Site icon מקומונט לוד

מאבק עירוני כנגד האנטנות הסלולאריות ממגדל המים בדיזראלי

ראש העיר יאיר רביבו:”אפילו בשל הספק הקל שבקלים שמא עלולה להיות פגיעה בבריאות התושבים חייבים להסיר את האנטנות”. בכוונת העירייה להפוך את מגדל המים לאייקון עירוני אשר ייצבע ויואר על ידי אומנים”.

נושא האנטנות הסלולאריות במגדל המים בדיזרעאלי, היה במשך שנים ארוכות ועודנו במוקד סערה ציבורית. התלונות הרבות על תחלואה באזור הסמוך למגדל המים ברח’ דיזרעאלי, היו לאורך השנים בניגוד גמור לממצאי בדיקות קרינה המתבצעות באופן תקופתי, מהן עולה כי בכל נקודות המדידה שנבדקו במקום, עומדות רמות הקרינה הסלולאריות בתקני החשיפה לציבור הרחב של המשרד להגנת הסביבה. יתרה מזאת, ערכי רמות הקרינה שנמדדו לאורך השנים, אף נמצאו נמוכות מאוד ביחס לסף הסביבתי אשר הוגדר ע”י המשרד להגנת הסביבה.

יצוין כי האנטנות של החברות הסלולריות המוצבות בשכונה, הותקנו לפני שנים ארוכות בתקופות הועדות הקרואות ואף לפניהן, לאחר שניתנו היתרי בנייה ובאישור המשרד להגנת הסביבה, בהתאם להוראות תכנית מתאר ארצית לתקשורת – תמ”א 36 ולדרישות התקן לבטיחות אדם.

אבל את ראש העיר ממצאי בדיקות אלו של מומחי הקרינה כלל לא מרגיעים, כאמור, נוכח התלונות על התחלואה בלב שכונת המגורים והספק אפילו הקל שבקלים, שמא עלולה להיות סכנה ופגיעה בבריאות התושבים, לפיכך סרב בתוקף בעבר לאשר הארכת הסכמים עם החברות הסלולריות והשבוע החליט לסלק את כל האנטנות הסלולריות ממגדל המים, בתוך כך הודיע כי במהלך השנה הקרובה תפעל העירייה מול כל החברות הסלולריות בדרישה להסרת האנטנות מהמקום וכי בהמשך, יהפוך מגדל המים לאייקון עירוני, ייצבע ויואר על ידי אומנים.

האנטנות הסלולריות בלוד.צילום באדיבות דוברות העירייה