Site icon מקומונט לוד

לראות ניצחון: שאלות למומחים על ניתוח לייזר בעיניים לספורטאים

מרכיבי המשקפיים חלמו כל השנים על האפשרות לראות ללא משקפיים או עדשות מגע ואם בעבר זה היה נראה כמו חלום רחוק הרי שהיום מדובר במציאות קלה ופשוטה. ניתוח לייזר בעיניים הפך בשנים האחרונות לדבר שבשגרה עבור אלו שלא מוכנים לוותר על ראייה מושלמת וגם הספקנים או החששנים לא ויתרו על הזכות לראות מצוין גם ללא משקפיים ובחרו לבצע את הניתוח. על פניו מדובר אומנם בניתוח לכל דבר שכולל הרדמה והכנה לניתוח בעזרת בדיקות מקיפות אבל אם נשפוט לפי משך הניתוח אפשר להגיד שמדובר באחד הטיפולים הרפואיים הפשוטים ביותר. בפחות מכמה דקות אתם יכולים כבר לצאת מהניתוח ולאחר כשבועיים של התאוששות אתם כבר יכולים לראות מצוין ללא סיוע משום כלי עזר

הסיבות להורדת המשקפיים הן רבות ומגוונות ובין היתר ניתן לראות אנשים המבקשים להסיר את המשקפיים בגלל שהם רוצים מראה מושך יותר, אנשים שפשוט נמאס להם לשלם על משקפיים ועדשות כל החיים, אנשים שפשוט הרבה יותר נוח להם בלי משקפיים וכמובן ספורטאים שהמשקפיים יכולים להוות עבורם מכשול לא קטן, בעיקר כאשר מדובר בספורט שמצריך מגע גופני. הספורטאים החובבנים שבינינו וגם הספורטאים המקצועיים כבר לא צריכים לחשוש או לפחד להיפגע או להיפצע בעקבות פעילות גופנית עם המשקפיים כי מהיום ניתן לראות מצוין גם ללא המשקפיים.

ספורטאי עם משקפיים? כבר לא!
כאשר אנשים עוסקים בפעילות גופנית תמיד עולה השאלה מה עדיף: לשחק ללא משקפיים ולראות פחות טוב או לקחת סיכון ולשחק עם המשקפיים. מלבד אי הנוחות שמגיעה במקביל להרכבת המשקפיים במהלך פעילות גופנית יש כמובן גם את ההיבט הפסיכולוגי שמקשה מאוד שכן להיכנס לעימות פיזי או ליפול על הרצפה הרבה יותר מלחיץ כאשר מרכיבים משקפיים. לגבי השאלה האם הניתוח יכול לפגוע בראייה של הספורטאי הרי שהתשובה לכך היא ברורה ולא רק שהראייה לא תדרדר אלא היא תלך ותהיה הרבה יותר טובה מה שיכול לסייע לספורטאי במהלך הפעילות הגופנית.

ספורטאים לא מעטים לא ממהרים לבצע את הניתוח עקב תקופת ההחלמה ואם אדם רגיל יכול לחזור לשגרה לאחר כשבועיים הרי שהחזרה למגרש צריכה להתארך מעט יותר זמן כיוון שהעיניים מאוד רגישות אחרי העיניים ומלבד הקושי בראייה באור יש גם כמובן את הפחד לפגוע בעיניים באופן פיזי. ניתוח לייזר בעיניים של הדסה אופטימל מסייעת לכל ספורטאי באשר הוא להרגיש ביטחון רב יותר כאשר הוא רץ, קופץ או מתקדם עם הכדור וכמובן לראות הרבה יותר חד והרבה יותר ברור את כל מה שקורה מסביב. ספורטאים רבים סבלו עד היום מהעובדה שהם נאלצים לעשות את מה שהם כל כך אוהבים רק עם משקפיים, החל מעכשיו הם יכולים להמשיך וליהנות מהספורט עצמו אבל גם מהעובדה שהם כבר לא יזדקקו למשקפיים כדי לסייע להם.