Site icon מקומונט לוד

למה כדאי להשקיע בזהב

רבים מסתכלים על זהב בתור חומר גלם ממנו מייצרים תכשיטים ופרטי נוי כאלו ואחרים. אבל אלו המעורים בנושא, אנחנו יודעים כי זהב, הוא חומר גלם אשר לא מעבד את ערכו גם בזמנים קשים. אם תסתכלו על תיקי ההשקעות של המשקיעים המובילים בעולם, אתם תראו את אותה התוצאה. אתם תראו את מי שבחרו להשקיע חלק מהכסף שלהם בזהב. כדי שבימים בהם יהיו ירידות חדות בבורסה וכדומה, הם ישארו עם ידיים על ההגה כמו שאומרים, עם הון המבוסס על חומר גלם שכאמור, לא מאבד מערכו כמעט בשום סיטואציה. במאמר הבא אנחנו רוצים להסביר קצת על זהב. איך יודעים כמה הוא שווה, למה הוא משמש וכן הלאה. אז אם הנושא מעניין אתכם בין אם מדובר על נושא הנוגע לעניין קונקרטי ובין אם לא, אנחנו כאן כדי לעבור אתכם על כל הפרטים בהרחבה. בואו נתחיל עכשיו.

צילום: Jingming Pan on Unsplash

קודם כל מה זה זהב

במישור המדעי אנחנו יכולים להתייחס לזהב בתור סוג של יסוד מתכתי. מכיוון שזהב לא נקשר בדרך כלל לחומרים אחרים, אפשר למצוא אותו בטבע בצורתו הטהורה. בניגוד לחומרים כמו יהלום למשל וכדומה, אשר יש ללטש מתוך חומר גלם אחר בדרך כלל. הזהב נחשב למוליך חשמל מצויין ולחומר גלם עמיד בפני קורוזיה. לכן, הוא משמש לתעשייה באופנים שונים. את הזהב אנחנו מודדים בקרט. כלומר, מדובר על אמת מידה המודדת את כמות הזהב הטהור הקיימת בתוך תכשיט, חומר גלם וכן הלאה. זהב נחשב למתכת בה השתמשו כבר הקדמונים. ככל הנראה מדובר על סוג המתכת הראשונה אותה בני האדם למדו לעבד. זהב נחשב למתכת יקרה כיוון שאפשר למצוא אותו בכמות נמוכה יחסית. לאורך השנים, כאשר בני האדם המציאו את מערכת הכלכלה המודרנית. זו שאנחנו פועלים לפיה היום, הרי שהזהב הפך לחומר גלם המשמש למסחר. אנחנו לא נלאה אתכם בפרטים, אבל אנחנו כן נציין כי בימי קדם, בימים של סחר חליפין, רצו להשוות את כל הסחורות למוצר אחד אשר ערכו לא משתנה. זה היה זהב. מה שהופך אותו עד היום לאלמנט בו אנחנו משתמשים גם בעידן שלנו בתור מקור מפלט למשקיעים. מיד נסביר מדוע.

למה זהב נחשב להשקעה בטוחה

מחיר הזהב גרף אשר נמצא באינטרנט ואתם תמיד יכולים לראות כמה שווה היום אונקיית זהב. הסיבה בגינה זהב נחשב למקור השקעה בטוח, נעוצה בעובדה כי הזהב, אשר לא נמצא בשכיחות גבוהה ואי אפשר להכין ממנו עוד, נחשב לחומר מוגן מפני אינפלציה. מה זאת אומרת? בעידן בו אנחנו משתמשים בכסף המיוצר על ידי הממשלות, אנחנו עלולים להיכנס לאינפלציה. כלומר, לסיטואציה בה יש יותר מדי כסף והוא מאבד מערכו בשל כך. דוגמא לכך היא מה שקרה בשנים בהן פרצה מגיפת הקורונה. הממשל האמריקאי בחר לחלק כסף לאזרחים מה שהזרים דולרים רבים לשוק וכך, הכסף איבד מערכו, מה שהוביל לעליית מחירים. בסיטואציה כזו, משקיעים מסתכלים על מחיר הזהב גרף ורואים כי הזהב הוא זה שלא מאבד את ערכו. לכן, שווה יותר להשקיע בזהב. בתור נתיב השקעה בטוח, שכן זהב תמיד יהיה שווה ערך לאורך זמן.

מה אתם יכולים לעשות

אתם יכולים לפעול באחת מכמה דרכים אפשריות. הראשונה היא לרכוש קצת זהב. בין אם על ידי רכישה של מניות בחברות המפיקות זהב ובין אם על ידי רכישה של זהב פיזי. אשר יעזור לכם לשמור על הון עצמי מסוים, בצד. האופציה השניה היא להמיר תכשיטים לזהב. כלומר, אם מצאתם שרשרת ישנה של סבתא או איזה פריט יקר ערך, אתם יכולים להפוך אותו פשוט לזהב. כדאי לפנות לאיש מקצוע אשר ידע להגיד לכם כמה זהב טהור נמצא בתכשיט ומה האפשרויות העומדות לפניכם.