Site icon מקומונט לוד

מדבקות סימון מזון למטבח

חג הפסח מתקרב ובא וזו הזדמנות שרבים מנצלים אותה כדי לעשות מיון וניקיון למוצרי המזון השונים ששוכנים בדרך כלל במטבח. המיון יכול להיות בין חמץ לכשר לפסח, נבדק או לא נבדק, מוצרים שהשתמשו בהם בזמן האחרון וכאלו שלא וכן הלאה.

קל מאוד למיין מאכלים וכלים כאשר בין כה וכה עושים ניקיון יסודי, אולם איך ממשיכים ושומרים על הסדר והארגון במטבח לאורך זמן אחרי המיון? כמו כל דבר אחר שמסדרים וממיינים אותו, כמו למשל ארון בגדים, הסדר מחזיק מעמד זמן קצר מאוד ולאחריו שוב שוררת מהפיכה ויש צורך לסדר ולמיין מההתחלה.

כדי להקל על המיון ולשמור שגם בימים ובשבועות שאחרי הסדר יישמר, כדאי מאוד לרכוש מדבקות או מוצרי זיהוי שונים, שניתן להדביק על המגירות, הכלים והארונות והם יעזרו לזכור ולהקפיד שתכולתם תהיה רק מה שכתוב על המדבקה.

מדבקות סימון מוצרים כשרים לפסח

במקומות בהם יש יותר מאנשים בודדים המשתמשים במטבח, והמטבח מקפיד על כשרות פסח, כלומר שלא יהיו מוצרי חמץ במהלך החג ולא ישתמשו בכלי חמץ, כדאי לרכוש מדבקות המסמנות “כשר לפסח” “חמץ” “לא הוכשר” וכדומה.

המקומות בהם מדבקות אלו יהיו נחוצות יהיו בעיקר מקומות עבודה בהם יש כאלו שמקפידים לא לאכול חמץ בפסח יחד עם כאלו שכן, ובבית עם ילדים קטנים או מספר אנשים- שכולם ידעו בוודאות מה הסטטוס של הכלים והמוצרים בכל ארון או מגירה.

מדבקות סימון בשרי-חלבי

סוג נוסף של מדבקות ממיינות הוא מדבקות אשר מחלקות את הכלים והארונות ל”בשרי” ו”חלבי”. ניתן להדביק את המדבקות גם על הארונות עצמם וגם על הסירים והכלים, אם רוצים שבמקרה למשל סיר לא מוחזר למקום או שהמטבח קטן וקשה להבדיל בין הכלים יהיה תמיד סימן זיהוי על הכלי.

מיקרוגל חלבי, מיקרוגל בשרי. צילום: ליסה פוטיוס

מדבקות אלו מתאימות בעיקר למבנים ציבוריים, כמו מקומות עבודה בהם יש שומרי כשרות, מטבחים מוסדיים (כמו למשל בצבא), מקומות המספקים שירותי קייטרינג ועוד. עקב חוסר סדר השורר בדרך כלל במטבחים במקומות אלו סימון כל כלי וכלי וסימון המקומות המיועדים להם יעזרו למנוע טעויות כשרות ולשמור על הכלים החלביים והבשריים בנפרד.

קנייה ושימוש במדבקות הסימון

קודם כל, בטרם הקנייה, מומלץ מאוד לעשות סקר שוק ולראות מהיכן הכי משתלם לקנות מדבקות. עבור צרכן פרטי הפרשי המחירים והאיכות יהיו מינוריים אולם כאשר הצרכן רוכש מדבקות בכמויות גדולות חשוב מאוד להקפיד שהמדבקות יהיו איכותיות ויחזיקו לאורך זמן, שכן אם הן מתקלפות במהירות- הסימון לא אפקטיבי.

כמו כן, מומלץ לרכוש מדבקות אלו מיבואן סיטונאי כדי לחסוך כאב ראש בהזמנה עצמאית וכדי לדעת בוודאות שהמדבקות אמינות וטובות. הפרש המחירים לא גבוה ולא יהיה שווה את עוגמת הנפש במידה והמדבקות לא יתאימו.

גם ייצור פרטי של מדבקות לא בהכרח ייתן את התוצאה המצופה, משום שקשה מראש לייצר מדבקות בכל הגדלים הנדרשים וכאלו שיענו על כל הצרכים.

כאשר מדביקים את המדבקות, חשוב מאוד לשים אותן בצורה בולטת על הכלים כדי שאכן כולם ישימו לב שהם שם ולא יהיה צורך לחפש אותן על הכלי.

למידע נוסף על מוצרי סימון וזיהוי שונים ועוד הקליקו כאן