסוך לקבלן עלויות רבות, כמו הארכת או העתקת צנרת וכבלי חשמל.

איך מתמודדים עם ליקויי בנייה אלו?

כדי למנוע את הופעתם של ליקויים אלו, שיגרמו לעוגמת נפש רבה ולהוצאת כספים רבים על תיקונים מלבד מה ששולם כבר על הדירה, מומלץ להיעזר כבר בעת תהליך הבנייה בשירותיו של מפקח בנייה. מפקח בנייה הוא אדם שעבר הכשרה כמהנדס בניין ויש לו ידע מקצועי נרחב בתחום.

מתוקף תפקידו, מפקח הבנייה יהיה מעורב בתהליך הבנייה לכל אורכו, יוודא שהוא עומד בכל התקנים, בהתאם ללוח הזמנים שנקבע ולשיקולי התקציב. במידה וניתן, הוא יבדוק את עבודותיו של הקבלן שנבחר ויראה שהן אכן איכותיות כדי להבטיח שהעבודה תיעשה באופן ראוי.

כלומר, תפקידו של מפקח הבנייה הוא לוודא שהאינטרסים של בעלי הדירה ימומשו כבר בעת בנייתה. כאשר יש מפקח בנייה אפשר לישון בשקט בידיעה שהעבודה מתנהלת באופן המיטבי. בניית בית או שיפוצו ללא מפקח בנייה תצא זולה יותר בתחילה, אך בסופו של דבר עלולה לצאת יקרה הרבה יותר – בשל הליקויים שעלולים להתגלות, ללא השימוש במפקח.