Site icon מקומונט לוד

לקראת יום העצמאות: מספר כללי הדלקת אש בשטחים פתוחים ושמירה על הטבע

יום העצמאות הוא חג של טיולים ופיקניקים ברחבי הארץ בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים. במהלך יום זה משפחות רבות עורכות פיקניק בטבע ולרוב בשילוב צליית בשר על האש. ניסיון של שנים מצביע על כך כי רוב השריפות בשטחים הפתוחים נובעות ממעשי ידי אדם, לרוב מרשלנות, חוסר תשומת לב  ומודעות לסכנות. לאור כך רשות הטבע והגנים שבה ומזכירה מספר כללים חשובים לפיקניק והדלקת אש בשטחים הפתוחים למען שמירת הטבע והנוף ולמניעת סכנה למטיילים.

יער בן שמן. צילום: חן חייק מתוך אתר פיקיויקי

שימרו על הניקיון והשאירו את השטח נקי מעקבות. אשפה, גם כזו שנראית תמימה, מסכנת את בעלי החיים שבשטחים הפתוחים ובמקרים רבים נוטה להיות דליקה.

אל תשרפו ניירות טואלט ומגבונים בשטח. רבים מאמינים כי כך יותירו את השטח נקי, אך בפועל לא מעט שריפות פרצו בגלל פעולות מסוג זה. הכי פשוט והכי בטוח לאסוף ולהשליך את נייר הטואלט והמגבונים לאשפה במקומות המיועדים לכך או לאסוף עמכם מהשטח לפח הקרוב ביותר.

חל איסור מוחלט על הבערת אש בתחומי גנים לאומיים ושמורות טבע, חורשים ויערות. זאת למעט במקומות המסומנים, משולטים ושמתירים זאת בבירור. לא מצוין שמותר? אז אסור.

לכבות את האש לפני שעוזבים את השטח. לפני שחוזרים הביתה משאירים את השטח נקי מאש חיה, מכתובת אש ומגחלים חמות. הצטיידו מראש במים למטרה זו של כיבוי האש והגחלים.

והכי חשוב: נתקלתם בשריפה או חשש לשריפה – דווחו מידית למוקד מכבי האש שמספרו 102.