Site icon מקומונט לוד

לראשונה בישראל: כנס רוכשים בפרויקט “מחיר למשתכן” בלוד

פרויקט “מגדלי הנחל” בשיטת “מחיר למשתכן” בלוד הולך וצובר תאוצה וממשיך לשבור שיאים. עשרה חודשים לאחר שהונחה אבן הפינה, שכונת הצעירים החדשה צומחת במהירות שיא ובקצב מרשים. הנוסעים על כביש 40 לא יכולים שלא להבחין בתנופת הבנייה במקום.

הצלחת הפרויקט  “מגדלי הנחל” בשיטת “מחיר למשתכן” של חברת צפריר וזוהר שרבט בשכונת אחיסמך בלוד, בולטת מכל הפרויקטים במדינה בשיטת מחיר למשתכן. שיא נוסף היה כבר בשלביו הראשונים כאשר ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, גייס את כל גורמי התכנון והרישוי למשימה, כדי לקצר את התהליכים ולהנפיק היתרי הבניה בפרק הזמן הקצר ביותר, ואכן, באופן חסר תקדים בישראל, הצליח בתוך פחות משלושה חודשים לאחר הזכייה במכרז, להנפיק היתרי בנייה אשר נחתמו במעמד שר האוצר משה כחלון, במסגרת הכנס השנתי הארצי של מינהל התכנון שהתקיים בלוד.

כנס רוכשים בפרויקט מחיר למשתכן, בהשתתפות כל גורמי המקצוע. צילום: דוברות עיריית לוד.

לקראת השלמת העבודות והאכלוס הצפוי, יזם ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, כנס רוכשים, בהשתתפות כל גורמי המקצוע, כמי שרואה חשיבות רבה בקשר הישיר והבלתי אמצעי עם התושבים החדשים בפרויקט, וזאת כדי להשיב לשאלותיהם, להקל עליהם בהמשך את הבירוקרטיה ולאפשר את קליטתם בצורה טובה ויעילה.

ייחודיותו של הכנס, בכך שלמעשה זהו הכנס הראשון בישראל עם רוכשי הדירות בפרויקטים של “מחיר למשתכן”, לפיכך עורר הכנס התעניינות רבה בקרב נושאי תפקידים בכירים ממשרד הבינוי והשיכון, וכן ממטה הדיור הלאומי במשרד האוצר, אשר שלחו את נציגיהם.

ראש העיר העלה אל הבמה את כל גורמי המקצוע בעירייה, מנהלי האגפים ויחידות העירייה, וכן את הקבלנים זוהר וצפריר שרבט, פרדי רובינסון מבעלי חברת לנדקו האחראית על התשתיות, ואת נבחרי הציבור בהם מ”מ ראש העיר אלי סער והסגן יוסי הרוש הממונה על החינוך, חברי מועצת העיר רפי קטאשווילי המשנה לראש העיר, דוד אדרי, עו”ד מאיר אסולין, ליאה שטיינברג, אלוירה קוליחמן, דוד עידן.

כ-250 תושבים הגיעו לכנס שהתקיים בהיכל התרבות העירוני. ראש העיר סקר על התנופה האדירה בפניה עומדת העיר לקראת החתימה על הסכם הפיתוח האסטרטגי עם ממשלת ישראל, וציין כי העיר לוד עתידה להפוך לאחת הערים הגדולות והמבוקשות בישראל למגורים.

באשר למשתכנים החדשים ציין ראש העיר כי האכלוס הצפוי מחייב את העירייה להיערכות מתאימה, וכי יזם את הכנס במטרה ליצור עם הרוכשים בפרויקט דיאלוג ישיר, לפתח מערכת יחסים מזינה בינם לבין העירייה של נתונים וצרכים, ולהעניק להם תחושת ביטחון ומעורבות מתמשכת לאורך כל התהליך עד לאכלוס הפרויקט, וכמובן גם לאחריו.

ראש העיר יאיר רביבו: “יחד ניטע שורשים בלוד”. צילום: דוברות עיריית לוד.

ראש העיר וגורמי המקצוע השונים השיבו באופן מפורט לכל השאלות ששלחו ועד התושבים וששאל הקהל בכנס.

לאחר כשעתיים ניכרה שביעות הרצון של המשתכנים החדשים אשר הודו במחיאות כפיים לראש העיר ולצוותו על היוזמה. לכל הרוכשים חולק עציץ פורח לרגל ט”ו בשבט עליו נכתב: “לוד בשבט הגיע, חג להתחדשות. רוכשים יקרים, מצפים לבואכם, יחד בע”ה ניטע שורשים בלוד”