Site icon מקומונט לוד

מאתרים נזילות

כאשר אנו נתקלים בבעיות של נזילה בבתנו, אנו צריכים למצוא את המקור בבעיה. איתור נזילות הינה בדיקה אשר ניתן לבצע על מנת לגלות איכן יש נזילה וכיצד לתקן אותה. בזכות הטכנולוגיות החדשות, ניתן לגלות נזילה בלי לשבור קירות. יש לבצע איתור נזילות מים מדיוק, וכך לתקן את הבעיה בקלות ומבהירות. במאמר זה, ניתן לבדוק מהם הגורמים הנפוצים לנזילות, כיצד מאתרים אותם ומהם הקשיים אשר אנשי מקצוע יכולים להיתקע בביצוע איתור נזילות.

מהם הגורמים לנזילות

נזילות בבתים מתרחשים בגלל שלוש סיבות ברורות. כאשר אנו מבינים את מקור הבעיה, יותר קל לבצע איתור רטיבות ונזילות.

  1. ראשית בעיות בצנרת יכולות לגרום לנזילות, למשל חור ופיצוץ באחד או כמה מהצינורות של הבית. בעיות אלו קורות בדרך כלל לאחר התקנה או תיקון לא נכונה של הצנרת או לאחר שימוש של חומרים לא איכותיים לאורך זמן. זה למה מומלץ לברר אילו חומרים האינסטלטור משתמש למען התקנת הצנרת, על מנת למנוע בעיות אלו. עם זאת, מקרה זה יכול לקרות גם בבניינם ישנים, מכוון שהחומרים של פעם היו פחות איכותיים מאשר היום וכמובן בגלל הזמן הארוך אשר הצנרת הותקנה.
  2. ישנן נזילות אשר לא ניתן לראות בעין ואם לא נשים לב ונפתור את הבעיה בהקדם, עלולות לגרום לנזקים גדולים יותר. אחד הסימנים של נזילות אלו הינו עובש ורטיבות על קירות של הבית. אנשים רבים מתייחסים מאט לכתמים אלו, ומתחילים לטפל בנושא זה מאוחר מדי. איתור רטיבות בקירות הינו משמעותי על מנת לבצע איתור נזילות מים הקיימות בדירה או בית.
  3. הגורם השלישי והאחרון של נזילות מים מתבטא באמצעות נפיחות וסדקים בגגות וברצפה. מומלץ לברר מדי פעם, את מצב של שלד הבית, כלומר הקירות הרצפה והגגות על מנת למנוע ולאתר נזילות אם יש צורך.

נזילות מים יכולות להרוס חלקים של הבית וגורמות לנזקים רבים, זה למה מומלץ להחליף כל כמה שנים את הצנרת על מנת לא להיתקע בבעיות.

Pixabay

כיצד מאתרים את נזילות המים

ראשית הנכם יכולים לבדוק עם כל סימני אשר הוסברו מקודם אם קיימים נזילות בבית, למשל איתור רטיבות בקירות, נפיחות ברצפות וכדומה. לאחר מכן, מומלץ לכבות את ברז הכללי של הצנרת על מנת לבצע איתור נזילות מים, ולבדוק אם צינור התפוצץ וגרם לכך. כמובן שיש לבקש שירות של איש מקצוע אשר יכול לברר בכמה רגעים ולגלות איכן נמצאת הנזילה. אינסטלטור, בימנו, משתמש במכשירים אשר מאפשרים איתור נזילות בקלות ובלי לשבור קירות ולגרום לנזקים רבים. ישנם כמה מכשירים אשר מאתרים את בעיות הנזילות:  מצלמת סיב אופטי, מצלמת תרמית, מערכת חדשנית לגילוי נזילות וגלאים אקוסטיים.

האתגרים שבאיתור נזילות

איתור נזילות מים אינו דבר פשוט ואנשי מקצוע עלולים להיתקע מול כמה קשיים במהלך גילוי נזילה. ראשית, כאשר המבנה ישן, איתור נזילות הינו מסובך יותר מכוון שחומרים פחות איכותיים וההתקנה של הצנרת ישנה ומסובכת לאיתור. הצנרת פגיעה מאוד, כך שיש לבדוק בעדינות על מנת לא לגרום לפיצוץ ונזקים נוספים.

נזילות אשר לא טופלו בזמן הינן גם יותר מסובכות לאיתור, זה למה מומלץ לברר מדי פעם את מצב הצנרת של הבית ולבצע החלפה בלי לחכות לפיצוץ או נזילה.

לסיום, ניתן לומר שאיתור נזילות הינו מסובך כפי שהוא היה לפני כמה שנים. טכנולוגיות חדשות אפשרו לאנשי מקצוע לבצע גילוי נזילות עם מכשירים מודרניים וחדשנים. עם זאת, מומלץ לשמור על הצנרת של הבית על מנת לא להגיע למצב של נזילות בתוך הבית.