Site icon מקומונט לוד

לפני שמחפשים אולם אירועים: חתונה אינטימית או גדולה?

תמונה באדיבות: יח"צ

הצעד הראשון בתכנון חתונה, עוד לפני חיפוש אחר אולם אירועים במרכז, הוא להחליט על גודל האירוע המבוקש: חתונה גדולה או חתונה קטנה ואינטימית. מה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות? איך משפיע גודל החתונה על התקציב ועל הפרמטרים לחיפוש אולם חתונות או הספקים?

 אם חשבתם שזה מסובך למצוא גן אירועים בשפלה שיתאים בול לדרישותיכם, או אולם אירועים במרכז שהוא גם מפואר וגם נכנס לתקציב, אם חשבתם שיהיה קשה למצוא את שמלת החתונה האחת והיחידה, או אולם אירועים טבעוני שגם האורחים הקרניבורים ייהנו ממנו – אז טרם הגעתם לדילמה הגדולה באמת, זו שמתחילה את מסע הפקת החתונה: גודל האירוע ורשימת האורחים.

הלא לפני שמחפשים אולם אירועים או גן אירועים במרכז ומתאימים להם סטיילינג, תאריך, קייטרינג, תקליטן ועמדת מגנטים, חייבים לענות על השאלה ההתחלתית: כמה אורחים ברצונכם להזמין עבור חתונה בטבע למשל?

 בין רצונות וחלומות לאילוצים

מה כל כך בעייתי בבחירה, תשאלו? קודם כל, החשיבות שלה בהשפעתה על כל האספקטים של הפקת האירוע: כמה צלמים צריך, איזה גודל אולם אירועים, גודל התקציב לחתונה וכן הלאה. שנית, גם אם בין שני בני הזוג יש הסכמה מלאה על גודל החתונה המבוקש, לפני שאתם רצים לסגור עם אולם אירועים במרכז, צריך לדבר עם ההורים של שני הצדדים – גם להורים יש מן הסתם מה לומר ומחשבות על כמה מחבריהם ומקרוביהם הם ירצו להזמין לחתונת ילדיהם, ובוודאי אם הם מממנים את האירוע. קורה לעתים שההורים בעד חתונה גדולה יותר, כדי להזמין יותר מחבריהם, או דווקא בעד חתונה בשישי בצהריים צנועה ואינטימית יותר מכפי שמעוניין הזוג, ואחד הצדדים חייב להתפשר או ששניהם ימצאו את העמק השווה.

זהו לא האילוץ היחיד שבינו לבין הרצונות צריך ללהטט – אם התקציב שלכם דל, חתונת ענק מפוארת בתוך אולם אירועים ל-500 איש כנראה לא באה בחשבון.

כמו כן, לעתים יש לכם חלומות על חתונה אינטימית של “50 איש גג” בלב גן אירועים אורבני קסום, אך כשתשבו ותחשבו מי בדיוק תרצו שיעמוד לצדכם, אולי תגלו שהרשימה ארוכה בהרבה ומחייבת חשיבה מחודשת על גודל האירוע. לכן קודם מחליטים על אומדן מספר האורחים הרצוי, ואחר כך מתחילים לעבור בין גן אירועים ברחובות לבין אולם אירועים בנס ציונה עד שתמצאו את המקום המושלם.

בחירת הרוב

על פי התאחדות האולמות, גני האירועים והקייטרינג בישראל, הממוצע בארץ הוא כ-300-350 אורחים לחתונה. רק כ-10 אחוז מהמתחתנים יחפשו אולם אירועים ליותר מ-400 איש, וכ-18 אחוז יבחרו בחתונה בעלת 150-250 אורחים בגן אירועים או אולם אירועים עד 250 איש. הם גם מדווחים שיום חמישי הוא הכי פופולרי בהפרש ניכר, אם כי חתונה בשישי בצהריים היתה מהטרנדים החמים של עונת החתונות של 2016.

יש לומר שהסקר מבוסס מן הסתם על נתוני אולמות אירועים וגני אירועים, כך שחתונות מאוד אינטימיות של 50 איש בחצר האחורית של ההורים כנראה לא נכללו בו בשל היעדר נתונים. ככלל, חלק מהחתונות המצומצמות במיוחד נערכות לא באתרי חתונות שגרתיים (אלא במסעדות, בבתים פרטיים, בטבע וכו’), אם כי יש מתחמי אירועים המותאמים לטווח רחב של סדרי גודל. למשל, מתחם האירועים ויה Via – בית לאירועים בלב הפרדסים שבנס ציונה מארח חתונות ואירועים פרטיים, כמו גם אירועים עסקיים במרכז, בכל סדר גודל, כולל אירועי ענק של עד 800 איש, אך מציע גם התאמה לחתונות אינטימיות ללא הגבלת מינימום מוזמנים, אם חשקה נפשכם בכל זאת להתארח בלב גן אירועים במרכז או אולם אירועים מפואר ומרשים עם היוקרה, הפסיליטיז והשירות המקצועי של מתחם אירועים מוביל.

מה משתלם יותר?

 מצד אחד, ההיגיון אומר שאם הלכתם על אירוע גדול ועל אולם אירועים במרכז ל-400 איש, זה יהיה יותר יקר מחתונה אינטימית ל-100 מוזמנים בלבד: יותר מוזמנים משמעו יותר מנות, כלומר יותר כסף. מנגד, יש גישה שאומרת שזה לא בהכרח נכון, אלא להיפך: בחתונה גדולה ההוצאות מתחלקות על פני מספר גדול יותר של מוזמנים, במיוחד אם אתם הולכים על תוספות מיוחדות (השכרת פוד טראק, אטרקציות מיוחדות לחתונה, אלכוהול יקר יותר), וכך יש יותר סיכוי שלאחר ספירת הצ’קים החתונה הגדולה תהיה משתלמת יותר מחתונה קטנה.

האמת היא אי שם באמצע: בכפוף להתנהלות ולבחירות שלקחתם בהפקת האירוע, למחירים שסגרתם, ולגודל הצ’קים שהביאו האורחים. חתונה בכל גודל עשויה להיות משתלמת ועשויה לכרות בור בחשבון הבנק שלכם, בהתאם לנסיבות. לכן כדאי ללכת על גודל האירועים שאתם רוצים ושמתאים לתקציב הקיים, ולא לסמוך יתר על המידה על כיסוי מלא מהצ’קים.

יתרונות וחסרונות

אז מה היתרונות של חתונה גדולה (או רגילה למעשה במדינה שבה 300-350 אורחים זה הסטנדרט) על פני חתונה אינטימית? קודם כל, איש לא נשאר בחוץ אם יש לכם משפחה גדולה או הרבה חברים שברצונכם להזמין, אין אי נעימויות עם קרובים שלא הזמנתם, וכולנו מכירים את המשפט הידוע: The more the merrier, כמה שיותר יותר שמח. יש אפילו סקר אמריקאי שטוען שזוגות שהתחתנו בחתונות גדולות נוטים ליהנות מחיי נישואין מאושרים יותר!

גם קל יותר למצוא אולם אירועים או גן אירועים במרכז לחתונה גדולה או רגילה מאשר לאירוע אינטימי של עד 100 איש, שלעתים דורש חשיבה מחוץ לקופסא ומציאת פתרונות אלטרנטיביים. לזוגות שמחכים ומצפים למסיבה סוערת על רחבת הריקודים בלב אולם אירועים נוצץ, חתונה גדולה מספקת חגיגה יותר אקטיבית לרוב, יותר רוקדים ויותר שמח מחתונה משפחתית מאוד אינטימית שהיתה יכולה בשקט להתכנס כולה בחצר האחורית של הבית.

ומה היתרונות של חתונה קטנה ומעוטת משתתפים? ראשית, כולם מכירים את כולם, מה שמבטיח אווירה אינטימית וחמימה. לא יקרה מצב שבחתונה אתם לא מזהים כמה מהנוכחים בין כתלי אולם האירועים שבחרתם, כי אלו הם הקולגות למשרד של אבא והבת דודה בדרגה חמישית של סבתא. קל יותר לתכנן אירוע קטן (אלא אם ממילא רציתם ללכת על מפיק אירועים או אולם אירועים שמספק שירותי הפקה, ואז קל יותר לעשות זאת בחתונה בגודל רגיל), או להשקיע ב-DIY אישי של הפרטים הקטנים כאשר אתם צריכים רק 70 פלייסמנטים ומתנות לאורחים ולא 400.

אך בסופו של דבר, היתרון הוא בעיניי הזוג המתבונן וטעמו האישי: יש מי שרוצים להיות הכוכבים ומסמרי הערב בחתונה גדולה, דרמטית ונוצצת שמרגישה כמו “אירוע” של ממש, ויש מי שמרגישים יותר נוח באירוע בוטיק אינטימי עם האנשים הכי קרובים. עצמו עיניים וחשבו: מעבר לרשימת יתרונות וחסרונות, איך נראה חלום החתונה האישי שלכם?

שיתוף הפעולה בהכנת כתבה זו הינו באדיבות:

תמונה באדיבות:יח”צ

VIA EVENTS

ויה אירועים בשפלה – שילוב של אולם יוקרה עם מתחם גן פורח ומרהיב

בית לאירועים בלב הפרדסים לאירועים בטבע, חתונות יוקרה, כנסים עסקיים, ימי חברה ועוד

לוקשיין מושלם לבאים ממרכז הארץ

חתונות חורף בלתי נשכחות עושים עם ויה

זמינים בימי חול עד 12 בלילה בטלפון: טלפון: 077-6706687

נס ציונה, צומת בית עובד, רק 20 דקות מהעיר תל אביב