Site icon מקומונט לוד

לתת כתף: החל מבצע חיסון תושבי לוד

לוד מתחסנת. מהרגע שהחיסון כנגד נגיף הקורונה נחת בנמל התעופה בן גוריון, פעל ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו, במאמץ רב אל מול משרד הבריאות וקופות החולים השונות ואף הפעיל את קשריו הטובים עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, בכדי לפתוח מוקדי חיסונים נגד קורונה בלוד, כאשר בתחילה יחוסנו בני 60 ומעלה וקבוצות בסיכון ובהמשך כלל האוכלוסייה.

המאמצים נשאו פרי ואכן, לנוכח ההיענות הגבוהה להתחסן במסגרת מבצע “לתת כתף”, והחשיבות הרבה בבלימת התחלואה וחזרה לשגרה בריאה, החל מיום שלישי השבוע – כל קופות החולים – כללית, מכבי, לאומית ומאוחדת, החלו לחסן את תושבי לוד ברחבי העיר ובכך, תושבי העיר לא צריכים לצאת מגבולותיה בכדי להתחסן ולשמור על בריאותם.

בין הראשונים להתחסן היו גם עובדי עיריית לוד בני ה-60 ומעלה אליהם פנו המנכ”ל וראש העיר לקדים ולהתחסן על מנת למנוע את המשך התפרצות הנגיף שכבר פגה בעשרות רבות מעובדי העירייה ומבקריה.

בסך הכך, למעלה מ- 400,000 איש התחסנו ברחבי הארץ בשבוע הראשון למבצע ושר הבריאות, יולי אדלשטיין אמר כי “הביקוש מטורף. נגביר את הקצב הרבה יותר”.

מוקד חיסונים של כללית בהיכל התרבות בלוד

עפ”י הנתונים של משרד הבריאות, בשנה האחרונה נפגעה אוכלוסייה בני ה-60 ומעלה מהווירוס יותר מאשר אזרחים צעירים יותר ואלו נכנסו למעגל ה”קבוצת סיכון” שקיבלו עדיפות ראשונה להתחסן, במבצע הארצי. עובדי העירייה בגילאי 60 ומעלה, יחוסנו ביום חיסון מרוכז מטעם העירייה.

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו שיזם את הרעיון, אמר כי “בשנה האחרונה, האזרחים האלו היו בסכנה יתרה משאר קבוצות האוכלוסייה, יחד עם “קבוצות סיכון” נוספות, ובעקבות זאת שגרת חייהם הייתה קשה יותר מאזרח צעיר. הם היו צריכים להיזהר ולהישמר מפני הנגיף, הרבה יותר מאחרים”.

עוד ציין ראש העיר, כי “כעת ב”ה הגיע החיסון שיעזור לנו למגר את הנגיף ולשלוח אותו אל ההיסטוריה – ואנו הראשונים לחסן את עובדי העירייה בגילאי 60 ומעלה, ואף נדחף לכך שכל תושבי העיר לוד יחסנו בהקדם, לפי קצב החיסונים של קופות החולים בישראל”.

ראשוני המתחסנים, עובדי עיריית לוד בני ה-60 ומעלה

בסיכום דבריו ביקש ראש העיר רביבו להעביר מסר לתושבים: “תושבי לוד היקרים. אני קורא לכם לצאת ולהתחסן כנגד הניגף בגרם לו טלטלה במשך שנת 2020, עם משבר כלכלי ובריאותי. גם אני אתחסן בהקדם. יש לנו את האפשרות לנצח את הקורונה – לסיים עם הסגרים, בידודים וכל ההגבלות – ואז נחזור לשגרה. בע”ה נעשה ונצליח!”.

 

הנקודות בהן ייערכו החיסונים בלוד, הן: כללית – בהיכל התרבות העירוני. לאומית: סניף גני יער. מכבי: סניף ברחוב חיים שפירא. מאוחדת: סניף בשכונת שער העיר. יש להצטייד בהפניה בכדי לקבל את החיסון.