Site icon מקומונט לוד

מדריך לבחירת דלתות למוסך הביתי

בשלבי התכנון האדריכלי לביתכם הפרטי החדש, כדאי לשקול ברצינות גם תוספת למוסך עבור רכבכם, אפשר לתכנן מוסך פרטי גדול ומרווח המשמש לחניה פרטית עבור יותר מרכב אחד, ולצורך אחסון חפצים שונים אחרים. את המוסך אפשר לתכנן בסמוך לבית כיחידה עצמאית או עם קיר משותף ודלת המקשרת מהמוסך לבית, ואפשר גם לתכנן מוסך תת קרקעי או חניה עם פתרון קירוי עמיד ובעיצוב מקורי.

מיגון המוסך הפרטי בבית עם דלתות ושערי גלילה

לאחר תכנון המוסך הפרטי בביתכם, עליכם לדאוג גם לבחירה נכונה ומשתלמת של הדלתות או השער. יש מגוון פתרונות לסגירת חניות פרטיות בבית, למשל דלתות גלילה עם מנגנון תפעול ידני או חשמלי, תריסי גלילה בעיצוב לבחירה ושערים חשמליים. כדאי לפנות לחברה מקצועית ומוכרת בענף כדי לקבל ייעוץ וסיוע לבחירת הדלת, השער או התריס.

צילום: Pixabay

כיום, נהוג להתקין דלתות או שערי גלילה למוסך הביתי ולחניה הפרטית מאלומיניום, בגלל נוחות השימוש, עמידות החומר בפני פגעי מזג האוויר ומעשי ונדליזם, אפשרויות העיצוב, המשקל הקל והחוזק הרב. דלתות למוסך הביתי נחשבות גם לפתרון מיגון יעיל במיוחד, ועקב ריבוי מקרי גניבת הרכבים מבתים פרטיים מומלץ להתקין דלת עמידה וחזקה שקשה לפרוץ. כמו כן, אפשר לבחור סוגים שונים של שערים לחניה פרטית, זהו פתרון מיגון יעיל ואפקטיבי נגד כנופיות הגנבים הפועלות באין מפריע ברחבי המדינה, וגם פתרון מיגון חשוב להגנה על הרכוש הפרטי ובעיקר על בני המשפחה והדיירים.

דלתות גלילה חשמליות למוסך הביתי

בבתים פרטיים רבים יש מוסך ביתי המשמש את בני המשפחה לאחסון רכבם היוקרתי ולצורך אחסון חפצים שונים נוספים כמו רהיטים, כלי עבודה, כלי גינון ועוד. כדי להגן על הרכבים של בני המשפחה ועל רכושם חשוב להתקין בפתח המוסך הפרטי דלת נגללת, עדיף לבחור דלתות גלילה חשמליות בגלל השימוש הנוח ואפשרות השליטה מרחוק. את הדלת הנגללת של המוסך הפרטי ניתן לייצר מחומרי גלם שונים, אך ההמלצה היא לבחור בדלתות העשויות משלבי אלומיניום בגלל עמידות החומר בפני קורוזיה ונזקי מזג האוויר, לרבות שמש, מים, אבק ורוח.

חשוב לדעת כי ישנם תקנים מחייבים לייצור דלתות ושערי גלילה, למשל תקן רוחות. לכן, אין להקל ראש בבחירת היצרן, וכדאי לקבל ייעוץ מקצועי כדי לבחור בפתרון המיגון היעיל, האפקטיבי והמתאים ביותר למוסך הפרטי, תוך התייחסות לתכיפות השימוש, לתחזוקה, לדרישות שונות של הרשויות הרלוונטיות, למשל דלת חסינת אש, וכמובן בהתאמה לתקציב של הלקוח ולדרישות העיצוב הייחודיות שלו.

שילוב מושלם בין אסתטיקה למיגון ואבטחה

כאשר בוחרים דלתות למוסך הביתי חשוב לשים לב לחומרי הגלם, לעמידות הדלת בפני קורוזיה, מכות ונזקים אחרים, ויש לוודא כי הדלת מתאימה לעיצוב הכללי של הנכס ובעיקר לחזית המבנה. לכן, כדאי להזמין דלתות גלילה חשמליות למוסך הביתי בעיצוב מקורי, את הדלת אפשר לצבוע בתנור. בנוסף, עליכם לוודא כי הדלת למוסך מצוידת במנוע חזק ועמיד, במעצור חירום ובמנגנון תפעול ידני המאפשר לכם לפתוח ולסגור את הדלת גם כאשר יש הפסקת חשמל.