Site icon מקומונט לוד

מבנה עבודה סמינריונית וטיפים לכתיבת העבודה

עבודה סמינריונית היא סוג של עבודה אקדמית. זוהי עבודה שכל סטודנט וסטודנטית נדרשים להגיש לקראת סיום התואר הראשון שלהם במקצועות לימוד מסוימים. חשוב לציין שמדובר על עבודה שהיא לא רק משמעותית אלא גם גדולה מבחינת היקפה. ברוב המוסדות האקדמיים היקף העבודה עומד על לפחות 15 עמודים.

בכתבה הבאה, נציג מידע רלוונטי לגבי מבנה העבודה. הכתבה בשיתוף עם חברה מומלצת המסייעת בכתיבת עבודה סמינריונית ובכתיבת עבודות אקדמיות.

כמה מילים על מבנה העבודה

חשוב לציין שמבנה העבודה הכללי כולל את החלקים הבאים: שער לעבודה, תוכן עניינים, מבוא, גוף העבודה, סיכום ומקורות.

חלק ראשון – השער של העבודה

בשער מוצגת הכותרת של העבודה. אותה כותרת צריכה לספק מידע על הרעיון שיוצג בעבודה וכמו כן על הסוגיות שבהן העבודה תתמקד. אורך הכותרת יהיה 10 עד 12 מילים. מלבד הכותרת, יש גם לכתוב את תאריך הגשת העבודה, שם הקורס, שם המנחה ושם הסטודנט בצירוף מספר תעודת הזהות והטלפון שלו.

צילום: FREEPIK

חלק שני – תוכן העניינים של העבודה

על מנת להקל על קורא העבודה, יש להציג ראשי פרקים בתוכן העניינים. אלה גם מסייעים בהתמצאות בעבודה. כמובן חשוב להקפיד למספר את העמודים שיהיו בעבודה ובהתאם למספור לכתוב את תוכן העניינים.

חלק שלישי – המבוא של העבודה

בחלק זה, מוצג נושא העבודה. כמו כן, יש גם הסברים מדוע דווקא נבחר הנושא המוצג ולא נושא אחר. חשוב גם להציג את שאלת המחקר וכמו כן את הדרך שנבחרה על מנת לענות על אותה שאלה.

חלק רביעי – גוף העבודה

בחלק זה, יוצגו כל הפרקים שיש בעבודה. כמו כן, יוצגו גם שיטות המחקר.

חלק חמישי – הסיכום של העבודה

בחלק זה, יוצגו המסקנות של העבודה. שימו לב, בחלק זה אין להוסיף רעיונות או נושאים שלא הזכרתם בעבודה.

חלק שישי – ביבליוגרפיה (רשימת מקורות)

בחלק זה, יוצגו המקורות שבהם נעשה שימוש על מנת לכתוב את העבודה. לדוגמה, מאגרי מידע אקדמיים, ספרות כתובה וכו’. יש לכתוב את החלק הזה בהתאם לכללים האקדמיים.

טיפים לכתיבת עבודה סמינריונית

נסיים עם כמה טיפים שאנחנו בטוחים שאם תבחרו ליישם אותם, אתם תגלו שתהליך כתיבת העבודה יהיה פשוט ומהנה עבורכם. להלן הטיפים שלנו:

-תהיו רגועים ותתייחסו לכתיבת העבודה כאל מטלה שאתם צריכים לבצע וזאת על מנת שתוכלו לקבל את התואר שלכם.

-בחרו נושא לעבודה שבאמת מעניין אתכם.

-אל תדחו יותר מדי את תהליך כתיבת העבודה.

-בנו לוח זמנים מסודר לביצוע מטלות או משימות שקשורות לעבודה.

-ארגנו לכם את כל החומרים הרלוונטיים לעבודה.

-חוויתם מחסום כתיבה? אל תתרגשו. נסו לשנות אווירה על מנת שתוכלו להתגבר עליו בהצלחה.

-נסו לשבת עם עוד כמה חברים ולכתוב את העבודה. כך תשנו אווירה וגם תוכלו לשאוב רעיונות שיסייעו לכם בכתיבת העבודה.