Site icon מקומונט לוד

מאמינים בלוד: פרוייקט רביעי לאאורה ויעקב אטרקצ’י בעיר

בעוד חברות רבות מתעניינות בכניסה להשקעה בעיר ומגששות סביב פרויקטים אפשריים ישנה חברה אחת ש”שמה את כל הז’יטונים” על לוד וממשיכה לצבור נכסים בעיר. מדובר כמובן בחברת אאורה והעומד בראשה יעקב אטרקצ’י שלאחרונה אף רכשו קרקע של 16 דונם בלוד ב-220 מיליון שקל ועליה תקים 620 דירות.

חברת הנדל”ן ‘אאורה’ שבשליטת יעקב אטרקצ’י, רכשה קרקע גדולה בשטח של כ-16 דונם במרכז העיר לוד בתמורה ל-220 מיליון שקל, עליה היא תקים כ-620 יח”ד ועוד כ- 4,000 מ”ר למסחר ו13,000 מ”ר לתעסוקה.

הקרקע שוכנת קרוב לתחנת רכבת – כחלק מפרויקט ההתחדשות העירונית הגדול ‘הס גולדברג’ ולצד טיילת עירונית עתידית שתפותח לאורכה, זמינה לבנייה אשר צפויה להצטרף להתחלות בנייה ב-2022 כחלק מהפרויקט הגדול. במסגרת הפרויקט יוקמו 11 בניינים חדשים בגובה של 12‑25 קומות ובהם כאמור, 620 יח”ד וכ-17 אלף מ”ר עיקריים למסחר ותעסוקה.

הדמיית תכנית ההתחדשות העירונית בפרויקט הס גולדברג. הדמיה: HQ ארכיטקטים

מפרטים שהגיעו למקומונט חדשות לוד נדל”ן עולה כי החברה אף בוחנת את האפשרות להגדיל את הפרויקט ולהקים במסגרת הקלות בסמכות ועדה מקומית – 100 דירות קטנות נוספות, ייתכן שיהיו לשכירות ארוכת טווח.

ההשקעה של אטרקצ’י בלוד כמובן אינה הראשונה. בחודשים האחרונים הסתיים שיווק פרוייקט “אאורה במושב” בשכונת גני איילון, שם בנתה החברה 217 יח”ד, בנוסף בשכונת נופי בן שמן היתה זו חברת אאורה הראשונה לזכות במכרז קרקע של רשות מקרקעי ישראל ותיבנה שם 500 יח”ד.

בפרוייקט אחר שעדיין בחיתוליו, במרכז העיר, אישרה עיריית לוד לאאורה, ביוזמתה, הגדלת זכויות הבניה מ-160 יח”ד ל-322 יח”ד בשטח קרקע קטן במרכז העיר.

השבוע, כאמור, פורסם כי אאורה רכשה קרקע נוספת של 16 דונם בעיר עליה היא מעוניינת להקים 620 דירות.

יעקב אטרקצ’י. צילום: יחצ

אין ספק כי מדובר באמון גדול במיוחד של החברה שהיתה קטנה ואנונימית עד לפני שנים ספורות עת רכש את השליטה עליה יעקב אטרקצ’י, והיום נחשבת לאחת הגדולות בישראל. העיר לוד כמובן אינה זרה לאטרקצ’י שנחשב לדמות פוליטית המקורבת מאוד לליכוד ובמיוחד לראש הממשלה לשעבר נתניהו ושבעבר עמד בראש החברה הכלכלית לור”ם (החברה הממשלתית לפיתוח לוד ורמלה) אך התפטר ממנה בשנת 2004 בעקבות ביקורת שמתח בג”ץ על תפקודו וזאת בעקבות עתירה של התנועה לאיכות השלטון שביקשה להדיחו בטענה כי התנכל לחשב החברה הממשלתית לאחר שזה האחרון חשף חשדות לשחיתות.

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו: “העסקה הזאת מוכיחה ומחזקת את הפעילות המרובה של הנהלת העירייה בקידום העיר לוד, לעיר מטרופולין מצליחה במרכז הארץ. חברות הבינוי הגדולות בישראל נוהרות ללוד ומעוניינות לבנות בה, כי הן מבינות את הפוטנציאל העצום”.

רביבו הוסיף וציין כי “עיריית לוד פועלת לצד חברות הבינוי לקידום פרויקטים של בניית שכונות חדשות מפוארות, אשר יעניקו איכות ורמת חיים גבוה, זאת לצד פרויקטים גדולים של פינוי-בינוי בשכונות הוותיקות ובמרכז העיר. זה הזמן להשקיע בלוד”, הוא חותם.