Site icon מקומונט לוד

מאות בני ובנות מצווה מלוד והוריהם חגגו בירושלים

מסורת ערכית: בשנים האחרונות מקיימת העיר לוד פרויקט בני ובנות מצווה בהיקף עירוני. מאות תלמידים והורים מלוד, עלו השבוע לירושלים כדי לחגוג ולשמוח במסגרת פרויקט בני ובנות מצווה עירוני, כחלק חינוכי מרכזי שמובילה מערכת החינוך בלוד לחיזוק המורשת, הציונות והערבות ההדדית בקרב בני הנוער והקהילה בעיר.

אירוע השיא המרכזי התקיים כאמור ביום ג’ השבוע, כאשר עשרות אוטובוסים בהם מאות תלמידים והורים מבתי ספר בעיר הממלכתיים והממ”ד, ייצאו מלוד לסיורים בירושלים באתרי עיר דוד ובכותל. כל הילדים קיבלו חולצה למזכרת וספר תהילים מיוחד.

המחזה היה מרגש. תלמידי לוד הנרגשים, צבעו את לב לבה של ירושלים והתחברו למורשת, להיסטוריה ולשרשרת הדורות של העם היהודי. בסיום הסיור לקראת ערב, התקבצו מאות התלמידים, ההורים, צוותי החינוך והמנהלים, לטקס מסכם בכותל ובמרכז דוידסון,  ישבו בצוותא במקום שבו היו עולים לרגל יהודים לפקוד את בית המקדש, נהנו מהופעתו של הזמר בן סנוף, שרו יחד עמו את שירי ירושלים וארץ ישראל, עמדו והצדיעו בשירת התקווה.

אל מאות החוגגים הצטרפו סגן ראש העיר יוסי הרוש, מחזיק תיק החינוך, מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, דובר העירייה יהורם בן ארוש, מנהלות בתי הספר וצוותי הוראה.

באדיבות עיריית לוד

יוסי הרוש, ברך את החוגגים וציין כי בני ובנות המצווה המגיעים לגיל מצוות, משולים ללולאה שמחברת אותם לשרשרת הדורות, והופכים אותם לעוד חוליה בשרשרת ההיסטוריה היהודית אשר ככל שהיא תהיה חזקה, לעולם לא תינתק. סגן ראש העיר הודה להורים, למחנכים ולמחנכות, למנהלות ולכל הגורמים השותפים ליום המוצלח והמרגש, בהם בנק מזרחי-טפחות, הקרן הקיימת לישראל, ארגון זהות וכן לבני פרינץ, מנכ”ל הגרעין התורני בלוד אשר היה אמון על ארגון הסיור בירושלים ואף הנחה את הטקס בחן רב.

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, אשר היה אותה שעה בדרכו לישראל לאחר ביקור רשמי בגיאורגיה, בעיר התאומה גורי,  מסר את ברכתו לבני ובנות המצווה. “זוהי שנה חשובה בחייכם המסמלת את כניסתכם לחברת המבוגרים ומציינת את תחילת השתלבותכם בקהילה. הפרויקט הערכי והחשוב הזה המתקיים כמסורת בלוד, מפגיש אתכם בני ובנות המצווה עם תכנים ונושאים ערכיים, עם טקסים וסמלים יהודיים, ועם חיבור לשורשים ולמורשת היהודית, המשפחתית והקהילתית”.